פיטר ת'יל מקפיץ בחזרה את מחיר הביטקוין

קרן ההון סיכון Founders Fund, המנוהלת על ידי היזם והמליארדר, רכשה ביטקוין במיליוני דולרים ● השוק הגיב לדבר העסקה והביטקוין עלה ביותר מ-11 אחוזים, כשהוא פותח את היום בשער של כ-14,711 ליחידה של המטבע הווירטואלי הלוהט

פיטר ת'יל. צילום: יח"צ

Founders Fund – קרן ההון סיכון של פיטר ת'יל, הפועלת מסן פרנסיסקו שבארצות הברית – השקיעה מיליוני דולרים ברכישת ביטקוין (Bitcoin), כך דיווח אתמול (ג') הוול סטריט ג'ורנל (The Wall Street Journal), בהסתמך על מקורות ש"מכירים את העניין". מהדיווח של הג'ורנל לא היה ברור האם Founders Fund מכרה מאחזקותיה כחלק מהמהלך.

לפי הדיווח, הקרן השקיעה בין 15 ל-20 מיליון דולרים בביטקוין, שערכו טיפס והגיע ל-20 אלף דולרים ליחידה במהלך בשנה האחרונה. מאז ה-1 בינואר 2017, עלה ערך המטבע, שמצוין באותיות BTC, בכמעט 1,400 אחוזים.

הביטקוין הגיב – שב לטפס בנחישות

שוק הפיננסים הגיב מיד לפעולתו של ת'יל והקרן שלו בעלייה בשער הביטקוין. עליית המחירים החלה אתמול, וזאת לאחר תנודתיות ניכרת שחלה בערך המטבע בשבועות האחרונים – הוא הגיע לשיא של כל הזמנים של למעלה מ-20 אלף דולר ב-16 בדצמבר, והתרסק עד לרמה של 11,833 דולרים ב-22 בדצמבר. את הבוקר פתח המטבע בשווי של 14,711 ליחידה, ובשעת כתיבת שורות אלו עומד על יותר מ-15 אלף דולרים, כך על פי נתוני Coindesk.

משקיעים ידועים אחרים נוטים להמר על הביטקוין לאחרונה, בכללם ביל מילר, אשר אמר לכתבים באמצע דצמבר כי 50 אחוזים מכספי קרן הגידור שלו הושקע במטבע המבוזר המוביל בעולם.

השקת החוזים העתידיים של הביטקוין בחודש שעבר, על שתי בורסות אמריקניות מרכזיות, הביאה גם משקיעים גדולים יותר לשוק הווירטואלי.

ת'יל – ביצע באחרונה שלל השקעות ופעולות לא מפוענחות

יצוין כי ת'יל – מייסד שותף של חברת התשלומים אונליין PayPal, ומשקיע פייסבוק (Facebook) מוקדם, המשמש גם במועצת הייעוץ הטכנולוגית של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ –  התייחס בוועידת השקעות שהתקיימה באוקטובר האחרון לסוגיית המטבעות הקריפטוגרפיים בכלל, ובמיוחד לביטקוין, ואמר כי "למרות שאני ספקן בנוגע לרובם (המטבעות הווירטואליים – ג"פ), אני חושב שאנשים קצת מפחיתים מערכו של הביטקוין, בפרט, כי זה כמו צורה קדומה של כסף. אם הביטקוין בסופו של דבר יהווה את המקבילה הקיברנטית לזהב, יש לו פוטנציאל גדול".

מהלכיו האחרונים של ת'יל לא ממש ברורים למשק אבל מושכים תשומת לב רבה – המשקיע והיזם מכר בשלהי נובמבר האחרון 73% ממניותיו הנותרות בפייסבוק, בתמורה ל-29 מיליון דולרים. ת'יל מחזיק כעת ב-59,913 מניות מסוג A של הרשת החברתית הגדולה בעולם, לאחר שמכר 160,805 מניות – כך לפי דיווח שנרשם בוועדה לניירות ערך ובורסות של ארצות הברית, ה-SEC.

ת'יל יושב בחבר המנהלים של פייסבוק, אליו הצטרף ב-2005. בעקבות ההנפקה הראשונה של פייסבוק ב-2012, מכר ת'יל כ-20 מיליון מתוך 26 מיליון מניות פייסבוק שהיו בבעלותו באותה התקופה, בתמורה ל-400 מיליון דולר.

השווי הנקי של ת'יל עומד על 2.6 מיליארד דולר – כך על פי פורבס (Forbes). את צבירת הונו החל המיליארדר לאחר שהקים את PayPal, שאותה רכש מ-eBay ב-2002 תמורת 1.5 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים