סופסוף: מג'יק ליפ מציגה את המשקפיים החכמים שפיתחה

אחרי עבודה שהתמשכה 6 שנים והשקעה של 1.9 מיליארד דולרים, החברה חושפת בפעם הראשונה את משקפי המציאות הרבודה שלה שעתידים להגיע לשווקים ב-2018

משקפי המציאות הרבודה של מג'יק ליפ. מקור: מג'יק ליפ

לחברת מג'יק ליפ (Magic Leap) – ההנפקה הסודית שגייסה קרוב לשני מיליארד דולר ובילתה חלק גדול מהעשור האחרון בפיתוח – יש סופסוף מוצר מוגמר בידיים, או לפחות יש לה תמונות שלו.

אתמול (ד') העלתה החברה לאתר האינטרנט שלה תמונות של משקפי המציאות המעורבת (Mixed Reality) שלה, או, אם תרצו, מציאות רבודה – Magic Leap One שמם.

אתר המשחקים אונליין גליקסל (Glixel) פרסם מאמר המתאר את המוצר לאחר שקיבל אותו להדגמה וסיפר שמעבר למה שניתן לראות בתצלומים – מכשיר הכולל זוג משקפיים גדול ממדים במראה מעט מסורבל ולא ממש מסוגנן – ה-One כולל גם בקר וחבילת מחשוב שאותה לובש המשתמש על מותניו. החברה הבטיחה כי ערכת פיתוח תוכנה תהיה זמינה כבר בתחילת 2018.

מג'יק ליפ קיבלה לאורך השנים ביקורת בתקשורת כי יצרה הייפ מופרך ומוגזם סביב מוצריה. בשנים האחרונות, העניק מנכ"ל החברה, הישראלי רוני אבוביץ, הדגמות של הטכנולוגיה שלו למספר קטן של עיתונאים, משקיעים ונציגים מתעשיית הבידור, אך תמיד תחת תנאים מבוקרים. הכתב של גליקסל הסכים לדרישות החברה כי לא יגלה "את הפרטים של הדמויות או ה-IP" כתנאי לבדיקת המכשיר.

אובייקטים וירטואליים תלת-ממדיים על גבי העולם האמיתי

עד כה, האסטרטגיה של אבוביץ שמרה על חשאיות אבל החזיקה את המשקיעים מתעניינים מאוד. באוקטובר גייסה מג'יק ליפ 502 מיליון דולרים בסבב גיוס בראשות חברת Temasek Holdings Pte, חברת ההשקעות הממשלתית של סינגפור. זריקה זו אמורה להעמיד את ערכה של החברה על כ-6 מיליארד דולרים ולהביא את הסכום הכולל של סבב הגיוס ל-1.9 מיליארד דולר, כשבין המשקיעים של החברה נכללות גם ענקית המסחר האלקטרוני הסינית עליבאבא (Alibaba) וקבוצת האחזקות אלפבית (Alphabet), האמא של גוגל (Google).

חברת הסטארט-אפ, הפועלת מפלורידה שבארצות הברית, הבטיחה מזה זמן רב שתפתח משקפיים שתיעשו שימוש בטכנולוגיה שתראה אובייקטים וירטואליים תלת-ממדיים המופיעים על גבי העולם האמיתי, על ידי הקרנת אור לעין האנושית – סימולציה של האופן שבו אנשים תופשים אובייקטים ממשיים. בכדי להשיג זאת אמרה בעבר החברה שהיא תבנה תוכנה וחומרה משלה ותטפל בייצור בעצמה.

האתר המעודכן של מג'יק ליפ לא מרבה בפרטים על המוצר המוגמר, כמו למשל מה תהיה עלותו, מה התאריך המדויק שבו תהיה "מהדורת היוצר" (creator edition), המיועדת למפתחי תוכנה, זמינה, ובוודאי שלא מתי יהיה המוצר מוכן לשיווק לצרכנים.

בספטמבר דיווח בלומברג (Bloomberg) כי המכשור החדשני יעלה בין 1,500 ל-2,000 דולר, על פי דבריהם של אנשים המכירים את תכניות החברה. אבוביץ אמר לגליקסל כי "ההזמנה מראש והמחיר יגיעו יחדיו", ותיאר את ה-Magic Leap One כ"מחשב פרמיום אמן" (premium artisan computer).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים