שירות המוזיקה Deezer הושק בישראל – עם 44 מיליון כותרים

השירות, שלו 12 מיליון משתמשים ברחבי העולם, יוצע בשלושה מודלים - מאופציה חינמית ועד לחבילה בסך של 39.90 שקלים לחודש

האזנה ערבה. Deezer. צילום: יח"צ

באירוע שהתקיים היום (ב') בתל אביב הושק בישראל שירות הזרמת המוזיקה הצרפתי Deezer, שמציע קטלוג בן 44 מיליון כותרים. לדברי החברה, הקטלוג שלה הוא הגדול ביותר בין שירותי המוזיקה המוכרים והגדולים, כמו Spotify (עם 30 מיליון) ו-Apple Music (שלו 40 מיליון כותרים). הנציגה הבלעדית של Deezer בישראל היא לב מדיה גרופ, שתתמקד בהרחבת הקטלוג המקומי ובקידום יצירה ותוכן ישראליים ותמיכה באמנים ישראלים. אלה יוכלו מעתה לשלב את יצירותיהם בפלטפורמה בינלאומית עם גישה למיליוני מאזינים.

שירות Deezer פעיל ב-185 מדינות בעולם ויש לו 12 מיליון משתמשים. לצד הקטלוג הגדול, ובו אלפי רשימות השמעה שמותאמות לסגנונות מוזיקה שונים ולפעילויות שונות, כולל השירות את אלגוריתם Flow, שלומד ומתאים את עצמו לצרכים ולהרגלי ההאזנה של כל משתמש.

"זה מה שמבדל אותנו משירותי המוזיקה האחרים", אמר באירוע גולן שקד, סמנכ"ל השיווק והסחר של Deezer. "גם לנו יש אלפי רשימות השמעה, אבל ככל שהתעשייה מתקדמת אנחנו עוברים משמיעה אקטיבית לפסיבית. שירות המוזיקה צריך לדעת איפה הלקוח נמצא בעולם, מה הוא עושה ומה מזג האוויר – ולהתאים את המוזיקה אליו".

מעט מהקטלוג של Deezer. מקור: יח"צ

מעט מהקטלוג של Deezer. מקור: יח"צ

עוד הוא ציין כי "צריכת המוזיקה עוברת שינוי משמעותי בשנים האחרונות ולנו יש את הכלים לזהות את המגמות בשוק. הקהל בישראל, שהוא קהל מאמץ חדשנות, הורגל עד היום לצרוך מוזיקה דרך אתרי אינטרנט באיכות קול ירודה או דרך מפעילים מקומיים עם קטלוג שירים מוגבל. אנחנו נציע קטלוג מוזיקה בינלאומי ולוקאלי, פיצ'רים מתקדמים וממשקים להנאת צרכני המוזיקה הקיימים והחדשים שלנו".

שקד הוסיף שקיימת בשירות פונקציה לזיהוי שירים בשם Song Catcher. פונקציה זו מציעה שירות דומה לזה שמציעה שאזאם (Shazam), שעל פי הדיווחים ייתכן שאפל (Apple) תרכוש אותה תמורת 400 מיליון דולר. הוא אמר ש-Song Catcher נמצאת בשימוש בקרב 10% מלקוחות Deezer וכי היא תורחב לכלל הלקוחות בשבועות הקרובים. הפונקציה מאפשרת לזהות שיר בלחיצת כפתור, להקשיב לו ואף לצרף אותו לרשימת האזנה מועדפת. עוד מסרה החברה שבעתיד הקרוב היא מתכננת להרחיב את מערכת הזיהוי, כך שתזהה גם שירים שהמשתמש מזמזם אותם.

רשימת השמעה שמשתפרת באמצעות לימוד מכונה

פונקציית Flow מציעה רשימת השמעה אישית, שהולכת ומשתפרת עם הזמן באמצעות למידת מכונה, בהתבסס על פעולותיו של כל משתמש, מיקומו, שעות היום, מזג האוויר ועוד. בלימוד האוטומטי של ה-Flow משולבים יותר מ-14 אלגוריתמים שונים שפותחו על ידי Deezer, שמשלבים בתוצאות מיפויי מאזינים והצלבת טעמים מוזיקליים, כמו גם המלצות מותאמות אנושיות של עורכי המוזיקה של השירות. בעתיד הקרוב תוסיף החברה מידע קונטקסטואלי באישור המשתמש, כדי למקד את המלצות המוזיקה לזמן ולמקום.

Deezer יושק בישראל בשלושה מודלים: חודש חינם של שירות +Premium למשתמשים חדשים, ולאחר מכן שירות Basic בחינם לכל משתמש ללא הגבלת זמן. השימוש החינמי לחלוטין וללא הגבלה הינו במודל של פרסומות, וכולל אפשרות מוגבלת למעבר בין שירים, איכות רגילה ואי יכולת לשמור שירים אופליין; שירות +Premium להאזנה באיכות HD במחיר חודשי של 19.90 שקלים, או 29.90 שקלים לחבילה משפחתית, שכוללת עד שישה מנויים; ושירות Hi-Fi (ר"ת Hi Fidelity) לצרכנים "כבדים" במחיר של 39.90 שקלים לחודש – באיכות מוזיקה משופרת בפורמט FLAC (ר"ת Free Lossless Audio Codec), שצלול פי חמישה מאיכות MP3.

עוד ציין שקד כי יש ל-Deezer שיתופי פעולה עם מועדוני כדורגל בולטים, בהם ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד. שירות המוזיקה יצר עבור כל אחת מהקבוצות הללו ערוץ שמאפשר לאוהדים שלהן להאזין לרשימות השמעה שנוצרו על ידי המועדון וכמה מכוכביו הגדולים. בנוסף, החברה משתפת פעולה עם מותגי סאונד בולטים והשירות שלה מוטמע ביותר מ-80 מוצרים שונים, כגון BOSE ,B&O ו-Sonos – ובכך מתאפשר שימוש בשירות בכל הפלטפורמות והמכשירים הניידים, עם ממשקים לעשרות מכשירים, כולל טלוויזיות חכמות, מערכות אודיו ומולטימדיה ברכב, כמו גם פיקוד קולי באמצעות Google Home ובקרוב גם Amazon Alexa.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים