CES 2018: המחשבים שכדאי לשים עליהם עין

תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם אמנם לא שמה במרכז תשומת הלב את המחשבים החדשים שהוציאו הענקיות, אבל בהחלט מצאנו כמה שכן שווה להתעכב עליהם - אז שימו עין

Miix 630 של לנובו; ה-Spectre 15 x360 של HP; ה-ZenBook 13 של אסוס; המחשב רייזר. צילום: יח"צ

כמו שהערכנו מהרגע הראשון, CES 2018 אכן היוותה אכסניה רחבת ידיים לחברות שרצו להציג מחשבים חדשים, קצת יותר מחודש לפני שעל העולם משתלטים מחדש הטלפונים החכמים יחד עם האביזרים המלווים.

הם אולי לא תפסו את מלוא תשומת הלב של כולם, ואולי גם לא עמדו במרכז הבמה, אבל בהחלט מצאנו כמה וכמה מחשבים מעניינים שאולי נדבר עליהם גם בסיכום השנה.

גם ללנובו יש Windragon

במשך שנים החיבור בין Windows למעבדים של אינטל (Intel) היה סוג של חתונה קתולית שזכתה לכינוי Wintel. אבל כפי שדיווחנו בחודש שעבר, קוואלקום (Qualcomm), יחד עם מיקרוסופט (Microsoft), האמא של Windows, צירפו כוחות כדי ליצור את Windragon – מחשב שמריץ את מערכת ההפעלה המפורסמת כל כך על מעבד ה-Snapdragon 835 של קוואלקום.

Miix 630 של לנובו. צילום: יח"צ

Miix 630 של לנובו. צילום: יח"צ

בהכרזה, לנובו (Lenovo) רק הוזכרה כיצרנית שתציע מחשב כזה, והנה הגיעה CES 2018 והוא הוכרז רשמית – Miix 630, מחשב 2-ב-1 עם מסך 12.3 אינץ' נתיק עם גזרה צרה במיוחד של 7.7 מ"מ, עם משקל של 700 גרם למסך כשמנתקים אותו והופכים אותו לטאבלט ועם סוללה שמספיקה ל-20 שעות עבודה עם תמיכה ב-Always On ,Always Connected. המחיר, כשיושק בפועל במרץ, אמור להיות 799 דולרים.

לעשות את זה עם G

אינטל אמנם הכריזה רק ב-CES על מעבדי משפחת ה-G החדשים שלה, המעבדים שמשלבים בין מעבד Core מהדור השמיני שלה יחד עם שבב גרפי של AMD, אבל מישהו חשב שהשותפות שלה לא ראו אותו קודם?

אחת הראשונות להכריז על מחשב שמציע את המעבד הזה היא HP עם Spectre 15 x360, מחשב 2-ב-1 נתיק עם מסך בגודל 15.6 אינץ' שיגיע עם Core i7 8705G כאפשרות, כי ניתן לבחור גם במעבד מרובע ליבות "רגיל" עם שבב גרפי GeForce MX 150 של Nvidia דווקא.

Spectre 15 x360 של HP. צילום: יח"צ

Spectre 15 x360 של HP. צילום: יח"צ

כך או כך, המחשב אמור לספק יותר מ-12 שעות עבודה הוא גם תומך בטעינה מהירה יחסית, המסך מציג רזולוציית 4K והוא מצופה גם בהגנת Gorilla Glass. הוא אמור להיות זמין כבר מהחודש הבא במחיר התחלתי של 1,799 דולרים.

ה-Z באופן מעודכן

אולי לאסוס (Asus) אין מחשב שהוא ממש עסקי באופן מובהק, אבל ה-ZenBook 13 המעודכן בהחלט מתאים להיקרא כזה. עם מסך 13.3 אינץ' ברזולוציית FHD הוא שוקל 985 גרם עם גוף בעובי של 13.9 מ"מ שגם מכיל סוללה שאמורה להספיק לכ-15 שעות עבודה.

ה-ZenBook 13 של אסוס. צילום: יח"צ

ה-ZenBook 13 של אסוס. צילום: יח"צ

המחשב מציע את מעבדי ה-Core מהדור השמיני של אינטל, מ-i3 ועד i7. יש גם אפשרות לכרטיס תצוגה עצמאי מסוג GeForce MX 150, לבנות זיכרון בנפח עבודה של עד 16 ג'יגה-בייט, לבחור בכונן SSD בנפח של עד 1 טרה-בייט, ויש גם רמקולים של Harman Kardon.

ככה זה כשאחד זה בעצם הוא שניים

אחד הגביעים הקדושים ביותר שנותרו כיום בשוק המחשוב הכל-כך נטוי טלפוניה הוא המעבר החלק בין טלפון למחשב. עד היום כבר הוצגו כמה וכמה פתרונות, כולל ה-DX של סמסונג (Samsung), אבל יכול להיות שהפעם, בתערוכה הנוכחית, ראינו את האור ודווקא מצידה של רייזר (Razer) ששמה מתחבר קודם כל עם גיימינג.

מגדילים את שטח העבודה. רייזר. צילום: יח"צ

מגדילים את שטח העבודה. רייזר. צילום: יח"צ

החברה, שהשיקה השנה את הטלפון החכם הראשון שלה, הציגה משהו שנראה ברור מאליו: מניחים את הטלפון ופשוט מגדילים את שטח העבודה ל-13.3 אינץ' ומקבלים מקלדת, מוארת כמובן, כשמסך הטלפון משמש כמשטח שליטה, ואפשר לחבר עכבר, לטעון את הסוללה של הטלפון במהלך השימוש, ואז פשוט להוציא את הטלפון ממקומו ולהמשיך מאותו מקום. המעבד, כמובן, הוא המעבד של הטלפון כמו גם הזיכרון. קונספט? אכן. אבל כבר עובד פחות או יותר.

יותר קטן מקטן

NUC? בזוטאק (Zotac) הסינית חושבים שהמיני-מחשבים שמציעה אינטל שזה לחלשים והם גדולים מדי. היצירה החדשה שלהם Pico PI226 שמה אותו בכיס קטן. בעצם לא אותו – את עצמה. הוא אולי לא ממש רב עוצמה, אבל זהו מחשב Windows 10 לכל דבר ועניין בגודל של כונן קשיח שפשוט נכנס לכיס.

Pico PI226. צילום: יח"צ

Pico PI226. צילום: יח"צ

עוד לפני שאתם מחליטים אם זה מחשב נייד או נייח, רק תדעו שלצד מעבד ה-Celeron יש 4 ג'יגה-בייט של זיכרון RAM, כ-32 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון מסוג eMMC שניתן להרחבה עם כרטיס microSDXC ויש גם תמיכה ב-WiFi 8201.11ac ובבלוטות' 4.1, כשיש גם חיבור USB Type-C אחד לצד חיבור למסך באמצעות כבל התאמה ל-HDMI. מה שאין זה עדיין מחיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים