הוקם אתר שמרכז מידע על עולם הקונטיינרים

אתר הוויקי, שהקימה אקווה סקיוריטי הישראלית, מבקש לרכז את המידע הרב בתחום זה, שהולך ומתפתח, למקום אחד ● הוא פונה לקהילת המפתחים ולאנשי אבטחה ו-IT, וכולל מידע ביותר מ-100 נושאים

אתר חדש על קונטיינרים (לא כאלה). צילום אילוסטרציה: סשקין, BigStock

עולם הקונטיינרים הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, והופך לבולט בתחום המחשוב הארגוני. אלא שיש בנושא זה מידע רב, שמפוזר במקומות שונים. אתר וויקי (Wiki) חדש, שהקימה אקווה סקיוריטי הישראלית, מבקש לרכז את המידע הזה למקום אחד – עבור קהילת המפתחים, אנשי ה-IT ואנשי האבטחה המתעניינים בתחום.

באחרונה בחרה מקינזי (McKinsey) בטכנולוגיית קונטיינרים וב-DevOps כשתיים מ-10 המגמות המובילות, שיגדירו מחדש את תשתית ה-IT בארגונים ב-2018. בסקר שביצעה אקווה סקיוריטי באחרונה התגלה כי 50% מהארגונים כבר מפעילים לפחות אפליקציית קונטיינר אחת בסביבת ייצור. המגמה מקודמת על ידי מפתחים וצוותי DevOps, שלרוב הם הראשונים שמאמצים קונטיינרים, ואז הם מקדמים אותם ברחבי הארגון.

כמו עם כל טכנולוגיה חדשה, יש הרבה משאבים זמינים שעוזרים לנווט דרך טכנולוגיית הקונטיינרים, אולם בקלות ניתן לאבד את הכיוון כאשר מנסים לעקוב אחר החדשות האחרונות, העדכונים וחומרי ההדרכה שהקהילה מפרסמת ברשת.

עקב כך, אקווה סקיוריטי חיפשה מקום שיכיל את כל המידע שקשור לקונטיינרים באופן נגיש ומרוכז. "מאחר שלא מצאנו מאגר כזה, החלטנו ליצור אותו בעצמנו", אמרה קארין רגב, מנהלת השיווק של החברה. "במהלך החודשים האחרונים עבדנו על יצירת אתר וויקי לטכנולוגיית הקונטיינרים, שישמש כמרכז לכל מי שמתעניין בטכנולוגיה, כולל ארכיטקטורה של קונטיינרים, אבטחה ואורקסטרציה. מדובר באוסף מאורגן של מה שנכתב אודות קונטיינרים עד היום".

בעתיד הקרוב: כ-10,000 קישורים תחת 200 נושאים

האתר הוא משאב שיתופי, שיכיל כ-10,000 קישורים תחת 200 נושאים, הכוללים ארכיטקטורת קונטיינרים, תפעול קונטיינרים (אוטומציה, פיתוח ועוד), אורקסטרציה ופלטפורמות קונטיינרים. זאת, תוך מיקוד בטכנולוגיות דוקר וקוברניטיס, שהופכות לשם נרדף לסביבות קונטיינרים מודרניות.

בחברה מציינים שהאתר נמצא עדיין בשלביו הראשונים, עם יותר מ-100 נושאים, אבל צוות ייעודי של עורכים עובד על בניית הטווח המלא של הקטגוריות. בנוסף, הוויקי יציג מדריכים בסיסיים ומתקדמים בנושאים כגון הגדרת Docker Swarm או כיצד ליצור תצורת מולטי-טאלנט על גבי OpenShift.

מפתחים יחידים וצוותים גדולים יותר יכולים להתרשם מהאתר, להציע תכנים שייתכן שחסרים בו ולהצביע על שגיאות או על מידע שאינו מעודכן, "מאחר שהתעשייה משתנה במהירות ולא קל להישאר מעודכנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים