האם מטבע וירטואלי עומד להוציא את ונצואלה מהבוץ הכלכלי?

Petro הוא מטבע וירטואלי שעליו הכריז נשיא ונצואלה, ניקולאס מדורו, שלטענתו יסייע למדינה להילחם בסנקציות הכלכליות שמטילה עליה ארצות הברית ● בהתחשב באזהרות מפני הביטקוין, מתעוררת תהייה האם יש יסוד לדבריו

נשיא ונצואלה, ניקולאס מדורו. צילום: גולדן בראון, BigStock

נשיא ונצואלה, ניקולאס מדורו, הודיע כי ממשלתו תשיק מטבע וירטואלי בניסיון להילחם ב-"מצור" הכלכלי האמריקני. "זה יאפשר לנו להתקדם לקראת צורות חדשות של מימון בינלאומי לפיתוח הכלכלי והחברתי של המדינה", אמר מדורו בשידור הטלוויזיוני הקבוע שלו לאומה.

מדורו ציין כי צוות של 50 מומחים בטכנולוגיה, בכלכלה ובמדיניות מוניטרית יוקם בכדי לקבוע כיצד להתקדם בכל הכרוך בהשקת המטבע, שלדבריו יכונה Petro.

על פי הודעתו, טכנולוגיית הבלוקצ'יין שתעמוד מאחורי המטבע הווירטואלי של ונצואלה תקבל לגיטימציה מוסדית, פוליטית ומשפטית מהמשרדים לחינוך אוניברסיטאי, למדע ולטכנולוגיה של הממשלה בקרקס. בנוסף, לדבריו, המטבע החדש יהיה "מגובה בעתודות עושר של הזהב של ונצואלה, הנפט, הגז והיהלומים".

ראשי האופוזיציה במדינה לעגו להודעה וטענו שלצורך יישומה נדרש אישור של הקונגרס.

ממשלתו של מדורו נאבקת בכדי להוציא את המדינה מההאטה הכלכלית שאליה נקלעה בעקבות קריסת מחירי הנפט ברחבי העולם. סנקציות אמריקניות מקשות בינתיים מאוד על המדינה לפעול בשוקי האשראי הבינלאומיים ולחזק את ערך המטבע שלה.

ההודעה על Petro מגיעה בתקופה של עניין עולה בטכנולוגיית הבלוקצ'יין ובמטבעות הווירטואליים, כמו בביטקוין (Bitcoin), שזינק משווי של כ-700 דולר ליחידה בינואר האחרון לכ-14 אלף דולר אמש (ד'), ומוסיף לעלות ולעלות.

עם זאת, כדאי לציין שהבנקים המרכזיים באירופה ובארצות הברית, כמו גם כמה דמויות מפתח בכלכלת העולם, הזהירו מפני הסיכונים האפשריים ארוכי הטווח שהמטבעות הווירטואליים טומנים בחובם לשווקים הפיננסיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים