אלקסה של אמזון: הגיעה ל-10 מיליון הורדות ב-Play Store

הצלחת גרסת האנדרואיד של העוזרת האישית המתגוררת ברמקול החכם של ענקית הקמעונאות מרשימה ● היא הכפילה את מספר ההורדות שלה מאז חודש מאי, בכלל, המכשיר של החברה יצר למעשה קטגוריה חדשה ונחשקת ● ובכל זאת עדיין אין מושג כמה מכשירי אקו מכרה החברה בסך הכל

אלקסה. צילום: יח"צ

הרמקול החכם של אמזון (Amazon), אקו (Echo), והעוזרת הקולית שחיה בתוכו אלקסה (Alexa), הם הצלחה ענקית נכון להיום. מה שהתחיל בתור גליל קטן ומוזר שהמשתמשים יכולים לחלק לו פקודות, לנגן באמצעותו מוזיקה, לשאול אותו שאלות ולבקש ממנו סיוע באיתור מידעים, הפך לשורה שלמה של מכשירים – ממש מערכת אקולוגית נרחבת שיצרה אינטגרציות רבות בין אלפי חברות ברחבי העולם. למעשה המכשיר הניע קטגוריית מוצרים שלמה, שכמעט שלא הייתה קיימת לפני כשנתיים.

מבחינה היסטורית מעניין להיזכר שהדור הראשון של האקו הוגבל בתחילה לחברי Amazon Prime או לרכישה בהזמנה בלבד, אך הפך להיות זמין לציבור הרחב בארצות הברית ב-23 ביוני 2015 והוצג לציבור לראשונה בפרסומת סופרבול ב-2016.

בהמשך העריכה העיתונות כי החברה תעשה את הופעת הבכורה הקנדית של המכשיר באמצע שנת 2016, לאחר שאמזון פרסמה במדינה מודעות דרושים בעבור מפתחים לאלקסה ואירחה האקטון בטורונטו. האקו הפך לזמין בבריטניה רק ב-28 בספטמבר 2016.

לא חושפת את היקף המכירות

אלא שאמזון אינה מעוניינת לחשוף את נתוני המכירות של האקו. כל מה שנותר הוא להתרשם מההערכות של חברות הסטטיסטיקה או מהמספרים המעורפלים שמספקת הענקית עצמה. לדוגמה, דיווחים רבים ציינו שבין 8 ל-10 מיליון התקני אקו נמכרו בשנת 2016. מכך אפשר להסיק כי ב-2017 עומדת כמות המכשירים שנמכרו על בין 20 ל-28 מיליון. כל מה שידוע בוודאות הוא שאמזון הודיעה כי במהלך מבצעי החגים בלק פריידי (Black Friday) ו-Cyber Monday בלבד היא מכרה מיליוני מכשירים מבוססי אלקסה.

נתון שעשוי לשמש לצורך קבלת מספר מוחשי יותר הוא מניין ההורדות של היישום של אלקסה מה-Play Store, שהגיע כעת ל-10 מיליון. על פי AppBrain, מאז מאי 2017 הוכפל מספר ההורדות של היישום.

מספר המשתמשים הללו יכולים, כמובן, להחזיק יותר מרמקול אחד, ובמקביל ייתכן שלחלק מהם בכלל אין רמקולים, והם הורידו את היישום כדי להצטרף להתקן קיים של מישהו אחר, בכדי לסנכרן את אנשי הקשר שלהם, למשל. בנוסף – יש גם את כל משתמשי iOS שיש לקחת בחשבון, ואת אלה שאולי רכשו מכשיר והזמינו אותו למדינה שבה היישום של אלקסה אינו זמין באופן רשמי, כך שהם נדרשו לו ממקור אחר.

לפיכך המספר הזה כנראה לא באמת מבהיר דבר באמת להיקף המכירות של מכשירי אקו, אבל הוא בהחלט ציון דרך מעניין שכדאי להתעכב עליו לשנייה בסיכום השנה החולפת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים