אקטיביו הטמיעה בנטפים מערכת לתכנון מכירות של Jedox

"חיפשנו פלטפורמה שתביא ליישור קו גלובלי בין המדינות השונות, ומצד שני תביא לגמישות עבור כל מדינה", כך אמר עומר גרסון, מנהל מערכות BI ו-Planning בנטפים

עומר גרסון, מנהל מערכות BI ו-Planning בנטפים. צילום: ניב קנטור

אקטיביו (Actiview) מקבוצת יעל הטמיעה בנטפים את הפתרון של Jedox, לטובת הקמה של מערכת גלובלית לתכנון מכירות. הטמעת המערכת החדשה החלה בחודש פברואר השנה, והשלב הראשון בפרויקט יסתיים עד סוף 2017. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

בשלב הראשון של הפרויקט, המערכת תוטמע ותופעל בחברות הבת הגדולות של נטפים בעולם: ארצות הברית, אוסטרליה, סין, ספרד, הולנד וטורקיה. המערכת לתכנון מכירות תשרת 125 עובדים בנטפים, המתמחה בתחום פיתוח וייצור של טכנולוגיות השקיה חכמות רחבי העולם.

אקטיביו מייצגת את Jedox בישראל. המערכת החדשה תרכז את התהליכים העסקיים המתבצעים בגופי המכירות המרכזיים של נטפים בעולם – בדגש על תכנון, איסוף וניתוח הנתונים הדרושים להפקה של דו"חות ניהוליים לתחזית וביצוע של מכירות.

המערכת מאפשרת לצמצם את מחזורי הזמן של תהליכי תכנון המכירות, והיא תומכת ביצירה של ממשק הדוק יותר בין גופי המכירות וגופי הייצור והאספקה בארגון. המערכת מתממשקת מול מודול סטטיסטי, המאפשר תחזית לצפי המכירות המבוססת על ניתוח נתוני העבר וגורמים חיצוניים – דוגמת מזג אוויר בטריטוריות שונות. המערכת החדשה מותאמת לפעילות על גבי מכשירי קצה שונים, לרבות מכשירי iPad, המשתמשים את מנהלי המכירות בנטפים.

לשמור על הגמישות והלוקאליות של כל גוף מכירות

הפרויקט מחליף תהליכי תכנון ודיווח מכירות שהיו ידניים ומבוססי גיליונות אלקטרוניים (Excel), ואשר כללו תהליכי תכנון ודיווח משתנים בחברות הבנות.

אחד האתגרים שהוגדר למערכת החדשה היה לייצר תשתית ומתודולוגיית תכנון ודיווח אחידים, תוך שמירה על הגמישות והלוקאליות של כל גוף מכירות בתוך נטפים. כך לדוגמה, לצד היותה סטנדרטית ואחידה, המערכת מבוססת Jedox אפשרה אפיון והתאמה ייחודיים לדרישות של גופי המכירות בטריטוריות השונות. זאת, בשל יכולות מובנות להטמעה רב-לאומית ולהרחבת היישום לתהליכי תכנון מורכבים.

Jedox היא חברת תוכנה גרמנית, המתמחה בייצור מערכות BI פיננסי ופתרונות לניהול תקציב. פרויקט הדגל של החברה בישראל היה יישום של מערכת Jedox לניהול מסגרות תקציב המדינה במשרד האוצר.

עומר גרסון, מנהל מערכות BI ו-Planning בנטפים, אמר כי "האתגר בנטפים היה למצוא פלטפורמה עבור תהליך תכנון המכירות, כזו שתאפשר ליצור מצד אחד יישור קו גלובלי בין המדינות השונות, ומצד שני תביא לגמישות עבור כל מדינה, כדי להביא לידי ביטוי את המאפיינים הלוקאליים שלה".

"אנו רואים כי במדינות בהן כבר הוטמעה המערכת, נעשתה קפיצת מדרגה באינטגרציה ובשיתוף המידע בין הפונקציות השונות בארגון: מכירות, תפעול וכספים".

אילון פלד, סמנכ"ל פתרונות פיננסיים באקטיביו, הוסיף כי "מערכות התכנון של Jedox שימשו במקור בעיקר את גופי ה-CFO – כספים וכלכלה – בדגש על תכנון תקציב ובקרה עליו. אלא שמורכבות הפעילות של ארגונים גדולים, בעיקר בארגונים גלובליים, הביאה לכך שכיום נדרשים כלים ייעודיים, של תכנון לתהליכים קריטיים נוספים בארגון, דוגמת: תכנון מכירות, תכנון שיווק, תכנון תקציב IT, תכנון ייצור, תכנון משאבי אנוש ועוד".

"לפתרונות Jedox ישנה היכולת הוורסטילית הזו, לעבור התאמה ואפיון לדרישות הספציפיות של צרכי כל ארגון, ולצרכי התכנון של כל גוף ניהולי בתוך הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים