דל עולה על דרך האבנים הצהובות לעבר ה-IoT

תוכנה היא החוליה החלשה יחסית בתחום האינטרנט של הדברים, ודל טכנולוגיות תפסה על זה גל והציגה שרשרת של פרויקטים מוכווני תוכנה אשר יסייעו לה להיות ספקית בולטת בתחום

האינטרנט של הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

בימים אלה מלאה שנה למיזוג הגדול ביותר עד היום בעולם ההיי-טק, שבא בעקבות רכישת דל (Dell) את ענקית האחסון, EMC.

מייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה שנקראת על שמו, עשה הימור לא קטן כשרכש חברה עם חובות, והפך את דל לחברה רחבה, בתקופה שבה חברות ענק דווקא מבצעות הפרדה עסקית בין חטיבות שונות, אבל נראה שההימור שלו החל להראות את אותותיו החיוביים. מחברה שעסקה במחשבים אישיים – הפכה דל טכנולוגיות (Dell Technologies) לחברה שעוסקת בתחום השירותים.

באירוע שערכה החברה למדיה ואנליסטים בניו יורק באחרונה, עדכנו בכיריה על ההתקדמות שהחברה עושה בשילוב EMC והחברות הכלולות בה לתוך הפורטפוליו שלה, ואחת ההוכחות לכך הייתה ההכרזה של דל הקמת חטיבת האינטרנט של הדברים שלה, שבראשה יעמוד ריי אופארל, ה-CTO של VMware.

פעילותה של החטיבה החדשה תספק ללקוחות את הערך הגדול לפורטפוליו של דל באחד התחומים הצומחים ביותר בתעשייה – ה-IoT. יש בכך היגיון רב, שכן תוכנה היא החוליה החלשה יחסית בתחום האינטרנט של הדברים, ודל טכנולוגיות הציגה שרשרת של פרויקטים מוכווני תוכנה, המבוססים על הפורטופוליו הרחב שלה, שיסייעו לה להיות ספקית בולטת בתחום.

רבים, אם לא כל מותגי הטכנולוגיה של החברה ייקחו חלק בתחום האינטרנט של הדברים: שרתים, רשתות ואחסון יתמכו בתשתית החומרה, בעוד Pivotal ,RSA ו-VMware יתרמו את חלקן לניהול מערכות ה-IoT.

בין היוזמות העומדות על הפרק:

פרויקט Nautilus – פתרון אחסון של ניתוח והעברה בזמן אמת של נתוני IoT, שיספק את הבסיס ליישומי הזרמת נתונים אמינים. הפרויקט משלב תוכנה חדשנית בקוד פתוח להזרמת נתונים (Pravega), אנליטיקה בהזרמת נתונים (Apache Flink) ושרתי PowerEdge של דל, ממשפחות המוצרים Isilon ו-ECS.

פרויקט Fire – פלטפורמה ממשפחת מוצרי Pulse של VMware לפתרונות IoT. הפתרון יציע ניהול מפושט, מחשוב מקומי, אחסון ואפליקציות, כמו אנליטיקה בזמן אמת, לרשתות אינטרנט של הדברים. הפתרון מיועד לאפשר לעסקים לפרוס תרחישי שימוש שונים של IoT כשיש להם תשתית תוכנה עקבית מהקצה – לליבה – ולענן.

פרויקט IRIS – נמצא כרגע בפיתוח במעבדות RSA, ומטרתו להרחיב את יכולות אנליטיקת האבטחה, כדי לספק נראות וניטור של איומי אבטחה היישר לקצה.

פרויקט Worldwide Herd – לביצוע אנליטיקה בנתונים פזורים גיאוגרפית. לדברי החברה, חשיבותו של נושא זה הולכת וגוברת כדי לאפשר לימוד מכונה עמוק על מערכי נתונים שאי אפשר להזרימם או להעבירם או לרכזם במקום אחד בשל סיבות שונות, כמו גודל, פרטיות או מגבלות רגולטוריות.

IoT Vision Workshop – לאפיון ותעדוף תרחישי שימוש לנתוני אינטרט של הדברים, בעיקר כיצד והיכן לפרוס אנליטיקת IoT שמניעה עסקים

IoT Technology Advisory – לפיתוח  של ארכיטקטורת האינטרנט של הדברים, הכוללת מפת דרכים ליישום שימושי IoT.

לבד מהיוזמות הפנימיות, דל טכנולוגיות מתעתדת גם להגביר את נוכחותה בתחום באמצעות תוכנית שותפים מפותחת, שמשתתפות בה כ-90 חברות, החל מארגוני ענק כמו אינטל (Intel), מיקרוסופט (Microsoft) וסאפ (SAP) ועד סטארט-אפים כמו Zingbox, למשל, שמציעה שירותי IoT בתחום הרפואה.

דוגמה לכך היא ההכרזה לאחרונה של VMware וסאפ, שהודיעו על שיתוף פעולה כדי ליצור פתרון משולב לאנליטיקה של האינטרנט של הדברים וליישומים ורטיקליים. הפתרון משתמש ב-VMware Pulse IoT Center, בפלטפורמת הענן של סאפ וב-SAP Leonardo, ומעוצב כדי לסייע ללקוחות לפרוס תרחישי שימוש של IoT בצורה מהירה וניתנת להרחבה בקלות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים