"בוטים רוסים מציפים את טוויטר בציוצים על הנשק בארה"ב"

חוקרים טוענים שרוסיה ממשיכה לזרוע דיסאינפורמציה ופייק ניוז, ומיד אחרי הירי הנורא בבית הספר בפלורידה הפיצה את הטוויטר האמריקני בהודעות על הנושא הנפיץ והשנוי במחלוקת של בקרת הנשק בארצות הברית

הרוסים מתכוננים לפעולת תגמול אמריקנית. אילוסטרציה: ד"ר סטוקוקטור, BigStock

חשבונות טוויטר (Twitter) רוסים ובוטים הקשורים לקרמלין החליטו למנף את הירי המחריד בבית הספר בפלורידה – שאירע בשבוע שעבר ושגבה את חייהם של 17 בני אדם – ולראות בו הזדמנות נוספת לזרוע מחלוקת בקרב האמריקנים, כך טוענים חוקרי אבטחה.

בתוך שעה מאירוע הירי, מאות חשבונות אוטומטיים בטוויטר, שלהם קישורים החשודים כאלה שמוצאם ברוסיה, החלו לשלוח טוויטים שאליהם צורפו האשטאגים כמו NRA# (ארגון הרובאים האמריקני) ו-guncontrolnow#. מטרתם של אותם חשבונות היא להפיץ את מה שאנליסטים מכנים תעמולת מחלוקת (Divisive propaganda) משני קצוות העניין הקונטרוברסלי – הן תומכי הגבלת הנשק והן מתנגדיה, לפי דיווח של הניו-יורק טיימס (New York Times).

"די אופייני שהם יקפצו על חדשות חמות כאלה", אמר ג'ונתן מורגן מ-New Knowledge, שעוקבת אחרי קמפיינים שזורים דיסאינפורמציה. "הרובוטים מתמקדים בכל דבר שקורע במחלוקת את האמריקנים, כמעט באופן שיטתי", הבהיר.

מסעות פרסום של מידע שגוי

האנליסטים אומרים שיחד עם נושאי גזע, בקרת נשק היא יעד מועדף של מסעות פרסום פייק ניוז, המבקשים להפיץ בלבול וכעס בקרב אזרחים.

לדברי החוקרים, לאחר מספר ימים עברו חלק מהבוטים להאשטאגים hasfagag# ו-falseflag#, שמקדמים תיאוריות שטוענות שהירי בפארקלנד היה תוצר של קונספירציה ממשלתית.

ברט שפר, אנליסט מחקר ב-Alliance for Securing Democracy, סיפר ל-Wired שדפוסים דומים של פעילות נראו לאחר מקרי הירי ההמוני שהתרחשו בשנה שעברה בלאס וגאס ובטקסס. "אני לא חושב שלקרמלין אכפת כך או אחרת אם אנחנו מחוקקים חוקים נוקשים יותר לבקרת נשק", אמר. "זה פשוט משמש כפיתיון". שפר טען שרוב הבוטים שאחריהם החברה שלו עוקבת מתמקדים בקהלי ימין, והוא מאמין שבהאשטאג guncontrolnow# נעשה שימוש באופן סרקסטי.

יצוין שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אומר שהוא תומך בחיזוק מערכת בדיקות הרקע שיש לערוך בטרם קבלת רישיון להחזקה ושימוש בנשק במדינה. אחרי שתקף את הדמוקרטים והאשים את ה-FBI על שלא מנע את הרצח, בחרו תלמידים ששרדו את הטבח בפלורידה להפגין זעם נגד טראמפ ומחו על התנהלותו תחת הסיסמה "איך אתה מעז?", בדרישה להגביר ולהחמיר באופן מובהק את רגולציית החזקת כלי הנשק בארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים