מחקר: מחצית מהישראלים מבצעים פעולות בנקאיות בדיגיטל

51% מאתנו עובדים עם הבנק שלהם באמצעות הערוצים הישירים ו-78% מבצעים אונליין פעולות כספיות יומיומיות

שגשוג בבנקאות הדיגיטלית ובתשלומים הדיגיטליים בישראל - בעיקר דרך הסמארטפון. אילוסטרציה: Toathphoto, BigStock

ישראל היא אומת הסטארט-אפ, אומת הסייבר, אומת הקניות ברשת, וכעת גם אומת הבנקאות הדיגיטלית: משני מחקרים שפורסמו באחרונה עולה כי הבנקאות הדיגיטלית הולכת וגדלה על חשבון הפעילות בסניפים, וכי יותר ויותר אנשים מבצעים תשלומים אונליין.

נתוני הפיקוח על הבנקים מעלים שבמחצית הראשונה של 2017 עלה שיעור הפעולות שנעשו על ידי הלקוחות בערוצים הישירים ל-51%, לעומת 46% בתקופה המקבילה אשתקד. כלומר, כמחצית מהפעולות הבנקאיות כבר אינן מתבצעות בסניף.

עוד מראים הנתונים של הפיקוח על הבנקים כי בפילוח מגמות השימוש לפי גילאים, רוב הלקוחות שמתחת לגיל 29 – 43% – מעדיפים לפנות לאפליקציה זמינה בסמארטפון, בעוד לקוחות בגילאי 50 ומעלה – 43% – מעדיפים לפנות לאתר האינטרנט לצורך קבלת מידע וביצוע פעולות. כך גם לקוחות בגילאי 30-49, אם כי בשיעור נמוך יותר, של 33%. בגילאי 50 ומעלה, רק 16% עושים שימוש באפליקציה הבנקאית בסלולר, כאשר בגילאי 30-49 עולה רמת השימוש ל-31%.

תוצאות מחקר של ויזה (Visa) תומכות בנתוני אלה, אם כי מציגות מספרים שונים: בני דור המילניום, לפי מחקר זה, מובילים את העלייה בשימוש במכשירים ניידים לניהול הפעולות הכספיות. 83% מהם משתמשים בשירותי בנקאות או עוקבים אחר הוצאותיהם באמצעות הסמארטפון, לעומת 70% באירופה.

90% מבצעים תשלומים באמצעות הסמארטפונים

מהמחקר של חברת כרטיסי האשראי עולה עוד כי בלי קשר לפילוח לפי גיל, 90% מהישראלים מעבירים תשלומים ועוקבים אחרי ענייניהם הכספיים באמצעות הסמארטפונים, בהשוואה ל-77% באירופה, ו-78% מהישראלים בודקים את חשבון הבנק שלהם או מבצעים פעולות אחרות באפליקציה בנקאית, לעומת 71% במחקר שנעשה לפני שנה ואל מול 62% מאזרחי אירופה.

בנוסף, לפי הנתונים, 57% מהישראלים עורכים קניות באמצעות המכשיר הנייד, לעומת 48% מהאירופים.

מהפיקוח על הבנקים נמסר כי "ניתן להעריך שמגמת הגידול בשיעור השימוש של הלקוחות בערוצים הישירים בכלל המערכת הבנקאית תימשך. ראשית, קיימת מגמה כללית בקרב הציבור של צריכת יותר ויותר שירותים באמצעים דיגיטליים, במגוון רחב של תחומי החיים. כמו כן, הבנקים מרחיבים את שיתופי הפעולה עם חברות פינטק, וצעדים רגולטוריים שביצע הפיקוח על הבנקים באחרונה, כמו גם צעדים נוספים שמתוכננים, צפויים להביא להסרת חסמים נוספים כדי לאפשר פעילות נוחה מרחוק".

עודד סלומי, מנכ"ל ויזה בישראל, אמר כי "הצרכנים מביעים אמון והתלהבות מהדרכים החדשות לשלם ולקבל תשלומים, ונכונים לאמץ את המוצרים והשירותים הדיגיטליים המתאימים ביותר לסגנון החיים המהיר שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים