ארוחת הבוקר המתגלגלת של מנכ"ל סולידוורקס

ז'אן פאולו באסי וכמה סועדים נוספים נכנסו לאולם בכנס השנתי של סולידוורקס כשהם יושבים סביב שולחן מתגלגל, שתוכנן על בסיס המערכת של החברה ● לדבריו, השולחן מייצגאת "קהילת החדשנים ואת מה שצופה לנו העתיד"

ז'אן פאולו באסי, מנכ"ל סולידוורקס (מימין), ושותפיו לסעודה הניידת, בכניסתם לאולם המליאה. צילום: נחמה אלמוג

בכנס של סולידוורקס (Solidworks) שאירע בשנה שעברה הוכיח ז'אן פאולו באסי, מנכ"ל החברה, את אמונו בתוכנה שלה כשהכניס את ראשו ל-"גיליוטינה" של קוסמים – שתוכננה, כמובן, באמצעות סולידוורקס (ויצא ממנה עם ראשו על כתפיו). השנה עשה המנכ"ל את כניסתו ה-"צבעונית" לבמה במליאת הפתיחה של הכנס כשהוא יושב ליד שולחן ארוחת בוקר מתגלגל, שאותו הוא כינה "סעודה ניידת, בסגנון Mad Max". גם שולחן זה תוכנן באמצעות המערכת של החברה, על ידי אחד מלקוחותיה. מואר באור הזרקורים, השולחן נע מירכתי האולם לכיוון הבמה, בעוד באסי משוחח עם עמיתים שישבו לידו. הצלחות לא שקשקו, וקפה ארוחת הבוקר שלהם לא נשפך מהכוסות.

הכנס השנתי ה-20 במספר של סולידוורקס, מוצר הדגל של דאסו סיסטמס (Dassault Systems), שאירח כ-5,500 מהנדסים ומעצבים מרחבי העולם, נחתם בסוף השבוע במרכז הכנסים שבלוס אנג'לס.

מבחינתו של באסי, שקפץ מהשולחן לבמה והחל את דבריו, השולחן הזה מייצג את "הקהילה המדהימה של החדשנים, שהם אנשים תובעניים מאוד, ואת מה שמצפה לנו בעתיד – עתיד שבו נוכל להרשות לעצמנו, למשל, דיור בר השגה שיהיה גם נוח וגם יפה, לכל אחד. האם אין זה פתרון לבעיה עולמית? יהיה זה עתיד שבו נוכל לנסוע במהירות הקול כדי לקצר מרחקים. רציתי להגיד מהירות האור, ואני בטוח שמישהו כבר חושב גם על זה".

"אנחנו מעדיפים בני אנוש ולא מכונות"

הוא פנה לקהל שהיה באולם ואמר כי "אלה הן רק דוגמאות לדברים מדהימים שאתם עושים, ואתם מראים לנו את העתיד. השאלה היא מה אנחנו יכולים לעשות כדי להעצים אתכם. אנחנו שואלים את עצמנו כיצד נוכל לסייע לממציאים להפוך למנהיגים של מה שרבים מכנים 'המהפכה התעשייתית הבאה'".

אולם, באסי מתייחס לאפשרויות שמציעה התוכנה בתחום הייצור לא כאל מהפכה, אלא כאל "רנסנס תעשייתי". "החידוש הגדול של הרנסנס התעשייתי הוא שאתם תהיו המרכז החשוב של היצירה והפעולה. אנחנו מעדיפים את ההקשר הזה: בני אנוש ולא מכונות".

"אנחנו מאמינים", המשיך באסי ופירט את אחד העקרונות המובילים את סולידוורקס, "שמה שיעצים את הרנסנס התעשייתי הוא יותר גישה לטכנולוגיה, ושהלהט שלנו צריך לפנות לטכנולוגיות שיזמנו לכם ידע. הטכנולוגיות האלה, לדעתנו, יהיו משני סוגים: אוטומציה ואינטגרציה".

הוא פירט באמרו ש-"האוטומציה תעזור לכם – המעצבים, המהנדסים והממציאים – לקבל החלטות טובות יותר, באמצעות הטמעת העוצמה של הסימולציה, בזמן אמת, בתהליך העבודה. כל מה שאנחנו עושים צריך לעבור סימולציה כדי שהתוצאה תהיה הריאליסטית ביותר. הדרך השנייה שבה אוטומציה תסייע לכם לקבל החלטות טובות יותר היא באמצעות בחינה לעומק של הידע שכעת טבוע במיליוני מיליונים של חלקים, מיליוני החלטות עיצוב שקיבלתם במהלך השנים. הבינה המלאכותית ולימודי המכונה יכולים לסייע לנו לבחון לעומק את המידע הזה, להמיר אותו לידע ולהפוך אותו לזמין עבורכם".

"עוד טכנולוגיה שתעצים אתכם באמצעות הגדלת הידע שלכם היא אינטגרציה", הוסיף באסי. "המשמעות היא שהידע זורם בצורה חלקה מתפיסה לתפיסה. למשל, האלמנטים שאנחנו חייבים כדי ליצור חפץ מחובר והאינטרנט של הדברים".

"בעולמנו כיום, הידע ממשיך להיות כלי נשק מדהים, בייחוד כשהוא מצוי בידיהם של חדשנים", ציין.

הוא אמר ש-"החזון שלנו נשען על שני עמודי יסוד: לא להפסיק דורות של תוכנה שמיליוני משתמשים שמחים לעבוד אתה כבר במשך שנים ופלטפורמת הענן, שבנויה על 3Dexperience platform".

"הסיבה לכך שאנחנו נשענים על שני עמודים ולא על אחד היא שאתם ביקשתם זאת, ואנחנו חשנו מחויבים לספק לכם את הגמישות המוחלטת. רצינו לתת לכם את הבחירה ואת האפשרות להצמיח את העסק שלכם וגם להתכונן לקראת העתיד, שכבר נראה באופק", ציין.

בהמשך דבריו סיפר באסי על ההכרזות של החברה בכנס.

הכותבת הייתה אורחת החברה באירוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים