הכירו את הטירוף הוויראלי החדש: חתולים וירטואליים

המשחק Cryptokitties, שמבוסס על את'ריום, הושק רק לפני שבוע וכבר בוצעו בו קניות של חתולים בסכום של יותר משני מיליון דולר

מיאו. צילום אילוסטרציה: BigStock

רכשתם כבר חתול וירטואלי? פלטפורמה חדשה בשם CryptoKitties, שנבנה על ידי AxiomZen, צוברת פופולריות בימים האחרונים וגורפת אחריה רבים, שמשקיעים סכומי כסף גבוהים בכדי לגדל חתולים וירטואליים, להכליא בין זני חתולים שונים ולמכור חתולים ברשת.

Cryptokitties הוא משחק ויראלי בנוסח טמאגוצ'י, שפועל על את'ריום (Ethereum) – מטבע וירטואלי שמשתמש בפלטפורמת קוד פתוח, שמאפשרת יצירה ושימוש בחוזים חכמים לסגירת עסקות והסכמים דרך האינטרנט בצורה מרובדת וללא ישות מרכזית המנהלת אותם. הפלטפורמה מאפשרת לאנשים להיות הבעלים של זני חתולים וירטואליים ייחודיים, לסחור בהם ולטפח אותם.

ייחודי אך לא מתלטף

המשחק הושק ב-28 בנובמבר וכעבור כמה ימים מתחילת פעילותו השקיעו אנשים כבר יותר משני מיליון דולר בקניית חיות המחמד הווירטואליות. בכך הפך העיסוק החדש ללהיט ויראלי, עם נתונים סטטיסטיים מפתיעים – מעל 23 אלף חתלתולים נמכרו עד כה במחיר ממוצע של 98.71 דולר לכל אחד מהם. למעשה, נדמה שבלהט ההתלהבות כמעט ונשכח כי מדובר באיור בלבד, ולא בבעל חיים אמיתי ומתלטף.

Cryptokitties מאפשר לאנשים להחזיק חיית מחמד ייחודית שכמותה אין לאף אחד אחר, ולשמור עליה חיה ומטופלת על פלטפורמת Ethereum blockchain לנצח. כשהושק היו במשחק רק 100 אבות טיפוס של חתולים אבל הכלאתם אלו עם אלו מייצרת כל העת חתולים מקוריים חדשים. כל שחקן יכול לגדל להנאתו חתול בודד, או לסחור בחתולים שאותם ירבה ויכליא.

המשחק מנוהל באמצעות סדרה של חמישה חוזי את'ריום חכמים שנכתבו על ידי AxiomZen, ומשתמשים מקיימים אינטראקציה איתם באמצעות כתובת האת'ריום שלהם. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא באמצעות תוסף MetaMask לדפדפן כרום (Chrome), שמאפשר לשלוח ולקבל את'ריום ישירות לדפדפן. לאחר מכן, יש לנווט לאתר CryptoKitties, שמהווה ממשק אינטראקציה עם החוזים החכמים, כך שניתן יהיה לקנות, למכור ולגדל חתלתולים.

בשל העומס – קושי לשחק ולבצע רכישות

ה-Cryptokitties הוא משחק ייחודי, ואחד המעטים שפועלים ברשת בלוקצ'יין. לכן, למי שרוצה להבין כיצד הדברים עובדים ברשת זו, וללמוד עוד אודות מטבע האת'ריום, מעורבות בגידול החתול יכולה להוות התחלה טובה.

נכון לעכשיו, כ-15% מכלל תעבורת הרשת של את'ריום מוקדשת למשחק, מה שהופך אותו למשחק החכם הפופולרי ביותר ברשת, כשאחריו EtherDelta – חילופי האסימון הווירטואלי הפופולרי, שאליו מקושרות רק כ-8% מהעסקות ברשת.

אם התפתיתם להיסחף אליו, כדאי לדעת שבשל הביקוש הגבוה, קשה לשחק ב-CryptoKitties, והעיבוד של הרבה עסקות (כמו קנייה ומכירה של חתולים) אורך זמן רב מהרגיל – כך שהמשתמשים נדרשים לניסיונות מרובים ומתסכלים. אולי, במציאות שבה חתולים אמיתיים משוטטים ברחובות ללא אוכל ושתייה, או נמקים בכלובים בעמותות השונות – כדאי פשוט לאמץ חבר אמיתי לחיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים