CES 2018: להגדיר מחדש את החיים כפי שאנו מכירים אותם

לדברי גארי שפירו, נשיא ומנכ"ל איגוד הטכנולוגיה הצרכנית, "הדור הסלולרי החמישי, ערים חכמות, בריאות דיגיטלית, AI ,VR/AR ועוד - אלה הן הטכנולוגיות שיעצבו את העתיד של הפלנטה שלנו"

העתיד של הפלנטה מתעצב מול עיניכם. צילום: יח"צ CES 2018

ביום ו' נסגרה בלאס וגאס תערוכת CES 2018 בה הציגו 3,900 מציגים, החל מחברות הענק ועד לסטארט-אפים בהם נכחו מעל 100 מציגים ישראלים.

"חברות גדולות וקטנות מרחבי העולם הגיעו ללאס וגאס השבוע ל-CES 2018 להשיק טכנולוגיות שישנו את העולם שלנו", אמר גארי שפירו, נשיא ומנכ"ל איגוד הטכנולוגיה הצרכנית (CTA). "החל מהדור הסלולרי החמישי (5G), ערים חכמות, בריאות דיגיטלית, AI ,VR/AR ועוד – הטכנולוגיות שיעצבו את העתיד של הפלנטה שלנו לטובה הוצגו באולמות במהלך התערוכה".

למעשה קשה להפריד בין הנושאים, משום שחלקם כדוגמת 5G ובינה מלאכותית הינן תשתיות לכל שאר התחומים החכמים: ערים חכמות, מכוניות חכמות, בריאות דיגיטלית ועוד. בולטת במיוחד הכרזת נשיא ומנכ"ל חברת המכוניות פורד (Ford), ג'ים האקט, שאמר כי החברה נעה כעת ממכוניות חכמות כשלעצמן, לתפקיד שלהן בערים החכמות.

להגדיר מחדש את החיים. צילום: יח"צ CES 2018

להגדיר מחדש את החיים. צילום: יח"צ CES 2018

לדבריו, "פורד הופכת מעוד חברת מכוניות לחברת פתרונות המשתמשת בנתונים, תוכנה ובינה מלאכותית כדי להגדיר מחדש את החיים בעיר כפי שאנו מכירים אותם".

"כיצד אנו משלבים את המכוניות והטכנולוגיות כך שהן הופכות יותר מאשר סכום החלקים ומתכננים מחדש את מערכות התחבורה הקרקעית של העולם כך שיתוכננו סביב הקהילות"?

לחבר את אמריקה באמצעות תחבורה

למעשה מדובר בחזרה לבסיס של החברה. החזון של מייסד החברה, הנרי פורד, לפני 100 שנה היה לחבר את אמריקה באמצעות תחבורה. פורד ראה את חופש התנועה באמצעות מכוניות וכבישים כמוביל לעתיד טוב יותר של החיים האזרחיים של האמריקנים. חלק מחזונו היה יצירת אוטוסטרדות בין מדינתיות שהאקט מכנה – "הטרנספורמציה הגדולה ביותר של תקופתו".

להגדיר מחדש את המרחב העירוני. צילום: יח"צ CES 2018

להגדיר מחדש את המרחב העירוני. צילום: יח"צ CES 2018

היום, אומר האקט, האחראיות שלנו להחזיר את החיות לערים ולקהילות באמעות טכנולוגיה. היא באמצעות פיתוח ערים חכמות. החזון של חברת פורד הוא הקמת תשתית קוד פתוח מבוססת ענן ומונעת בזכות תשתית נתונים שיכולה לשמש מתכנני ערים, אדריכלים, חברות טכנולוגיה ואזרחים להגדיר מחדש את המרחב העירוני סביב התפיסה המכונה "הרחוב החי".

לא רק פורד, כל יצרניות הרכב העיקריות ובהן ב.מ.וו (BMW), הונדה (Honda) יונדאי (Hyundai), קיה (Kia), מרצדס (Mercedes-Benz), טויוטה (Toyota) ופולקסווגן (Volkswagen), כמו גם מאות ספקיות של רכיבים לרכב החכם ולהנהיגה האוטנוומית כדוגמת DRIVE PX2, המוח של המכונית החכמה שהציגה Nvidia.

המכונית האוטונומית אינה חדשנות טכנולוגית סינגולרית שהופיעה יש מאין. היא מורכבת משורה ארוכה של רעיונות ומוצרים חדשניים שממשיכים להתפתח ולתרום להתקדמות מהירה עוד יותר של התחום.

בעיקר מדובר בשני תחומי טכנולוגיה עיקריים – מערכות עזר לנהיגה וחיישנים. כך לדוגמה GPS. טכנולוגיה זו התפתחה מספיק כדי לסייע לנהגים, אך עדיין לא מושלמת כטכנולוגיה שיכולה להנחות מכוניות אוטונומיות.

רק השנה הציגו חברות כמו פורד טכנולוגיות ניווט מדויקות יותר שמתאימות לרכב אוטונומי. פורד עשתה זאת באמצעות טכנולוגיית לידר הפועלת באמצעות שידור פעימות קצרות של אור לייזר המאפשר למכונית ליצור תמונה תלת-מימדית ברזולוציה גבוהה של המתרחש סביבה. הטכנולוגיה משלבת חיישנים כדי לזהות טוב יותר את סביבת המכונית.

הגל הבא של המהפכה הטכנולוגית – הנתונים

המאמצים לפיתוח מכוניות הנוהגות את עצמן מנסים להפוך את כל הדרכים וכל הנוסעים לבטוחים יותר. איננו תלויים עוד רק במכניקה של המכוניות, אלא גם על התבונה שלהם, וזה עדיין מפחיד צרכנים. אך מסתבר שטעויות נהגים אחראיות ל-94% מהתאונות בארצות הברית. בינה מלאכותית מסתמנת כפתרון מפתח ללמוד מהטעויות ולמנוע חזרה עליהם.

בין החברות שהציגו את הפיתוחים שלהם – פורסייט הישראלית שפיתחה מערכת ראיית מכונה, והארמן, חברה בעלת נוכחות ישראלית גדולה בבעלות סמסונג (Samsung) הציגה פיתוחים שיובילו לדברי המומחים שלה למכוניות אוטונומיות מדרגה 5.

נשיא אינטל (Intel), בריאן קרז'ניץ, דיבר אף הוא על הגדרה מחדש – הפעם הגדרה מחדש של אינטל ושל תעשיית טכנולוגית המידע בכללה. אינטל הופכת מחברת רכיבים המספקת את החומרה שמניעה את שאר תעשיית המחשוב לחברה שעוסקת ב"-גל הבא של המהפכה הטכנולוגית – הנתונים".

מהפכה בתחומי הרובוטיקה והבינה המלאכותית. צילום: יח"צ CES 2018

מהפכה בתחומי הרובוטיקה והבינה המלאכותית. צילום: יח"צ CES 2018

נשיא סוני (Sony), קאזו היראי, דיבר על עידן המערכות המופעלות באמצעות הקול, מערכות שיגרמו למהפכה בתחומי הרובוטיקה והבינה המלאכותית.

"בתחום האלקטרוניקה הצרכנית אני בטוח שיש עדיין הרבה מה לעשות כדי להביא את החוויה היצירתית והבידורית באמצעות המוצרים שלנו", אמר היראי.

הוא הוסיף כי רובוט ה-AIBO המקורי יצא לשוק כאשר טכנולוגיית הרובוטיקה היתה עדיין בחיתוליה, אך הגרסה החדשה החכמה יותר נשענת על טכנולוגיות בינה מלאכותית עדכניות, שמאפשרות לה ללמוד יותר מהר ולהעשיר את החוויה".

הכתב הינו שליח אנשים ומחשבים ל-CES 2018.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים