"עולם המולטימדיה חווה קפיצה טכנולוגית"

"כל תתי התחומים בו עולים מדרגה, ועוברים דורות וטכנולוגיות - לרבות מוצרים שעובדים אתם עשרות שנים", אמר אודי דגן, מנהל השיווק והמכירות של ש.א. מערכות

אודי דגן, מנהל השיווק והמכירות של ש.א. מערכות. צילום: יניב פאר

"עולם המולטימדיה חווה בימים אלה קפיצה טכנולוגית, כל תתי התחומים בו עולים מדרגה, ועוברים דורות וטכנולוגיות – לרבות מוצרים שעובדים אתם עשרות שנים", כך אמר אודי דגן, מנהל השיווק והמכירות של ש.א. מערכות.

דגן דיבר ברב שיח שנערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים, לקראת כנס המולטימדיה שייערך ב-12 במרץ במרכז האירועים LAGO בראשון לציון. הכנס יעסוק בחוויות משתמשי המולטימדיה וישתתפו בו בכירים רבים בתחום.

בדבריו מנה דגן כמה מן ההתפתחויות שאליהן הוא מתכוון: "בעולם המקרנים יש מעבר ללייזרים; ה-LED הולך להתפוצץ בארץ, משום שהמחירים נהיו שפויים, הרזולוציה יותר גבוהה ואין כיום סופרמרקט שאין בו מסכים כאלה; ו-VoIP הוא הדבר הבא".

עוד הוא ציין כי "אנחנו הולכים לעולם שבו יהיה מסך בלי מחשב, אלא מכשיר שאפשר לשים עליו טביעת אצבע או כרטיס והמחשב יעלה. מדברים על זה הרבה שנים אבל בשנה-שנתיים האחרונות זה הולך ונכנס, בעיקר בארגונים גדולים".

אפי גולדשטיין, מנהלת פיתוח עסקי בסילורה. צילום: יניב פאר

אפי גולדשטיין, מנהלת פיתוח עסקי בסילורה. צילום: יניב פאר

אפי גולדשטיין, מנהלת פיתוח עסקי בסילורה, דיברה על עולם התשתיות Over IP וציינה כי הוא נכנס לגופים כמו צבא, משטרה וכבאות, כולל AV Over IP – "התשתית שעליה המולטימדיה עוברת". היא אמרה כי "כמו שהטלפוניה עברה ל-Over IP, כיום עולם המולטימדיה עובר לזה".

לדבריה, "בעולם עומדת האדפטציה לכך על 10%, אולם בארץ היא גבוהה הרבה יותר, בגלל האבטחה. AV Over IP מאפשר תשתיות יותר דינמיות, מודולריות, נשלטות ומאובטחות". גולדשטיין ציינה כי אמנם, "מנמ"ר שמחליט לעשות את זה לוקח סיכון, אבל הסיכוי גובר על הסיכון".

דן אנגל, מנהל מכירות אזורי בפוליקום לישראל, יוון ודרום אפריקה

דן אנגל, מנהל מכירות אזורי בפוליקום לישראל, יוון ודרום אפריקה

דן אנגל, מנהל אזורי ליוון, ישראל ודרום אפריקה בפוליקום (Polycom), דיבר על החברה ואמר כי "נאפשר ללקוח הסופי לבנות אבני דרך של הפתרון, להגיע לפתרון שהוא רוצה בהתאם ל-'קופסאות' שהוא צריך. כיום יש, במקרים רבים, קופסה אחת שעושה הכל, אבל הלקוח לא בהכרח צריך את כל זה. המגמה היא ביזור, וברגע שמבזרים – זה פותח את הדלת לדברים מאוד מעניינים".

ברק גיל, סמנכ"ל הטכנולוגיות של AVB. צילום: יניב פארברק גיל, סמנכ"ל הטכנולוגיות של AVB. צילום: יניב פאר

חלק מהדיון נסב סביב התקינה בעולם ה-IP. עלה ממנו שתקינה זו ניתנת לפירוש במספר דרכים. אנגל אמר בהקשר זה כי "כל יצרן מפרש את התקינה לטובתו ומיישם את הדברים איך שהוא מבין. על היצרנים לשבת ביחד ולהגיע לפירוש אחיד לתקינה, אם כי אין לחברות את האינטרס שזה יקרה".

ברק גיל, סמנכ"ל הטכנולוגיות של AVB, התייחס לנושא ואמר כי "בכך שאין להם אינטרס, היצרנים כורתים את הענף שהם יושבים עליו". הוא ציין את תקן AVB, שמתקנן העברת וידיאו ואודיו על גבי רשתות. לדבריו, "כולם מנסים להתיישר לפי התקן הזה. הבעיה היא שצריך מתגים שיתמכו בכך ואני לא מכיר ארגונים רבים שיחליפו את כל המערך שלהם כדי לעמוד בתקן. זה מאוד יקר".

עוד הוא אמר כי "יהיו הרבה מיזוגים ורכישות (קונסולידציות) בתחום, כי היצרנים מבינים שהמציאות של היום היא לא המציאות של מחר, שתיכפה עליהם".

גיל ציין כי "אנחנו עושים IP חמש שנים ויש לנו ניסיון מוכח בשטח, עם פרויקטים בארגונים כמו יבמ (IBM), מיקרוסופט (Microsoft) וקוקה קולה (Coca Cola). הטכנולוגיה הזאת מוכיחה את עצמה, מה גם שעם השנים נכנסו חברות רבות לתחום, כי המוצרים הפכו להיות יותר זולים".

מתעניינים במולטימדיה? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס המולטימדיה של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים