חוויות העתיד על פי אינטל

ענקית השבבים מנסה למתג את עצמה כבולטת גם בתחום הטכנולוגיה הצרכנית, ומציגה ב-CES פיתוחים לתחומים כמו הרכב האוטונומי, רכבי המרוצים ואפקטי תלת ממד

כתבתנו נחמה אלמוג מתנסה באפקטי התלת ממד בביתן של אינטל ב-CES 2018

CES, שמתקיימת בימים אלה בלאס וגאס, היא תערוכה של טכנולוגיות צרכניות. לכן, מטבע הדברים, ה-"שפה" ש-"מדוברת" בה שונה מזו שאפשר "לשמוע" בוועידות IT מקצועיות. האירוע הזה מביא את המגמות החמות ביותר בתחום הטכנולוגיות הצרכניות – החל משואבי אבק ומכונות כביסה, ועד מכוניות אוטונומיות והגנת הסייבר.

אבל ככל שיישמע הדבר מוזר, הנושאים המרכזיים הם אותם נושאים חמים של ה-IT: נתונים-נתונים-נתונים, בינה מלאכותית, מציאות רבודה ו-וירטואלית, מהירות העברת הנתונים, ערים חכמות, ענן ואינטרנט של הדברים – IoT.

אינטל (Intel), שמוכרת בעיקר כחברה שמייצרת שבבים ומעבדים למחשבים, מנסה מזה כמה שנים לשנות את פניה ולהשתלב בתחומים של הטכנולוגיות הצרכניות והעסקיות. בביתן שלה בתערוכה, שמארחת כ-200 אלף משתתפים מכל העולם, מציגה החברה כיצד הטכנולוגיות שלה ייושמו בחיי היום יום העתידיים של האנושות בתחומי הבידור, הצרכנות, העבודה וכדומה.

נסיעה ברכב האוטונומי של אינטל ב-CES 2018. צילום: נחמה אלמוג

נסיעה ברכב האוטונומי של אינטל ב-CES 2018. צילום: נחמה אלמוג

נהיגה אוטונומית היא אחד הנושאים החמים כיום. אינטל מציעה בביתן שלה התנסות בחוויית נסיעה ברכב אוטונומי, שמציגה את ההיבטים והטכנולוגיות המאפשרים לרכב האוטונומי להתנהל בדרכים כאילו הוא מונע על ידי אנוש, ואף טוב יותר. הרכב יעשה את עבודת הנהיגה וישחרר את נוסעיו לבצע דברים אחרים.

זה כמעט אמיתי: תשעה נוסעים יושבים בתוך מתקן דמוי מכונית, עשוי אקריליק שקוף, שבתוך קירותיו הוטמעו מסכים המספקים מידע. הנוסעים חשים את "רעידות המנוע" ו-"מהמורות" הכביש, ובינתיים מקבלים מידע מעניין על החלון הקדמי: מזג האוויר, מצב התנועה ומכשולים בדרך – כמו רכב תקוע או הולך רגל שיורד לכביש.

השילוב בין כוח העיבוד של אינטל (ה-"מוח" של הרכב) והטכנולוגיה של מובילאיי (ה-"עיניים") מאפשר את איסוף הנתונים ועיבודם בזמן אמת. העיבוד מיתרגם לפעולה מידית – למשל, הרכב מאט כשיש מכשול – ומאפשר נסיעה ליעד בדרך הקצרה והבטוחה ביותר. העיבוד נעשה, כמובן, בענן, ומהירות העברת הנתונים והתגובה היא הודות לטכנולוגיית דור 5 של הסלולר, שמאפשרת העברת נפח גדול של נתונים במהירות מהחיישנים לענן ובחזרה ל-"מוח" של הרכב. אחד משיתופי הפעולה שינסה לממש את היכולות הללו הוא בין אינטל ל-ב.מ.וו. (BMW), שרכב הדגמה אוטונומי שלה מוצג בביתן בתערוכה.

רכב המרוצים בביתן של אינטל. צילום: נחמה אלמוג

רכב המרוצים בביתן של אינטל. צילום: נחמה אלמוג

נהיגת מרוץ בלי סיכונים: בשיתוף פרארי (Ferrari), אינטל מציגה נהיגה ברכב מרוצים. באמצעות משקפי מציאות וירטואלית, מצלמות ונתוני טלמטריה שעובדו בבינה מלאכותית המוטמעים ברכב המרוץ, חוויית האימה וההתרגשות כמעט אמיתית. הנהג חי בחוויה של 360 מעלות וחש את זוויות ההיגוי, את כוח ה-G, את הבלימות ואת המהירות כאילו הוא נוהג במרוץ אמיתי. מפחיד, אבל בטוח.

טכנולוגיה מעניינת נוספת שמוצגת בביתן של אינטל מנתחת את הפנים בתלת ממד, וכך מאפשרת אפקטי תלת ממד בזמן אמת – אפקטים דרמטיים בווידיאו. לאחר ניסוי ולימוד של מאות אלפי תמונות פנים, מודלים של לימוד מכונה ו-Deep Learning מנתחים בצורה חכמה תמונות וידיאו ויכולים לזהות פנים אנושיות, את תנוחת הראש והבעת הפנים, וליצור אפקטים משעשעים. בעבר, אפקטים מעין אלה יכולים היו להיעשות רק עם מצלמות וציוד ייחודי, ותוך זמן פיתוח ממושך מאוד. כעת, כוח העיבוד ויכולות הבינה המלאכותית מאפשרים לעשות זאת בזמן אמת.

הכותבת הינה שליחת אנשים ומחשבים לתערוכה.
.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים