למרות הירידות החדות – המטבעות הווירטואליים חוגגים יותר מתמיד

הפסטיבל כה גדול עד שקבוצת מדענים רוסיים ניסתה להשתלט על מחשב-על כדי לרתום את משאבי המחשוב שלו לטובת עבודת הכרייה של המטבעות

צילום אילוסטרציה: BackyardProductions/BigStock

שגעון המטבעות הקריפטוגרפים, כך נדמה, כבר חצה את כל הקווים האפשריים. למרות הירידות העצמות בשער הביטקוין (Bitcoin) וגם בשערים של מטבעות וירטואליים אחרים, עדיין כריית מטבעות היא תחום שרק הולך ומתפתח.

למעשה, הוא גם מצליח להגיע גם את תחום הביזאר, ואחד מהם נוגע לקבוצת מדענים רוסיים שניסתה להשתלט על מחשב על כדי לרתום את משאבי המחשוב שלו לטובת עבודת הכרייה של המטבעות, כשלפי הדיווחים מדובר במטבע את'ריום (Ethereum).

הבעיה היא שלא מדובר ב-"סתם" מחשב על של אוניברסיטה כזו או אחרת. לפי הדיווח הקבוצה התבייתה לצורך הפריצה במחשב על מתקן שמיועד להשגחה – וכנראה גם תפעול, של ראשי חץ גרעיניים ברוסיה.

אבל מה שהחבורה לא לקחה בחשבון הוא שהמחשבים הללו לא אמורים להיות מחוברים לאינטרנט, ועצם ניסיון החיבור הפעיל הגנות חזקות במיוחד שהפעילו את כוחות הביטחון הרוסים באופן מיידי, ועבור הפורצים, גם קטלני – לפחות לגבי החלומות שלהם.

לא רק שהם לא הצליחו לכרות ולו פרומיל של מטבע, הרשויות גם התבייתו עליהם במהירות ועצרו אותם, וככל הידוע הם כבר בחקירה – וכנראה גם בדרך למאסר ממושך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים