האקתון לבני נוער – לזכר סג"מ שירה צור ז"ל, שנרצחה בפיגוע

עשרות בני נוער מישראל וממדינות נוספות ישתתפו בהאקתון, שייערך בחיפה לזכר סג"מ צור ז"ל, שנרצחה בפיגוע דריסה בירושלים ● נשיא הכבוד של התחרות: פרופ' אברהם הרשקו, חתן פרס נובל לכימיה

במוקד ההאקתון: בני נוער. אילוסטרציה: Dezainstock, BigStock

60 בני נוער, מתוכם 30 מחו"ל, משתתפים בימים אלה בתחרות הבינלאומית למדע וטכנולוגיה לנוער Haifa Teen Tech, שמתקיימת בעיר הכרמל. הצוות הזוכה ייבחר בסוף השבוע על ידי ועדה ובה חברי אקדמיה, אנשי האגף למצוינות בעיריית חיפה ודמויות נוספות.

התחרות מוקדשת לזכרה של סג"מ שירה צור ז"ל, שנרצחה בפיגוע דריסה בירושלים בתחילת השנה. הוריה של שירה הקימו קרן לזכרה, והם שותפים למיזם הייחודי הזה. היא מתקיימת במתכונת של האקתון, שבמהלכו הצעירים מישראל ומחו"ל מתחרים בקבוצות משותפות על פיתוח פתרונות לאורח חיים בריא.

בני הנוער הגיעו מישראל ומ-11 מדינות נוספות, בהן סין, טורקיה, ארגנטינה ופרו.

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט ומנהל התחרות. צילום: ניב קנטור

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט, מיוזמי ומנהל התחרות. צילום: ניב קנטור

במסגרת שהותם בישראל סיירו הצעירים באתרים שונים ונפגשו עם דמויות מובילות בציבוריות הישראלית ובמשק, בהן נשיא המדינה, ראובן ריבלין.

"המטרה: לשמר את הקשר של הצעירים מהעולם לאומת הסטארט-אפ"

לדברי אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט, מיוזמי ומנהל התחרות, מטרתה היא "לקרב את הצעירים מרחבי העולם למדינת ישראל, לשמר את הקשר שלהם לאומת הסטארט-אפ ולהקים קהילת יזמים בינלאומית".

אלתר אמר כי מדובר בשיאה של שנה אינטנסיבית, שבמהלכה עברו המתמודדים מיונים קפדניים ומבדקים שבחנו את יכולותיהם החברתיות, בהן חשיבה מחוץ לקופסה, יכולות אנליטיות, יוזמה, זיקה למקצועות ריאליים ועוד.

נשיא הכבוד של התחרות הוא חתן פרס נובל לכימיה, פרופ' אברהם הרשקו. הזוכים הצעירים יקבלו מלגת לימודים בטכניון ובנוסף תוקם קהילת יזמים צעירים בין לאומית, במסגרתה יזכו בני הנוער המשתתפים בפרויקט לליווי, ייעוץ, סיוע וכלים על מנת לפתח את המיזמים שלהם.

ליאורה קליש, מיוזמי התחרות ופעילה חברתית. צילום: יח"צ

ליאורה קליש, מיוזמי התחרות ופעילה חברתית. צילום: יח"צ

ליאורה קליש, מיוזמי התחרות ופעילה חברתית, אמרה כי "ישראל, כאומת הסטארט-אפ, צריכה להיות זו שתייצר ותקדם את הדור הבא של יזמי העתיד. בני הנוער, שהגיעו הנה מכל העולם, יזכו לראות את ישראל במיטבה, כמעצמת היי-טק, חדשנית ומובילה, ואת חיפה כיעד אטרקטיבי במיוחד".

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, ציין כי "מטרת מערכת החינוך בעיר היא להעניק לתלמידי חיפה את הכלים הטובים ביותר להתפתח במציאות משתנה, ועל כן חרטנו על דגלנו את ערכי החינוך להצלחה ולמצוינות בלימודים – בכל תחום בו יבחרו התלמידים לעסוק בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים