פייסבוק השיקה כלי מציאות רבודה חדשים למסנג'ר

הכלים החדשים, שהחברה קוראת להם "אפקטים עולמיים", או World Effects, הם כלי מדבקות מבוססי מציאות מרובדת שדומים מאוד לפיצ'ר של המתחרה, סנאפצ'ט

ה-Messenger של פייסבוק

פייסבוק (Facebook) הודיעה על חבילה חדשה של כלי מציאות רבודה עבור המסנג'ר (Messenger) שלה, שהחברה קוראת להם אפקטים עולמיים (World Effects). אותם אפקטים מאפשרים למשתמשים להכניס אובייקטים לתוך תמונות או קטעי וידיאו במסגרת המצלמה.

הכלים הללו מתבססים על תכונות המציאות הרבודה הקיימות של פייסבוק, כמו היכולת להוסיף מסננים ומסיכות לפנים בסלפי, והם נועדו להפוך את המסנג'ר ליותר אינטראקטיבי, על ידי מינוף היכולות הוויזואליות המתוחכמות של הסמארטפונים. הסט הראשון של האפקטים העולמיים כולל לב צף, חץ, רובוט תלת ממדי, חד קרן וכבועות מילים עם מסרים קבועים מראש, כמו "אהבה", "לב" ו-"מתגעגע אליך".

החברה לא מתביישת וממשיכה להכניס לשירותים שלה תכונות חדשות, שיותר מדי מזכירות תכונות של אחת היריבות הגדולות ביותר שלה, לפחות בפוטנציה – סנאפצ'ט (Snapchat). ומאחר שכולם פוסעים כיום לקראת אימוץ טכנולוגיית המציאות הרבודה, הרי שפייסבוק יכולה תמיד להצטדק ולומר שהיא פשוט נוקטת במהלך שהוא חלק מטרנד והתפתחות חדשנית צפויה.

אלא שהרשת החברתית הדומיננטית מציגה את האפקטים העולמיים עכשיו מכיוון שעד כה, משתמשי המסנג'ר היו צריכים לחפש במקומות אחרים את היכולת לשימוש במדבקות תלת הממד, שהפופולריות שלהן תופסת תאוצה. פייסבוק היא לא חברה שתישאר מאחור והיא מביאה את שירות העברת ההודעות שלה לכזה שמקרב יותר ויותר את המצב שבו סנאפצ'ט פשוט תהפוך למיותרת.

פייסבוק מושכת קהל צעיר באמצעות טכנולוגיה חדשנית ומפתה

באחרונה הודיעה פייסבוק על Messenger Kids חדש לילדים – אפליקציה שמיועדת לבני ובנות 6-12, שלא מכילה פרסומות ושבה אנשי הקשר של הילדים יאושרו על ידי ההורים. החידוש הזה גם מציג בפני הקהל הצעיר אמצעים משעשעים לבילוי עם החבר'ה, כמו מסננים, מדבקות וכלי ציור, בנוסף לקבצי GIF ה-"מתאימים לילדים, ושנבחרו מיוחד", כך על פי הודעת החברה.

הרעיון שעומד מאחורי התוספות החדשות הוא להפוך את המסנג'ר לרב פנים ועשיר ככל האפשר, כך שיוכל להתחרות טוב יותר בשירותים של סנאפ (Snap) – הבעלים של סנאפצ'ט – ולפתות את משתמשיה הצעירים לעבור לפלטפורמה של פייסבוק.

כך או כך, הכלי החדש אולי פשוט לשימוש ונראה כפיתוח קליל, אלא שמדובר בטכנולוגיה מורכבת למדי. שלא כמו מדבקות סטטיות, מדבקות התלת ממד מחייבות את המצלמה של המסנג'ר לזהות אובייקטים ולהיות מודעות למיקומם. כך קורה שגם כשהמשתמש מזיז את הטלפון, המדבקה נשארת – וזה בהחלט מרשים ומבשר על כך שהאפקטים העולמיים התמימים שמגיעים למשתמשים כעת, ושניתן לגשת אליהם ממצלמת המסנג'ר, הם רק תחילתו של עידן מציאות רבודה מרתק גם בפייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים