האם הדוברת של טראמפ התנהגה בחוסר אתיקה?

שרה האקבי סנדרס נכנסה בשירות של אמזון בטוויטר וצייצה דרך חשבונה הרשמי תלונות על ה-Echo - הרמקול החכם של ענקית הקמעונאות ● היא עלולה להיות מואשמת בהפרת כללי האתיקה

דוגמה רעה לאחרים. אילוסטרציה: houbaczech/BigStock

הסיפור שנקשר בדוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, התחיל בציוץ. אבל הציוץ הזה לא היה ממש מושכל או מוצלח, אולי בהשראת שהבוס שלה, הנשיא דונלד טראמפ, שמרבה גם הוא לעשות שימוש בטוויטר (Twitter), וכזה שלפעמים נדמה שאינו תוצאה של חשיבה מעמיקה מדי.

"Alexa, יש לנו בעיה אם בן השנתיים שלי יכול להזמין צעצוע באטמן רק על ידי שהוא צועק 'באטמן!' שוב ושוב לתוך ה-Echo", כתבה השבוע (א') סנדרס בחשבון הטוויטר הרשמי שלה כדוברת הבית הלבן. לדבריה, אחד הילדים שלה הזמין בטעות בובת באטמן שעלתה כמעט 80 דולר. עד כה לגיטימי.

משעשע להיזכר במקרה דומה שבו Alexa הזמינה מוצרים כתוצאה מפקודות של ילדים – במקרה המפורסם שאירע לפני שנה, תחנת טלוויזיה בסן דייגו זכתה במבול תלונות לאחר שהציגה סיפור על ילדה שהורתה באמצעות ה-Echo לעוזרת האישית להזמין לה בית בובות ושבהמשכו וכתוצאה מהפקודה שהדהדה במכשירי הטלוויזיה החלו רמקולים של אמזון (Amazon) שקלטו את השידור לנסות גם הם להזמין בתי בובות בעבור בעליהם.

ציוץ מחשבון @PressSec

אבל במקרה של סנדרס ההסתבכות הייתה אחרת לגמרי. הפרסום שלה תפס את עינו של וולטר שאוב, אדם הידוע כמבקר טראמפ ומנהל לשעבר של משרד האתיקה של הממשלה. שאוב לא אהב את הציוץ הזה. הוא טען כי מעשיה של סנדרס מהווים דוגמה רעה לאחרים בממשל הפדרלי.

תקנה 5 C.F.R. § 2635.702 של הממשל בארצות הברית נועדה למנוע מעובדי ממשל משימוש בעמדות שלהם לצורך מה שמוגדר כ-"רווח פרטי". כך למשל, הם אינם יכולים לקדם מוצרים, או להשתמש בעמדות שלהם בכדי לקבל הטבות בכל דרך שהיא.

בעבר היו כבר כמה פקידי ממשל אחרים של טראמפ שהפרו את התקנות הללו בטוויטים מחשבונותיהם המקושרים לעמדותיהם. במקרה של סנדרס, שכל עיסוקה הוא במדיה, התוצאה של ההתנהלות מסקרנת במיוחד.

יצוין כי שאוב התפטר מה-OGE ביולי, בביקורת על גישתו של ממשל טראמפ לאתיקה. כיום הוא מכהן כמנהל המוסר הבכיר של ה-Campaign Legal Center, מוסד המתאר את עצמו כגוף לא מפלגתי שמשמש ככלב שמירה לנושאי חוק.

הבית הלבן ואמזון לא הגיבו בינתיים לנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים