היזם שהקים סטארט-אפ למניעת הונאות – בעקבות הביטקוין

נמרוד להבי הבין שהביטקוין ישנה את העולם הפיננסי - והקים חברה למניעת הונאות תשלומים ● וגם: למה הוא קורא לעובדים שלו "גיבורי על?"

18/12/2017 14:50
נמרוד להבי, מנכ"ל Simplex. צילום: טל פלינט

נמרוד להבי, אורח המדור הפעם, הגיע לעולם התוכנה קצת בטעות. הוא למד בטכניון שנה ראשונה בהנדסת מכונות, כי לא ידע מה הוא רוצה לעשות כשיהיה גדול, ואז גילה שהקורס שהוא הכי אוהב הוא תכנות בשפת C. בסוף שנת הלימודים הראשונה הוא נאלץ לעבור לאזור המרכז בעקבות אשתו והחליט לעבור ללמוד הנדסת מחשבים במרכז הבינתחומי בהרצליה. בחופשה בין הסמסטרים, אחיו הציע לו להתחיל לבנות ביחד אתרי אינטרנט. להבי קנה מחשב, למד תכנות באופן עמוק יותק והתחיל לבנות אתרים – ראשית כפרילנסר ועם הזמן גייס עובדים נוספים. בשלב מסוים, החברה שהקים לשירותי פיתוח תוכנה העסיקה 20 עובדים.

זה עבד מאוד יפה עם הפרעת הקשב והריכוז שלו. בכל כמה חודשים פרויקט אחר, טכנולוגיה אחרת, סביבה אחרת, שוק אחר, לקוח אחר… למרות זאת, הוא הרגיש שמה שהוא עושה לא משפיע על העולם השפעה אמיתית. וכך, ב-2012, אחרי 15 שנים, הוא פנה לכיוון אחר: להבי סגר את החברה והקים עם חבר סטארט-אפ, שלא התקדם כמו שהם תכננו – וכעבור כחצי שנה הם סגרו אותו. באותה התקופה התחיל להבי לחקור את עולם הביטקוין והגיע למסקנה שהמטבע הווירטואלי יכול להשפיע על הרבה תחומים. כמו לרבים אחרים, זה היה נראה לו מאוד "משבש" (Disruptive), כיוון שהתעשיות הפיננסיות לא עברו שינוי במשך מאות שנים. וכך, יום אחרי שסגר את הסטארט-אפ הקודם שלו התחיל להבי לעבוד על מה שגדל להיות Simplex – חברה שמספקת הגנה מפני הונאות בתשלומים.

עד היום גייסה Simplex כ-10 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים שונים, ביניהם גיגי לוי-וייס, יריב גילת וירון למלבאום. החברה מעסיקה כ-70 עובדים במשרדיה בגבעתיים ומספקת את שירותיה לעשרות לקוחות. לפני מספר חודשים היא עברה לרווחיות.

להבי מכנה אותו ואת אנשיו "גיבורי על". "אצלנו, המטרה מאוד ברורה: אנחנו גיבורי על!", אמר בראיון לפודקאסט יזמות או למות. "אנחנו נלחמים בפושעים. כל יום העבודה שלנו עוסק בהגנה על סוחרים באינטרנט מפני גנבים שבאים לגנוב מהם. אנחנו לגמרי גיבורי על".

לדבריו, עובדי החברה מתחברים לנרטיב הזה שלה ו-"מרגישים טוב כשהם באים בבוקר לעבודה, כי הם יודעים מה הם עושים. זה לא איזה משהו מעורפל שנועד להכניס איזה באנר בלמטה של משחק ב-iPhone. זה משהו ברור, שהם שמחים לעמוד מאחוריו".

לראיון המלא עם להבי באתר הפודקאסט יזמות או למות לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים