"ארגוני טלקום נדרשים לתשתית מודרנית לרשת אג'ילית ומגיבה"

גולן רגב ואלי קושרובסקי מג'וניפר ישראל, הסבירו על שיתוף הפעולה של ענקית הרישות עם רד-האט, לטובת בניית פלטפורמה לסביבה מרובת עננים

משמאל לימין: גולן רגב, מנהל מכירות אזורי בג'וניפר, ואלי קושרובסקי, מהנדס מערכות בכיר בחברה. צילום: ניב קנטור

"ארגוני טלקום נדרשים לבנות תשתית מודרנית עבור רשתות התקשורת שלהן, כדי שהן תהיינה אג'יליות ומגיבות, ויביאו חדשנות ללקוחות ביתר מהירות, עם יכולת להרחיב שירותים באופן דינאמי", כך אמרו גולן רגב, מנהל מכירות אזורי, ואלי קושרובסקי, מהנדס מערכות בכיר – שניהם מג'וניפר (Juniper Networks).

השניים דיברו בכנס Red Hat Forum Israel 2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נשא את הכותרת Make IT Happen, והוא נערך באחרונה באולם אירועים LAGO, ראשון לציון, בהשתתפות יותר מ-1,000 מקצועני IT, לקוחות ושותפיה העסקיים של החברה.

לדברי רגב וקושרובסקי, "ספקיות שירות Tier 1, ביניהן AT&T, כבר משתמשים בבקר Contrail של ג'וניפר בענני הטלקום שלהם. בהתבסס על הניסיון שלנו עם מאות ספקיות שירות וארגוני טלקום גלובליים ברחבי העולם, אנו מציעים כעת מערכת ענן טלקום מרכזית, המבוססת על בקר Contrail שלנו. הוא עונה לשני אתגרים טכנולוגיים בעולמות התקשורת ואבטחת המידע: וירטואליזציה, SDN – רישות מוגדר תוכנה והפונקציונליות ברשתות התקשורת, NFV (ר"ת Network Functions Virtualization)".

"על ארגוני הטלקום וספקיות השירות לרתום את המגמות הללו כדי שהם יעבדו חכם ומהר יותר, ושה-IT יניע את העסק טוב יותר".

ההיצע של ג'וניפר, הסבירו השניים, "כולל מספר קווי מוצרים: Contrail Networking ,Contrail Security ו-AppFormix. כך, אנו מספקים רישות מוגדר תוכנה (SDN) , אבטחת מידע ואנליטיקה – בסביבת Red Hat OpenStack ו-Red Hat OpenShift אשר מספק פתרון לעולם הקונטיינרים (מיכלים). הבנו כי מה שספקיות השירות זקוקות לו הוא פתרון מפתח, שלוקח את המוצרים הטובים ביותר, ומביא לדרך קלה לבניית ענן טלקום".

לדברי רגב וקושרובסקי, "שתי החברות חולקות חזון משותף, של פישוט האימוץ של הענן ותפעולו, עם יותר יכולות ורכיבים בענן. רד-האט מובילה בעולמות ה-IaaS וה-PaaS, ואילו ג'וניפר מובילה בעולם רישות מוגדר תוכנה וחומרת תקשורת ייעודית. לשתי החברת יש מחויבות לקוד פתוח, לפיתוח ולתמיכה  בו".

להעצים את רשתות העתיד

העננים של ארגוני הטלקום, הסבירו, "מתפרשים על פני מספר רב של דטה סנטרים, החל מליבת הרשתות ועד לקצה. עבור ספקיות שירות אלו, שאינן רוצות להמציא מחדש את הגלגל, ג'וניפר מציעה פלטפורמה, המכילה את הרישות והענן שלנו, Red Hat OpenStack, Red Hat Ceph Storage. ג'וניפר גם שילבה את AppFormix, אותה היא רכשה לפני כשנה – לתוך מערך זה. זאת, על מנת לטפל בניטור הרשת, ובהבטחת השירות של עומסי העבודה לפונקציונליות ברשתות התקשורת".

לדבריהם, "בעולם נעשו יותר מ-350 פרויקטים שכאלה. כך, אנו מאפשרים ללקוחות הארגונים ליצור קשרים מאובטחים בינם לבין האפליקציות בהן הם משתמשים, בסביבה מרובת עננים. זאת, עם יכולת גידול, ביצועים, וזמינות – לצד מתן ניראות חוצת-שכבות והגירה שקופה למשתמשים".

רגב וקושרובסקי סיכמו באומרם כי "אורנג' (Orange) ערכה פרויקט מבוסס מוצרי תקשורת ואבטחה וירטואליים של ג'וניפר, לייעול רשתות התקשורת ללקוחותיהם – EasyConnect. לאחריו, בוצע פרויקט EesyGo, להגדלת השירותים העסקיים ללקוחות שלה בפורטל החברה. הפרויקטים הביאו לאג'יליות של התשתיות ולייעול התפעול של הרשתות".

"אורנג' מאמצת NFV כחלק של אסטרטגיית טרנספורמציית הרשת שלה, שנועדה ליהנות מאג'יליות רבה יותר, שיכולה להתאפשר על ידי ניתוק שכבת התוכנה ממערך החומרה. כך, מתקבלת פריסת NFV גלובלית, הכוללת פלטפורמת IaaS לטובת ענן בעל יכולת גידול (סקלביליות) ואג'יליות, שמאפשרת אינטגרציה טובה יותר של פונקציות רשת וירטואליות. בדרך זו אורנג' מקבלת ערך עסקי חדש, עם יכולות להעצים את רשתות העתיד שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים