"למרות הטכנולוגיה – הטלמרקטינג לא ייעלם"

"שיחות המכירה תישארנה בעתיד הנראה לעין, כי אנחנו יצורים אנושיים, חמים, מושפעים וזקוקים לקשר", אמר דורי שבת, מייסד ומנכ"ל CallMaker, שפיתחה מערכת מבוססת AI לעולם הטלמרקטינג

דורי שבת, מייסד ומנכ"ל CallMaker. צילום: יח"צ

CallMaker פיתח מערכת מבוססת בינה מלאכותית, שמסייעת לחברות למכור את מרכולתן ללקוחות. האם זה אומר שהטלמרקטינג ייעלם?
"התשובה היא לא. שיחות המכירה לא תיעלמנה מהעולם בעתיד הנראה לעין, כי בסופו של יום, אנחנו יצורים אנושיים, חמים, מושפעים וזקוקים לקשר. ניתן לראות את כמות מרכזי הטלמרקטינג והשירות שנפתחים בשנים האחרונות על ידי חברות ענק. אלא שהבינה המלאכותית נכנסת גם לעולם הטלמרקטינג, תעזור להפחית באופן משמעותי את שיחות הסרק ללקוחות לא מעוניינים ותהפוך את שיחות המכירה למאוד רלוונטיות".

איך עובדת המערכת שלכם?
"במקום שהמוקדן יעסוק בחיוג שעל פי רוב מגיע לשיחות לא אפקטיביות, המערכת החכמה הופכת את השיחות היוצאות לשיחות נכנסות. המוקדן מקבל בעצמו שיחה כאשר יש בקו השני צרכן שיענה. בשלב ראשון, המערכת מוודאת שהאנשים שהיא מתקשרת אליהם יכולים ומעוניינים לשוחח עם נציג המכירות ורק במידה שכך, היא מחברת את נציג הטלמרקטינג לשיחת הטלפון. לאחר מכן, המערכת מנתחת את הפוטנציאל של אותו מתעניין ומדרגת אותו. בהמשך, היא מתעדפת את השיחות היוצאות והנכנסות באופן כזה שאלה שבאמת מעוניינים בשירות או במוצר של החברה יהיו הראשונים".

כמה השקעתם בסטארט-אפ ומהו האופק העסקי שלו?
"עד כה השקענו ב-CallMarker הרבה מאוד כסף מכיסנו. אמנם, הסטארט-אפ נמצא בשלבי ה-Seed, ללא משקיעים חיצוניים בשלב זה, אבל כבר התחלנו לצאת לשוק, ואנחנו מבצעים כל הזמן טיוב ופיתוח למערכת. ישראל היא התחנה הטבעית הראשונה שלנו ובקרוב, על פי התכנית העסקית שלנו, נצא לשווקים נוספים בעולם. אנחנו כבר במגעים עם חברות מבריטניה, מגרמניה וממדינות נוספות, ורואים את ההתעניינות גם לפי הצעות להשקעה שמגיעות אלינו".

התדמית של הטלמרקטינג לא מי יודע מה. האם זה הולך להשתנות?
"שינוי התדמית יבוא מהשטח. הלקוחות שלנו והתוצאות כבר מדברים בעד עצמם. אחד מלקוחותינו הראשונים סיפר על גידול של מעל ל-70% בהמרות לפגישות, תוך חיסכון של אלפי דקות על שיחות מבוזבזות. בנוסף, הוא קיצר את זמן המענה לחזרה ללקוחות לשעות בודדות. מבחינתי זה לקוח מרוצה ואנחנו בלא מעט משאים ומתנים להטמעת המערכת, מה שכנראה אומר שהתדמית הרעה של הטלמרקטינג עומדת לעבור שינוי.

הטכנולוגיה נגעה ושינתה תחומים רבים, כגון הרשתות החברתיות והמובייל. רק עולם הטלמרקטינג נשאר בדיוק כפי שהיה כבר עשרות שנים. הבנו שצריך לשנות ושאנחנו נשנה את התחום הזה בשנים הקרובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים