"ירושלים שלי" בתלת ממד

ילדים, אזרחים ותיקים ובני נוער עולים יצרו לפני ימים אחדים יצירות בהשראת העיר, במסגרת הניידת הטכנולוגית של עמותת מחשבה טובה ● כל היצירות יועברו כתמונת פסיפס במתנה לנשיא המדינה

ילדים יוצרים דגמים מירושלים במסגרת היום המיוחד של מחשבה טובה. צילום: יח"צ

עמותת מחשבה טובה, שפועלת לצמצום פערים חברתיים באמצעות טכנולוגיה, ערכה באחרונה יום מיוחד, שבו סיירה הניידת הטכנולוגית שלה ברחבי ירושלים ופגשה אוכלוסיות מגוונות – ילדים ממזרח העיר, אזרחים ותיקים ובני נוער עולים חדשים. היום התקיים לציון 10 שנים להקמת הכיתה הניידת של העמותה, שמאפשרת לאוכלוסיות שאין להן נגישות דיגיטלית להתנסות וללמוד על כלים טכנולוגיים מגוונים.

במסגרת האירוע המתגלגל – תרתי משמע – נפגשו אנשי מחשבה טובה עם ילדי בית ספר יסודי בבית צפאפא, אזרחים ותיקים שהתארחו בדיון של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת – ותוך כדי כך גם עם יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, ועם נוער עולה.

המשתתפים יצרו יצירות שיש להן קשר מובהק לירושלים באמצעות תוכנת תלת ממד – בין היתר של שער שכם, חומת העיר העתיקה, יונה עם עלה של זית ולב עם שמה של העיר. המטרה הייתה שכל אחד יעצב את ירושלים כפי שהוא רואה אותה. הדגמים הודפסו בתלת ממד והפכו למחזיקי מפתחות לשימוש אישי. במקביל, יודפסו כל היצירות לתמונת פסיפס שתישלח לנשיא המדינה, ראובן ריבלין.

סלמי חליאן, תלמיד כיתה ה' בבית הספר בבית צפאפא, אמר כי ״נהניתי מאוד להכיר את מדפסת התלת ממד. יצרתי דגם של ירושלים ועכשיו אני יכול להשתמש בו". לדברי מנאר חטאב, מורה בבית הספר, ״מאחורי הפרויקט אכן יש מחשבה טובה, שמאפשרת לילדים להיחשף לטכנולוגיות חדשות ומעניינות״. תיקי חצבני, אזרחית ותיקה, שמשתתפת בקבוצת מחשבה טובה בירושלים, אמרה כי ״השילוב בין אמנות לירושלים – שני דברים שאני מאוד אוהבת – יחד עם הטכנולוגיה החדשה שהכרתי מהווים עבורי התרגשות מיוחדת".

לדברי אורנית בן ישר, מנכ"לית מחשבה טובה, ״ירושלים היא תמונת ראי של החברה בישראל, ואנחנו בוחרים לציין את האירוע בעיר ולתת מקום וביטוי לכל אחת מהאוכלוסיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים