לא הכל נוצץ ב-CES

תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם כללה שלל פיתוחים וחדשנות, אבל היו בה גם לא מעט דברים שהסבו הרגשה לא כל כך נעימה ● נחמה אלמוג חזרה מלאס וגאס עם כמה הצעות לתיקונים ● דעה

בתקווה שבשנה הבאה, CES תחזור להתקיים באופן פיזי. צילום ארכיון: נחמה אלמוג

כאירוע של טכנולוגיות צרכניות, תערוכת CES, שמתקיימת מדי שנה בלאס וגאס, מושכת אליה מציגים ממגוון התחומים האפשריים, שקשורים לחיי היום יום ולתרבות הפנאי, כמו גם לפעילויות עסקיות שהפכו לנחלת הכלל. כל היבט שקשור בטכנולוגיה – אודיו, טכנולוגיות רכב, אלחוט, רחפנים, רובוטים, מציאות רבודה ו-וירטואלית, הדפסות תלת ממד, חיישנים, בית חכם ורבים אחרים – נמצא שם. זהו רק קצה הקרחון של מה שהציגו בתערוכה יצרניות, מפתחים וספקיות מכל הגדלים והמינים.

אבל נראה שלאס וגאס כבר "קטנה" על תערוכת הענק, שהתפרסה כמעט על כל מרכז העיר – החל ממתחמי התצוגה הענקיים במרכז הכנסים ועד מתחמי תצוגה, אולמות של הרצאות ופאנלים במלונות הגדולים בעיר, בשטח כולל של עשרות אלפי מטרים רבועים. הפיזור הזה של התצוגות היקשה מאוד, משום שהוא הצריך את המבקרים לנוע בין המתחמים ונוצר עומס נוראי – הן באוטובוסים המיוחדים שיועדו להסעת המבקרים בין מקומות התצוגה השונים והן על הכבישים. כל מעבר בין המתחמים והמלונות היה כרוך בעמידה בתורים ובנסיעות מתישות בפקקים. אפליקציית הספורט שלי דיווחה לי שבמהלך ארבעת ימי הפעילות בתערוכה צעדתי 40 ק"מ! זה יפה לבריאות, אבל לא הכי נוח, בלשון המעטה.

צפיפות, תקלות ורשת סלולר ישנה נושנה

הצפיפות, אוי, הצפיפות. כמעט 200 אלף אנשים הגיעו לתערוכה. אי אפשר היה להתהלך ב-CES מבלי "לדרוך" על מישהו, או שמישהו אחר "ידרוך" עליך. נחילי אנשים שהולכים לכל הכיוונים היקשו על הצפייה במוצרים ועל פנייה למציגים. כל הסבר כרוך בעמידה בתור. כמעט 4,000 חברות מ-150 מדינות – כולל מישראל – הציגו השנה בתערוכה, מה שהפך את קבלת המידע על המוצרים המוצגים לכמעט בלתי אפשרי. למשל, ביקור בביתן של סמסונג (Samsung) היה כרוך בהרשמה ובהמתנה ממושכת.

הדור החמישי - על השלט בתערוכה בווגאס; בעיר עצמה - הדור הרבה פחות מתקדם. צילום: נחמה אלמוג

הדור החמישי – על השלט בתערוכה בווגאס; בעיר עצמה – הדור הרבה פחות מתקדם. צילום: נחמה אלמוג

התקשורת. רשת הסלולר בווגאס פשוט קרסה – הן במכשירי המבקרים והן במכשירים של המקומיים. הזמנה של נהג אובר (Uber) הייתה בלתי אפשרית בשעות מסוימות בשל נפילה חוזרת ונשנית של הרשת, שלא לדבר על כך שהרשת בווגאס היא מהדור השלישי. כמה אירוני שבתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, כאשר כולם מדברים כבר על דור חמישי סלולרי, מבקרי התערוכה זוכים בקושי לדור שלישי מקרטע.

הגשם שירד בווגאס בשני ימי השבוע הראשונים אולי הרווה את אדמת המדבר, אבל לפי השמועה כנראה חלחל למרכז הירידים וגרם לקצר, שהשבית את התערוכה לארבע שעות. עצוב היה לראות אולמות חשוכים ומסכים ענק כבויים. המוני האנשים נאלצו להמתין במסדרונות או בחוץ עד לתיקון התקלה. לא נעים. במיוחד נפגעו עקב הגשם ביתנים שהוקמו במתחמי התערוכה מתחת לכיפת השמים – בהם, למשל, עמדות של גוגל (Google), שדחפה במלוא העוצמה את שירותי העוזרת הווירטואלית שלה עם Google Home. גם כשכבר פסקו הגשמים וגוגל הצליחה להציג את העוזרת שלה, זמן ההמתנה עמד על שעה שלימה (!), למי שבכל זאת הייתה לו סבלנות.

השורה התחתונה: נחמד היה אם מארגני CES היו מקדישים יום אחד שלם לעיתונאים בלבד – 7,000 במספר – שיוכלו לקבל מידע ולהתרשם מהתצוגות לפני שנחילי המבקרים משתלטים על מתחמי התצוגה. בין אם יעשו כך בשנה הבאה ובין אם לאו, יש למארגני CES 2019 לא מעט לשפר, בפרט בתחומים הלוגיסטיים, כדי שבשנה הבאה, תערוכת הטכנולוגיה הצרכנית הגדולה והחשובה בעולם תהיה נעימה הרבה יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים