משתמשי פיירפוקס זעמו – ומוזילה הסירה את התוסף המלחיץ

המשתמשים התרעמו על מוזילה לאחר שגילו את ההרחבה של מר רובוט, שהוכנסה לפיירפוקס ללא ידיעתם, כחלק מקמפיין לסדרת הטלוויזיה, שעיסוקה האקרים ● מוזילה נסוגה בה מההתנהלות המקוממת וביטלה את הופעת התוסף

השועל התקפל. אילוסטרציה: Dennizn, BigStock

סדרת הטלוויזיה מר רובוט (Mr. Robot) עוסקת באבטחת סייבר ובהאקרים, ולכן החליט מי שהחליט שקידום שלה באמצעות החדרת תוסף לא מאושר לדפדפן פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla) יהיה אקט מתוחכם ומוצלח. אלא שהמשתמשים חשבו אחרת.

הכל התחיל כשמוזילה הכניסה הרחבת דפדפן לפיירפוקס ללא הסבר או אישור. על אף שההרחבה הייתה משחק מציאות בלתי מזיק, בהשראת הסדרה הפופולרית, היעדר ההסבר על הופעתה הפתאומית קיבל תגובות זועמות מצדם של משתמשים.

התוסף, המכונה מראת הזכוכית (Looking Glass), גרם למספר משתמשים לטעות ולחשוד בו כתוכנת ריגול לא ידועה שחדרה אל הדפדפן. כך קרה שהמשחק, שהיה מיועד להזהיר את המשתמשים לגבי החשיבות של הפרטיות והאבטחה אונליין, אבל שהיה גם חלק ממסע שנועד לקדם את העונה האחרונה של מר רובוט, הטעה את המשתמשים ולאחר שהדבר התגלה – גם הכעיס אותם.

המסר שהמשחק הקפיץ, שבו נאמר כי "המציאות שלי היא שונה מזו שלך", הוא שורה ממר רובוט. אלא שהמראה הפתאומי של ההודעה הוביל מספר משתמשים לפנות ל-Reddit בכדי להביע את דאגתם.

משתמש Reddit מוטרד הצהיר כי "אין לי מושג מה זה או מאיפה זה הגיע. קצת התחרפנתי והסרתי את זה מיד". על פי דיווח בגיזמודו (Gizmodo), היעדר ההסבר אף שלח מספר משתמשים לחפש קוד זדוני בתוסף מראת הזכוכית בכדי לברר אם ההרחבה היא אכן תוכנות ריגול.

בעקבות תלונות רבות, עודכן התוסף על ידי צוות מוזילה, עם תיאור המסביר את קישור ההרחבה לסדרת הטלוויזיה מר רובוט. הצוות גם הודיע למשתמשים שהתוסף יושבת כברירת מחדל ולא יופעל, אלא אם המשתמש יבחר בו במפורש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים