בקרוב בחנות Google Play: ספרי אודיו

באנר פרסומי שנצפה בחנות של גוגל, ושכלל את הבשורה אודות ספרי אודיו שיוצעו בה בקרוב, סקרן את מגזיני הטכנולוגיה ● השירות, אם ייכנס לתוקף, עתיד לאתגר את השליטה של אמזון בשוק, שאותה היא מקיימת באמצעות ה-Audible שלה

ספרי אודיו. בדרך ל-Play Store? אילוסטרציה: BigStock

הביקוש לאודיו גדל בהתמדה. בעידן שבו פודקאסטים ותקשורת אחרת במתכונת של הזרמה הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, גם האודיו זוכה לזינוק בפופולריות שלו.

כעת מסתבר כי בקרוב תרחיב גוגל (Google) את היצע המדיה של ה-Play Store שלה, כך שיכלול חוץ מהאפליקציות, מתכניות הטלוויזיה, הסרטים, המוזיקה והספרים הדיגיטליים גם ספרי אודיו, שהם פשוטו כמשמעו – ספרים המוקראים בקול בעבור מי שאינו יכול לקרוא אותם באמצעות עיניו, כמו למשל עיוורים או להבדיל, ילדים שעוד לא יודעים קרוא וכתוב או נהגים המעוניינים להאזין לספר במהלך נסיעותיהם.

אז אם אתם שייכים לסוג האנשים שצורך את הספרות שלו באמצעות שמע, כדאי לכם לשים לב ולעקוב אחרי התפתחויות ב-Play Store, כי כנראה שספרי אודיו נמצאים בדרכם אליה.

באנר פרסומי שיצא בטרם זמנו

זה נכון שכבר כעת ניתן לקבל מספר מוגבל של ספרי אודיו באמצעות האפליקציה Google Play Music, אבל זה מדובר בשירות מצומצם. מאידך, אתר 9to5Google, טוען כי נתקל בחנות בבאנר פרסומי שבו נכתב כי "ספרי אודיו כעת ב-Play Store", למרות שמסתמכן כי בינתיים השירות החדש טרם הופעל.

אם אכן תוציא גוגל את השירות אל האור, הוא יציע לנו עוד אמצעי ברור יותר לקניית ספרי אודיו, וזה יהווה ענף חדש ונוסף בעץ התחרות המשתרג של גוגל ואמזון (Amazon). ענקית הקמעונאות מציעה כבר מזה זמן רב את Audible – שירות ספרי אאודיו משלה – ולאחרונה הוסיפה גם תמיכת שמע לקינדל (Kindles) שלה. כניסה של גוגל לשוק ספרי האודיו תוסיף תחום תחרות חדש לרמקולים החכמים ולאחסון הענן, שעל נתחי השוק שלהם בלאו הכי מתקוטטות שתי החברות בימים אלה.

שינויים מחויבי המציאות ב-Play Books

Android Police הוסיף נדבך לנושא הספרותי. לפי האתר, האפליקציה Google Play Books עומדת להיות משודרגת עם תמיכה באודיו. מדורי ספרי האודיו והספרים האלקטרוניים יחולקו ללשוניות נפרדות, בהתאם לשינויים שבוצעו בקוד האפליקציה.

כל מה שנותר הוא שגוגל תרים את המתג על המוצר החדש שלה, ועולם שלם של ספרי אודיו יהיה מונח בקצות האצבעות של לקוחותיה הרבים ב-Google Play. אין בינתיים אישור רשמי לידיעה או תאריך ייעד להשקה, אם כי בהתחשב בפרסום שכנראה עלה בטעות, זה לא אמור לקחת יותר מדי זמן.

מכיוון שגם בשירות המוזיקה הדיגיטלי Spotify הכניסו שיפור לתמיכה באודיו, הרי שמדובר בקטגוריה שגוגל צריכה לשמור על קצב התפתחותה, אם היא רוצה להציע מבחר שלם של מוצרים דיגיטליים בחנות שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים