לידיעת גינס: סמסונג תייצר כונן SSD בנפח שיא של 30 טרה-בייט

מדובר בנפח שכמעט ומכפיל את השיא הקודם שעמד על 16 טרה-בייט - גם הוא היה שייך לענקית

סמסונג. צילום אילוסטרציה: BigStock

סמסונג (Samsung) הכריזה על תחילת ייצור סדרתי של כונן SSD בנפח שיא של 30.72 טרה-בייט.

מדובר בנפח שיא שכמעט ומכפיל את השיא הקודם שעמד על 16 טרה-בייט, וגם הוא היה שייך לסמסונג. בנוסף הכונן החדש, שמחירו טרם פורסם, מגיע במעטפת בגודל סטנדרטי של 2.5 אינץ' בלבד כך שהוא יכול להתאים גם למחשבים ניידים בהיבט הזה.

הכונן, ששמו PM1643, מיועד לשוק הארגוני לשימוש במרכזי נתונים בעיקר. הוא מיועד להציע אפשרות לשמור הרבה יותר מידע באותו שטח פיזי ותוך שמירה על צריכת אנרגיה כמעט זהה לכוננים בעלי נפח קטן יותר.

כן הוא מציע מהירות עבודה גבוהה במיוחד המבוססות על ממשק ה-SAS שלו שמציע רוחב של 12 גיגה-בייט/לשנייה. לפי החברה PM1643 מסוגל להגיע למהירות קריאה סדרתית של 2,100 מגה-בייט/לשנייה ולמהירות כתיבה סדרתית של 1,700 מגה-בייט/לשנייה, ולמהירויות קריאה וכתיבה אקראיות בקצב של עד 400 אלף פעולות/בשנייה ו-50 אלף פעולות/בשנייה בהתאמה.

מבחינה טכנית מבוסס הכונן על 32 יחידות זיכרון NAND בנפח של 1 טרה-בייט האחת, שכל יחידה כזו פני עצמה מבוססת על 16 שכבות של שבבי V-NAND הקניינים של סמסונג בנפח של 512 ג'יגה-ביט. בסך הכל ניתן לשמור עד 5,700 סרטים באיכות FHD בכונן הזה, כשנתון של כל סרט באיכות כזו שוקל כ-5 ג'יגה-בייט.

סמסונג מתכוונת להרחיב את קו המוצרים המבוססים על הטכנולוגיה שמשמשת את PM1643, כלפי מטה, ולהציע כוננים בנפחים שבין 15.36 טרה-בייט ועד 800 ג'יגה-בייט, כשלדבריה המטרה היא להאיץ את המעבר מכונני HDD לכונני SSD בשוק הארגוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים