האם כך תיראה הקדמה? עמותה סילקה הומלסים באמצעות רובוטים

במקום שומר אנושי בחרה העמותה - שעניינה הצלת בעלי חיים מאכזריות בני האדם - ברובוט אוטונומי בכדי להרתיע אנשים חסרי בית מלהשתכן מחוץ למתקן ועל מנת ללחום בפשיעה באזור, כך על פי דיווחים בתקשורת ● למרות הסיפור המטריד - רובוטים כשומרים עומדים להגיע ובגדול לרחובות הערים

מנקה ה-"אשפה". אילוסטרציה: Digital Storm/BigStock

סניף סן פרנסיסקו של SPCA (ר"ת the Society for the Prevention of Cruelty to Animals) שכר רובוט K5, שנבנה על ידי Knightscope, בכדי לסייר על המדרכות שמחוץ למתקניו.

על פי דיווח של ה-Business Times של סן פרנסיסקו, הרובוט הוצב במקום כ-"דרך לנסות להתמודד עם מספר גדל והולך של מחטים, פריצות למכוניות ופשיעה, שנדמה כי נבעו ממחנות אוהלים סמוכים של חסרי בית".

אלא שקריסטה מאלוני, דוברת הסניף סן פרנסיקו של SPCA, סיפרה ל-Business Insider כי ארגון אימוץ חיות המחמד וההגנה על בעלי החיים קנה את הרובוט משום שיותר מדי אנשים חסרי בית חסמו את המדרכות. היא אמרה כי עד כה, כך זה נראה, הפתרון עובד – יש פחות אנשים חסרי בית מסביב ופחות פריצות למכונית.

לעומתה פנה סם דודג', עורך הדין של Public Works – מרכז ייעוץ והגנה לחסרי בית – לספר על הרובוט ותיאר את הפעלתו ככזו שמתבצעת בניגוד לחוק. סם עשה שימוש בטוויטר (Twitter) וצייץ: "כאשר עיריית סן פרנסיסקו גילתה על הרובוט, היא הזמינה את העמותה לקבל אישור לפעול בדרך ציבורית, או לקבל קנס של עד 1,000 דולר ליום", כך על פי הדיווחים שפורסמו.

שומר אוטונומי קטן שמזהה פשע ומזעיק את הרשויות

הרובוט שרכשה העמותה נקרא K9 ומודבקות עליו תמונות של כלבים וחתולים. משקלו הוא כ-180 קילוגרמים, גובהו במצב עמידה כ-1.5 מטרים והוא יכול לנסוע במהירות של עד 3 קמ"ש.

הרובוט משתמש בארבע מצלמות וכן ב-"לייזרים ובחיישנים" בכדי לסרוק אחר פעילות פלילית, כך לפי אתר האינטרנט של Knightscope – חברת סטארט-אפ ממאונטיין ויו שבקליפורניה, שבנתה את הרובוטים. לפי התיאור, כשהרובוט חושד שמתבצעת פעילות פלילית, הוא מתריע ומזעיק "סמכות אנושית".

ההתרעות נשלחות גם כשהרובוט נתקל במסיגי גבול או באנשים מ-"רשימה שחורה" שלא ברור מה משמעותה ומי מכין אותה, כך על פי ה-Business Times של סן פרנסיסקו.

רובוטים על מדרכות הערים – האם נוספים בדרך?

הסיטואציה המטרידה שנחשפה בסן פרנסיסקו משקפת את המאבק שערים עתידות להתמודד איתו לנוכח הצורך להסדיר את הטכנולוגיה החדשה. רובוטים כבר סורקים אחר פשע ומספקים מזון בערים כמו בוסטון, דאלאס, טמפה ואטלנטה.

המפקח של סן פרנסיסקו, נורמן איי, תכנן במקור לאסור כליל את הטכנולוגיה החדשנית, בשל חששות בטיחותיים. מאוחר יותר הוא הסכים לתקנות מחמירות על הטכנולוגיה.

אתר החדשות הטכנולוגי ZD Net דיווח על הכללים החדשים שאוסרים הפעלת רובוטים ברוב חלקי העיר. איי אמר ל-ZD Net כי משרדו מקבל תלונות רבות מהולכי רגל על הרובוטים האוטונומיים. "לא כל חידוש הוא כל כך גדול בעבור החברה", אמר איי במועצת המנהלים של המפקחים בשבוע שעבר, עת אושרו כללי השימוש החדשים ברובוטים בעיר.

אם מפתחי הטכנולוגיה החדשה יצליחו בתכניתם, נוכל לראות יותר רובוטים ברחובות הערים בקרוב.

"אנחנו עומדים לראות עלייה בסוג זה של טכנולוגיה", אמר סטייסי דין סטיבן, מייסד שותף של Knightscope, ל-McClatchy News באוקטובר והוסיף כי "זה מאוד הגיוני להאמין שבסוף השנה הבאה יהיו לנו כמה מאות כאלה".

החזון של Knightscope הוא "לחזות ולמנוע פשע באמצעות ניצול רובוטים אוטונומיים, אנליסטיקה ומעורבות", כך על פי אתר האינטרנט שלה. החברה גם רוצה לפרוס את הרובוטים שלה כשומרי אבטחה בשדות תעופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים