עוד שיא לביטקוין: שבר את מחסום 12 אלף הדולרים

קשה לעקוב אחרי העלייה המסחררת בשווי המטבע הווירטואלי - במהלך היממה האחרונה עלה ערכו בכ-1,000 דולר ליחידה, ונראה שהוא ממשיך במהירות לכיוון היעד הבא: 13 אלף דולר

מקבל אישור אמריקני... מסוים. ביטקוין. צילום: BigStock

הביטקוין ממשיך בדהרה המטורפת שלו, וערכו עולה ועולה ללא הרף. בשעה 04:00 לפנות בוקר (ד', שעון ישראל) הבקיע שווי המטבע הדיגיטלי את רף ה-12 אלף דולרים ליחידה. אבל הוא לא עוצר שם ובזמן פרסום שורות אלה כבר עומד שוויו על 12,575.26 דולר, על פי CoinDesk.

לפי הנתונים מ-CoinDesk, רק אתמול בשעות הבוקר נקבע ערך הביטקוין על כ-11,500 דולר, אבל בתוך כיממה הוא עלה שוב ביותר מ-1,000 דולר, וממשיך לנסוק.

המטבע הווירטואלי החל את השנה במחיר של פחות מ-1,000 דולר ליחידה, אך בחודשים האחרונים הוא נכנס לתקופה של הצלחה חסרת תקדים: חצה את רף ה-5,000 דולר באוקטובר ופגע בפעם הראשונה ב-11 אלף פחות מחודשיים לאחר מכן.

לנוכח השיא החדש של הבוקר, שווי השוק הכולל של המטבע המבוזר עומד על כ-203 מיליארד דולר – יותר מפי שניים משווי השוק של גולדמן זאקס (Goldman Sachs), לשם המחשה.

ממשיכים להזהיר מהתפוצצות הבועה

הגידול בשוויו של המטבע הווירטואלי בא על רקע ביקורת מתמדת מצד מומחים ואנליסטים פיננסיים רבים. כמה דמויות מובילות בתחום הפיננסים, כמו חתן פרס נובל, הכלכלן יוסף שטיגליץ, אמרו שהביטקוין צריך לצאת מחוץ לחוק.

סטיבן רואץ', עמית בכיר באוניברסיטת ייל, ויו"ר וכלכלן ראשי לשעבר לתחום אסיה בבנק ההשקעות מורגן סטנלי (Morgan Stanley), אמר ל-CNBC אתמול כי הוא ספקן לגבי השקעה בביטקוין. "זה קונספט רעיל למשקיעים", ציין רואץ', המתואר על ידי ייל כאחד הכלכלנים המשפיעים ביותר בוול-סטריט. "ללא כל צל של ספק או הגמשה של הדמיון, זו בועה ספקולטיבית מסוכנת".

"לקח הרבה זמן להקים את המתודולוגיה ואת הדרך שבה הביטקוין נסחר. המשיכה המקורית באה מהעובדה שלא היה פיקוח. עם זאת, ברור כי הוא (המטבע – ג"פ) זז מהצללים האלה למרכז הבמה", אמר מיק מק'ארתי, אסטרטג השוק הראשי של CMC Markets, לפורצ'ן (Fortune). "אנחנו נמצאים בעיצומה של בועה, ואחד המאפיינים שלה הוא שאין דרך לדעת מתי היא תתפוצץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים