המקרה המביך של משטרת טייוואן: העניקה מקלות USB נגועים כפרס

באופן אירוני, הפרסים חולקו למנצחים בחידון בנושאי אבטחה, שנערך במסגרת כנס סייבר ● נכון לעכשיו, אין חשד שהסיבות למקרה קשורות לריגול מטעם סין - שבה נוצרו הסטיקים

USB. צילום אילוסטרציה: BigStock

מקרה מביך במיוחד קרה למשטרה הטייוואנית: היא חילקה מקלות USB נגועים בנוזקה כפרסים למנצחים בחידון אבטחה, שהתקיים בדצמבר האחרון, במהלך כנס סייבר. פרטי המקרה נחשפו השבוע.

במסגרת הכנס, העניקה המשטרה 250 כוננים בנפח 8 ג'יגה-בייט לזוכים בחידון אבטחת סייבר. מאוחר יותר התגלה ש-54 מההתקנים נגועים בנגיף בשפה הסינית, המכונה XtbSeDuA.exe, שנועד לגנוב נתונים אישיים של משתמשים.

המשטרה התנצלה על הטעות והפילה את האשם למקרה המביך והמדאיג על קבלן צד שלישי. זאת, מאחר שהסטיקים נדבקו ממחשב שבו השתמש עובד של הספקית Shawo Hwa Industries. לפי הסברי המשטרה, הנוזקות מעבירות לכוננים שחולקו מערכת שבודקת את קיבולת האחסון שלהם. בינתיים, לא כל הזוכים דיווחו על בעיה בסטיקים, ו-34 סטיקים נוספים עדיין נמצאים בבדיקה.

הנתונים הגנובים הועברו לכתובת IP בפולין, שב-2015 נסגרה במהלך פשיטות של היורופול (Europol), בגין הונאת קרנות כספים וירטואליים – כך מצאה החקירה של משטרת טייוואן.

אף על פי שהסטיקים יוצרו בסין, הטייפה טיימס (Taipei Times) דיווח שאין כל רמז לכך שריגול הוא המניע שעומד מאחורי המקרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים