Nokia 8: כי לפעמים צריך לעשות את הצעד לעבר המגרש של הגדולים

החברה אכן התחילה את דרכה בצליעה, כי אולי רצתה לחזור לשוק כמה שיותר מהר, אבל היא גם למדה לקחים מהר והבינה שעליה לשחרר מכשיר שיכול לשחק גם בגינה של הגדולים ● התוצאה היא מכשיר שגם אם הוא לא מלך הגינה, הוא בהחלט דבר שילדים אחרים ישמחו לשחק איתו.

Nokia 8. צילום: יח"צ

המסע של נוקיה (Nokia) חזרה אל עבר מרכז התודעה של שוק הטלפונים מורכב במיוחד. החברה שהובילה בבטחה את השוק בימים בהם הטלפונים היו פשוטים, באופן יחסי, עשתה את כל הטעויות האפשרויות במעבר אל השוק החכם, ואלו הובילו את קבוצת הטלפונים שלה לעברי פי פחת ומעבר לכך.

עם זאת, ולמרות הכל, גם הימים בהם אחד שיהיה ידוע לעד בשם סטיבן אלופ הוביל את החברה לאבדון, כשבחר להמר על Windows Phone כמערכת הפעלה בלעדית למכשירי החברה במקום להציץ לכיוון של אנדרואיד – לא מנעו מהמותג להישאר חזק.

עד כמה חזק? ברמה כזו שניסיון פה ושם שעשתה החברה להשיק טבאלט תחת השם נוקיה עורר התרגשות. עד כמה חזק? שכולם חיכו שיגיע היום בו היא שוב תוכל להשתמש במותג שלה אחרי המכירה המרסקת למיקרוסופט (Microsoft). עד כמה חזק? שכל השוק התרגש עם השקת המכשירים הראשונים שנשאו את השם נוקיה בעידן החדש בו בעצם זה רק מותג, גם אם הוא חזר לפינלנד עם מי שרכשה את הזכויות, HMD Global, כשלא ברור בדיוק עד כמה אנשי נוקיה עצמה פועלים ברגע בתכנון ובעיצוב של המכשירים הראשונים.

עד כמה חזק? עד כדי כך שלמרות שגל המכשירים הראשון שהיה מבוסס על אנדרואיד היה די מאכזב ובאיכות בינונית ומטה, וכלל גם יציאה קצת מוזרה – יש לציין – בדמות שחזור מודרני של Nokia 3310 הנוסטלגי שפעם היה הלהיט הכי גדול שלה – הייתה סבלנות די רבה לחכות לראות אם ההמשך יהיה טוב יותר.

אווירת וינטג' מרדנית – כי עתיד יש רק בלחם

והוא אכן טוב יותר. נוקיה – ותסלחו על השימוש בשם הזה כחברה, כי קשה לשנות הרגלים – אכן התחילה את דרכה בצליעה, כי אולי רצתה לחזור לשוק כמה שיותר מהר, אבל היא גם למדה לקחים מהר והיא הבינה שהיא צריכה לשחרר מכשיר שיכול לשחק גם בגינה יחד עם הגדולים. התוצאה היא בעיקר Nokia 8, שגם אם הוא לא מלך הגינה, הוא בהחלט מכשיר שילדים אחרים ישמחו לשחק איתו.

במה זה לידי ביטוי? קודם כל בתצורה הטכנית של המכשיר. כמו כל מכשיר דגל בשנה האחרונה, Nokia 8 מבוסס על המערכת על שבב Snapdragon 835 של קוואלקום (Qualcomm) עם ארבע ליבות במהירות של 2.45 גיגה-הרץ, וארבע ליבות שפועלות במהירות מרבית של 1.8 גיגה-הרץ, יחד עם שבב התצוגה Adreno 540. כן משולב במערכת מודם שתומך בבלוטות' 5.0, ב-Wi-Fi 802.11ac וכמובן בקישוריות LTE. המכשיר תומך גם ב-NFC.

בהיבט של הזיכרון, המכשיר המסוים שנבחן היה עם 4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-64 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון מובנה, אבל יש גם גרסה שמוצעת עם 6 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-128 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון. בכל מקרה, ניתן להוסיף זיכרון אחסון בשיעור של 256 ג'יגה-בייט.

העיצוב של המכשיר מעט מיושן ולא מנסה אפילו להתמודד עם מגמות המסך הארוך והשוליים הדקיקים עד הנעלמים שרוב החברות מאמצות כיום במכשירי העילית שלהם – וגם לא. התוצאה היא שבגוף בחלק מהמכשירים החדשים כבר מצליח להכיל מסך 6 אינץ', Nokia 8 מציע מסך 5.3 אינץ' 'בלבד', ביחס ההיבט הקלאסי של 16:9, אבל מדובר במסך ברזולוציה של 2K בצפיפות של 554 פיקסלים/לאינץ' שמקנה תצוגה מרהיבה יחסית למסך שמבוסס על טכנולוגיית IPS. הוא גם מוגן בזכוכית הגנה Gorilla Glass 5.0.

כשמחזיקים את המכשיר ביד הוא מרגיש מאוד בנוח. הגב שלו מעוגל, הוא מרגיש אפילו דק יותר מעוביו האמיתי, שעומד על 7.9 מ"מ והוא בסך הכל נראה טוב יותר מאחור מאשר במבט מהחלק הקדמי אז העיצוב נראה קצת מיושן בגלל שוליים רחבים מדי למעלה ולמטה, וזאת למרות שכפתור הבית מקדימה קטן יחסית – וזה לא מפריע לתפקוד בכלל, גם לא לצורך השימוש בחיישן טביעת האצבע שמתחת.

סאונה ולא בקטע טוב

הסוללה של המכשיר היא בנפח 3,090 מילי-אמפר/שעה, והיא תומכת בטעינה מהירה בטכנולוגיית Quick Charge 3.0 של קוואלקום, וזה די טבעי כשהמערכת על שבב הראשית היא של אותה חברה בדיוק. לכאורה מדובר בסוללה קטנה בעידן הנוכחי, אבל היא הספיקה בכדי לאפשר לשעון לעבור את קו עשר השעות בנוחות יחסית, וזה מספק בהחלט.

בבדיקות הטכניות האחרות, לאור המערכת שמניעה את המכשיר, ולאור הניסיון עם בדיקות אחרות של מכשירים בתצורה דומה, היו ציפיות גבוהות והן התממשו עם מספרים כמו 206,438 נקודות במבחן Antutu 7 ו-6,577 נקודות במבחן ריבוי הליבות Geekbenc 4 ועם ציון נהדר של 4,038 נקודות במבחן הגרפי SlingShot Extreme ב-3DMark for Android. הכל טוב, הכל מוצלח, והכל בא לידי ביטוי בעבודה חלקה לחלוטין בכל מצב, בלי גמגום גם עם יותר ממספר אפליקציות פתוחות – וכנראה גם עם כמה אחוזים לעבודה החלקה הזו לזכות הממשק שמבוסס על אנדרואיד נקי.

המצלמות לא נשכחו. אחרי כמה התלבטויות וכמה הצהרות בכיוון האחר, נוקיה חזרה להשתמש בעדשות הנחשבות של Carl Zeiss, ומאחור יש שתיים כאלה עם חיישני 13 מגה-פיקסל, מייצב תמונה אופטי ומיקוד מבוסס לייזר (גם הקדמית היא בגודל 13 מגה-פיקסל). התוצאות היו בדרך כלל מצוינות, כל עוד לא מנסים לבצע זום שמכניס הרבה רעשים לתמונה, וקשה שלא לאהוב את האפליקציה שמלווה את המצלמה שמציעה את מה שצריך בפשטות רבה שקל להבין. יש מצלמות טובות יותר בטלפונים, אבל לא רע.

הבעיה היחידה בה נתקלנו במכשיר שעולה 2,199 שקלים היא התחממות מוגזמת בזמן שמעמיסים עליו עבודה. לא תגיעו לבית חולים עם כווייה, אבל יכול להיות שתרגישו מעט אי-נוחות. Nokia 8 שם את HMD Global והמותג שלה קרוב לצמרת. עכשיו צריך לראות אם היא יודעת לטפס עוד קצת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים