המשקיע שהפך ליזם בשוק של 100 מיליארד דולר

אייל ליפשיץ החל את דרכו בתחומי הייעוץ והון-הסיכון, אבל אז החליט לקפוץ למים הקרים ולהקים חברת טכנולוגיה בעולם האשראי ● בראיון לפודקאסט יזמות או למות הוא מספר על הדרך שעבר ונותן טיפ ליזמים

08/01/2018 10:48
אייל ליפשיץ, מנכ"ל ומייסד BlueVine. צילום: BlueVine

אורח המדור הפעם, אייל ליפשיץ, בנה את הקריירה שלו באופן די סולידי וחסר סיכונים. הוא בחר להתחיל אותה בתחומי הייעוץ והון-הסיכון, ורק לאחר מכן קפץ למים הקרים של תחום היזמות – בשוק ששווה הרבה. הרבה מאוד.

אבל כל דבר בתורו – נתחיל עם ראשית הקריירה שלו: ליפשיץ למד הנדסת אלקטרוניקה באוניברסיטת תל אביב מיד לאחר שסיים את שרותו הצבאי בפלס"ר נח"ל. אחרי שהתחיל את התואר השני בהנדסת אלקטרוניקה הוא החליט שלא מעניין אותו להתמקצע בצד הטכנולוגי ועבר לשיקגו כדי ללמוד שם מנהל עסקים. בסיום לימודיו עבד ליפשיץ בחברת הייעוץ מק'ינזי (McKinsey) וליווה חברות היי-טק וקרנות השקעה פרטיות. כעבור שנה הוא עבר להתיישב בכיסא המשקיע, בקרן Greylock (כיום 83North).

הקרן השקיעה בחברות פינטק רבות, כמו פיוניר (Payoneer) ו-Wonga – מה שהביא את ליפשיץ להיחשף להשקעות רבות בעולם הפינטק בכלל ובתחום האשראי בפרט. לאחר משבר הסאב-פריים ב-2008 צצו חברות רבות בארצות הברית שהציעו אשראי דרך האינטרנט ויצרו מהפכה בתחום. ליפשיץ חקר את הנושא וניסה למצוא תתי תחומים בעולם זה שעדיין לא עברו את המהפכה הזאת. הוא מצא שתחום ה-Invoice Factoring (סליקת חשבוניות) עדיין לא היה קיים באינטרנט, על אף שהוא מגלגל כ-100 מיליארד דולר בשנה – בארצות הברית בלבד. השוק הזה היה אז מורכב ממאות חברות קטנות, שנתנו את השירות בצורה מיושנת וללא טכנולוגיה בכלל. באותו השלב, ליפשיץ החליט בפעם הראשונה לקחת סיכון מהותי בקריירה שלו – להקים את BlueVine.

מאז הקמתה לפני כארבע שנים וחצי, גייסה החברה השקעה של כ-68 מיליון דולר וחוב של כ-200 מיליון. בין המשקעים בה ניתן למצוא את יוני חפץ מ-Lightspeed Ventures, וכן את 83North ,Kima Ventures ועוד. ל-BlueVine, שליפשיץ משמש כמנכ"ל שלה, יש אלפי לקוחות בארצות הברית והיא מעסיקה כ-160 עובדים, מתוכם 60 במרכז הפיתוח ברמת גן והשאר במשרדי הנהלת החברה בעמק הסיליקון.

ליפשיץ מספר בראיון לפודקאסט יזמות או למות מה הוא למד על יזמות כשעבד כמשקיע ב-83North, מה למד כשהקים את BlueVine ונותן טיפ ליזמים בתחילת הדרך.

להאזנה לראיון המלא לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים