מייסד BitFunder נעצר בחשד לגנבת ביטקוין בשווי 61 מיליון דולר

הבעלים של החברה נעצר על ידי ממשלת ארה"ב וה-SEC, והוא מואשם בגין היותו סוחר לא מורשה של ניירות ערך וגם בגין הפריצה הנוכחית שאודותיה שיקר בחקירתו

צילום אילוסטרציה: BackyardProductions/BigStock

שלטונות ארצות הברית עצרו אתמול אתמול (ד') את ג'ון א. מונטרול, שנודע בכינוי Ukyo, והוועדה האמריקנית לניירות ערך ולבורסות, ה-SEC, הודיעה כי תעמיד לדין את המייסד את בורסת החילופין שלו, BitFunder, בגין הפעלת בורסה לניירות ערך לא רשומים והונאת משתמשים.

בנוסף על כך טענה ה-SEC שהמפעיל, מונטרול, השתמש בהצהרות כוזבות ומטעות ומעל בנכסי לקוחותיו.

BitFunder הייתה פלטפורמה שאפשרה למשתמשים לקנות ולמכור "מניות" וירטואליות של ארגונים שונים הקשורים למטבע דיגיטלי, בתמורה לביטקוין (Bitcoin). היא הושקה בדצמבר 2012 והחזיקה נכסים בשווי של כ-16 מיליון דולר. פעילותה הופסקה ב-2013. למעשה, BitFunder לקחה חלק מעניין בהיסטוריה הדרמטית של המטבעות הקריפטוגרפיים, משום שאפשרה לחברות סטארט-אפ לגייס מימון לעסקיהן שלכאורה נראה אפילו קל יותר ממה שמתרחש כיום עם תופעת ה-ICO.

"אנו טוענים כי BitFunder פעלו שלא כדין כגוף לא רשום לחילופי ניירות ערך", אמר מארק ברגר, מנהל המשרד האזורי של ה-SEC בניו יורק.

לדבריו, "פלטפורמות העוסקות בפעילות של בורסה לניירות ערך לאומיים – בין אם הפעילות כרוכה בנכסים דיגיטליים, באסימונים או במטבעות – חייבות להירשם אצל ה-SEC או לפעול לפי פטור. אנו נמשיך להתמקד בפלטפורמות מסוג זה, בכדי להגן על המשקיעים ולהבטיח ציות לחוקי ניירות הערך".

האשמים – יישאו באחריות

כפי שצוין בתלונה של משרד המשפטים, מייסד BitFunder מואשם גם בכך שלא דיווח על כך שהבורסה שלו היוותה יעד לפריצה ולגניבת 6,000 מטבעות ביטקוין, כשלפי השער הנוכחי, העומד על 10,146 דולר ליחידה, מדובר על בערך 61 מיליון דולר.

התובעים טוענים כי בחודש נובמבר 2013, סיפק מונטרול עדות בשבועה במשרד האזורי של ניו יורק בנוגע לחקירתם את הפריצה ב-BitFunder. בגין עדות זו הגישה הפרקליטות האמריקנית תלונה נגדו על שבועת שקר והפרעה לדין בחקירה של ה-SEC.

לארה מהרבן, המנהלת האזורית של שלוחת ניו יורק, הוסיפה ואמרה על המקרה כי "כפי שנטען בתלונה, מונטרול רימה משתמשים על ידי מעילה במטבעות הביטקוין שלהם, ולא חשף מתקפת סייבר על מערכת החליפין שהסתכמה בגנבת ביטקוין".

היא הבטיחה שה-SEC תמשיך לחקור ולמגר באופן נמרץ התנהלות לא חוקית הקשורה בטכנולוגיות מבוזרות, ו-"תוודא ששחקנים גרועים שמבצעים הונאה במרחב זה יישאו באחריות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים