תמונה של פעוטה הוסרה מאינסטגרם בגלל צבע עורה

אמה, שבסך הכל רצתה להתגאות בבתה המשחקת בחוף הים, הותקפה באינספור תגובות על כך שאפשרה לזאטוטה להיות חשופה מדי לשמש, רק כי גוון עורה של הילדה נראה לעוקביה ברשת החברתית המצולמת כהה במיוחד ● אינסטגרם התנצלה והחזירה את הפוסט

מי מחליט מה טוב ומה רע? אילוסטרציה: Tropical studio/BigStock

אינסטגרם (Instagram), הרשת החברתית מבוססת התמונות, הסירה בשבוע שעבר צילום של בת שנתיים המשחקת להנאתה בחוף הים. האם נותרה מזועזעת מההסרה וממה שהביא לה.

הסיפור התמוה הזה החל כשג'ורדן לי ג'ונס, ממפרץ ביירון שבאוסטרליה, שיתפה עם 92 אלף עוקבי החשבון שלה, המכונה "חיים עם חורף" (lifewithwinter), את תמונתה של הפעוטה שלה. היא לא שיערה שבעקבות הדברים תתקל בהתקפה של הערות אכזריות.

זעמם של הגולשים עסק בנושא שקשה היה לנחש שימשוך את תשומת לבם – צבע עורה של הילדה. משתמשת אינסטה אחת כתבה תגובה שהנבזיות בה בולטת במיוחד: "זה מגעיל לראות כמה כהה העור של הילדה שלך. שמעת על מקדם הגנה? למה שלא תתחילי להשתמש באחד לפני שהבת שלך תיראה בת 40 בגיל 4. אמא מחרידה". מספר משתמשים אחרים פשוט דיווחו על התמונה לאינסטגרם, והרשת החברתית, באופן מתמיה, הסירה אותה.

ג'ונס התקשתה להאמין להתעללות האינטרנטית שהייתה מנת חלקה, אשר הובילה את אינסטגרם להסיר את התמונה מפלטפורמת המדיה החברתית.

"בהתחלה הייתי די נסערת וכועסת על כך שהיא (התמונה – ג"פ) הוסרה", אמרה ג'ונס למגזין The Independent. "עוד יותר מכך כעסתי על ההודעות שקיבלתי בנוגע לדרכים שעליי לטפל בעור שלי ומאנשים שניסו לחנך אותי על מקדמי הגנה! זה היה פוגע, אבל קיבלתי כל כך הרבה תמיכה ואדיבות שבהחלט עלו על השלילה, ואני כל כך אסירת תודה על כך".

תגובות הבריוניות והמתעללות

עקב הסרת התמונה פנתה ג'ונס מיד לאינסטגרם בבקשה שיטפלו בנושא. דובר החברה הסביר כי "הסרנו את התצלום בטעות, אך במהירות החזרנו אותו ברגע שהטעות הובאה לידיעתנו. התנצלנו בפני גברת ג'ונס".

בדיעבד מסתבר כי התמונה הוסרה משום שזוהתה בטעות כתמונת עירום של הילדה, ולא בגלל הערות המשתמשים על צבע עורה של הפעוטה.

לעוקביה כתבה ג'ונס כי "התעוררתי הבוקר וגיליתי שהפוסט שלי הוסר מאינסטגרם משום שיותר מכמה אנשים דיווחו עליו. אני נגעלת מהמחשבה שאנשים שעוקבים אחרי סולחים לתגובותיה הגזעניות והבריוניות של הגברת הזו. העור של הילדה שלי יפה, אני נוקטת בכל האמצעים הדרושים כדי להבטיח שהעור שלה מוגן ואני מתעוררת לכל יום מחורבן בשאיפה להיות האימא הטובה ביותר שאפשר".

ג'ונס הסבירה לקוראים כי "אני רק רוצה לומר עם זאת כי אני כן מכבדת אפילו את האנשים שכתבו לי וחלקו על הפוסט שלי, אבל אני מודה לכם על שטיפלתם בזה בטוב טעם ולא ביישתם את הילדה שלי על צבע העור שלה. אנחנו ממוצא אבוריגיני ואנחנו גאים במורשת שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים