דיסני לא רוצה יותר את ג'ק דורסי ושריל סנדברג

התאגיד הוציא את מנכ"ל טוויטר ואת סמנכ"לית התפעול של פייסבוק מחבר המנהלים שלו ● גם סנדברג וגם דורסי לא עומדים לבחירה מחדש בשל ניגודי עניינים אפשריים, כך הסבירה דיסני

בלי שריל סנדברג וג'ק דורסי. דיסני

מנהלת התפעול של פייסבוק (Facebook), שריל סנדברג, ומנכ"ל טוויטר (Twitter), ג'ק דורסי, יעזבו את מועצת המנהלים של תאגיד וולט דיסני (Walt Disney) – כך על פי מסמכים שהוגשו בסוף השבוע (ו') לוועדה האמריקנית לניירות ערך ולבורסות, ה-SEC.

"לאור העסקים המתפתחים שלנו והעסקים שסנדברג ודורסי נמצאים בהם, נהיה יותר ויותר קשה להם להימנע מניגודי עניינים הנוגעים לענייני מועצת המנהלים, והם לא עומדים לבחירה מחדש", כתב דובר החברה במייל ששלח לתקשורת כהסבר לעזיבה.

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק. צילום: מתוך ויקיפדיה

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק. צילום: מתוך ויקיפדיה

עוד יעזבו את הדירקטוריון חברי מועצת המנהלים רוברט מטולאט ואורין סמית', שלא יועמדו לבחירה מחדש. "מטולאט וסמית' יעזבו בהתאם למדיניות החברה להגביל את השירות במועצת המנהלים לעד 15 שנים ולקבוע את גיל הפרישה על 74, בהתאמה", כתב הדובר.

דורסי יושב בדירקטוריון דיסני מאז 2013 ואילו סנדברג היא חלק ממנו מאז 2010.

יותר בידור – יותר ניגוד עניינים

העובדה שפייסבוק וטוויטר גלשו שתיהן בשנים האחרונות יותר ויותר לעבר עסקי הבידור בהחלט יצרה סוג של ניגוד עניינים בתפקידם כחברי מועצת המנהלים של דיסני.

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: מתוך ויקיפדיה

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: מתוך ויקיפדיה

טוויטר הלכה והפכה ליריבה של דיסני כשנכנסה לעסקי שידורי הספורט – דבר שעלול לגרום לעימות עם ESPN, חברה בת של דיסני. בנוסף לשותפות שלה עם ליגת הפוטבול האמריקנית, ה-NFL, הודיעה הרשת המצייצת בשנה שעברה כי תשדר בשידורים חיים את משחקי ה-WNBA, ליגת הכדורסל האמריקנית לנשים. מוקדם יותר השנה הודיעה טוויטר על תכניתה להשיק רשת חדשות 24/7 בשיתוף עם בלומברג (Bloomberg).

מנגד, פייסבוק השיקה את השירות שלה, Watch, בתחילת השנה, שבו מוצגים סרטוני וידיאו חיים ומשחק שבועי של ליגת הבייסבול הבכירה של ארצות הברית, ה-MLB.

טוויטר ופייסבוק סירבו להגיב לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים