עו"ד פדרלי: גוגל לא הפרה את זכויות ג'יימס דמור בפיטוריו

המועצה האמריקנית ליחסי עבודה קבעה שלדמור מותר היה לכתוב את המזכר המיזוגני, בו יצא נגד מדיניות הגיוון של החברה - ולגוגל מותר היה לפטר אותו

חוות הדעת: הפיטורים - חוקיים. צילום: בני מרטי, BigStock

גוגל (Google) לא הפרה חוקי עבודה פדרליים אמריקניים כאשר פיטרה את המהנדס ג'יימס דמור בשנה שעברה, לאחר שכתב מכרז פנימי שביקר את מדיניות ההעסקה והקידום של החברה – זו מסקנתו של עורך דין מטעם המועצה האמריקנית הלאומית ליחסי עבודה, ה-NLRB.

החברה פיטרה את דמור באוגוסט, לאחר שכתב תזכיר ויראלי שבו קבע שנשים לא מתאימות מבחינה ביולוגית לעבודה בטכנולוגיה, ושקיים ביניהן לבין עמיתיהן הגברים הבדל מובנה וטבעי. המהנדס נצלב בתקשורת והואשם בשוביניזם ובגישה שמרנית לא מקובלת ומסוכנת.

הדברים שכתב דמור יצרו סערה לאחר שהפכו לציבוריים, והפנו ביקורת שלילית – הן על דמור, בטענה שהשקפותיו מונעות מעמדות שמרניות ושוביניסטיות, והן נגד גוגל, שבחרה לפטר את העובד לנוכח הבעת דעותיו, במה שנתפש כהתנהלות פוליטית.

האם גוגל מפלה לרעה גברים לבנים ושמרנים?

בתחילת ינואר האחרון הותיר דמור רבים נדהמים כהגיש תביעה נגד ענקית הטכנולוגיה, בטענה שהיא מפלה לרעה גברים לבנים ושמרנים. המהנדס המפוטר שכר לצורך התביעה את שירותיה של עורכת הדין הרמיט ק. דילון – חברת הוועדה הלאומית הרפובליקנית של קליפורניה, שידועה בתפישת עולמה השמרנית.

אבל כעת מתגלה שבתזכיר שנכתב בינואר, אך נחשף רק השבוע, קובע עו"ד ג'יים סופיר מה-NLRB שחלק גדול מהמזכר בן עשרת העמודים של דמור עשוי להיות מוגן על פי החוק, אולם גוגל לא עברה על החוק בהחלטתה לפטר אותו בגלל "ההצהרות המפלות" שפרסם.

"מעסיקים מוכרחים להיות רשאים לעקור את התנהגויות העובדים שיכולות להוביל ל-'מקום עבודה עוין', במקום להמתין עד שמקום שכזה ייווצר", כתב סופיר. הוא ציין שגוגל הבהירה לאחר שדמור פוטר שהעובדים רשאים להתבטא בנושאים רבים, אך לא באפליה או בהטרדה.

ויליאם גולד, לשעבר יו"ר ה-NLRB, אמר לבלומברג (Bloomberg) כי "מסקנתו של עורך הדין עולה בקנה אחד עם תקדימי המועצה במשך עשרות שנים". גולד הסביר שהמועצה פועלת כך כדי לעודד חברות לעקור מהשורש התנהגויות שעלולות לייצר מקומות עבודה שבהם משגשגים ריב ומדון וסביבה עוינת.

"במהלך מחאה נגד תנאי העסקה, אפשר להיות נוקשים, תוקפניים, לא נעימים ומיליטנטיים, וזה עדיין יהיה חוקי ומוגן", אמר גולד. אך עם זאת, לדבריו, מה שמשנה במקרה הזה ומביא ללגיטימיות של הפיטורים הוא "הלגלוג והאפיון הסטריאוטיפי של מין אחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים