יוטיוב הסירה את ערוץ הילדים השנוי במחלוקת Toy Freaks

הרשת החברתית מבוססת תכני הווידיאו הודיעה כי הערוץ מפר את כלליה בנוגע לתכנים שמיועדים לקהל הצעיר ואת מדיניות סיכון הילדים שלה ● עושה רושם כי לאחרונה, בעקבות לחצים מצד צרכנים ועוד יותר מצד מפרסמים, מפגינה יוטיוב אחריות גבוהה יותר על תכנים המתפרסמים בה

תקלה לילית. יוטיוב

פעילותו של Toy Freaks – שהיה עד לא מזמן ערוץ מאומת ולגיטימי שפעל ביוטיוב (YouTube), ושאף התגאה ביותר מ-7 מיליון מנויים – הופסקה. לפי החברה, הסיבה להסרת הערוץ היא "הפרת הנחיות הקהילה של יוטיוב".

יוטיוב, שנמצא בבעלות גוגל (Google), הסיר את הערוץ השנוי במחלוקת שקהל היעד שלו היה ילדים בעקבות סיפור שפרסם בניו יורק טיימס (The New York Times) ופוסט וויראלי באתר Medium, שהציגו את סוגי סרטי הווידיאו המוזרים, ולעתים קרובות המטרידים, המכוונים אל הצופים הצעירים של פלטפורמת יוטיוב.

Toy Freaks, שהיה ערוץ שלזכותו יותר מ-6 מיליארד צפיות, לפי דירוגים מ-SocialBlade, נעלם לחלוטין מהפלטפורמה, ובמקומו הופיעה הודעה על סגירת החשבון.

דם, צפרדעים מפוחדות, הקאות וצווחות

בערוץ כיכבו אב ושתי בנותיו, שהציגו מערכונים שלעתים קרובות כללו נושאים גסים ובוטים, או משחק שמכונה "בייבי בייבי", שבו הילדים צועקים דברים כמו "קקי", זורקים סוכריות ומתנהגים לרוב כפרחחים פרועים.

הסרטונים של Toy Freaks היו פופולריים ככל הנראה בקרב ילדים, אך זכו לביקורת חוזרת ונשנית על ידי הורים, ולעתים הוגדרו גם כאביוז לילדים. בעיקר מדובר על סרטוני וידיאו מלאי צעקות וצווחות, שהיו לא רק קולניים אלא גם מטרידים. סרטון אחד, שבו נראה אחת הילדות בוכה ודם נוזל מפיה לאחר שאיבדה שן, קומם שוב ושוב את המבקרים. בסרטון אחר אחת הילדות מתגנבת לחדר האמבטיה ומכניסה דלי צפרדעים לאמבט, והילדות מפחידות את הצפרדעים במכוון. קטעי וידאו נוספים מראים את הילדות, בגיל בית הספר, כשהן לבושות כמו תינוקות ומוצצים בפיהן, כשהן יורקות את המוצצים האחת על השנייה.

ערוץ דומה נוסף המכונה DaddyOFive נעלם גם הוא בחודש מאי, לאחר שיוטיוברים שונים והורים התלוננו על כך שהתכנים שהוצגו בו לילדים היו פשוט על תקן התעללות. ההורים שהפעילו את הערוץ אף איבדו את המשמורת על שניים מילדיהם כתוצאה מכך.

ערוצי יוטיוב אחרים שמיועדים לילדים דיווחו על הסרת סרטונים בודדים. "יוטיוב הסירה 2 מהסרטונים שלנו. נראה שהבעיה נפוצה וערוצי ילדים גדולים מושפעים ממנה", כתב ערוץ KiddieToysReview בפורום של יוצרי יוטיוב. "כמו גנב בלילה – לא קיבלנו שום דוא"ל, שום אזהרה, שום שקיפות", צוין בהודעה. אלא שרוב הערוצים והסרטונים שצוינו בפוסט הוויראלי של Medium טרם הורסו מהתכנים המתפרסמים אצל ענקית הווידיאו של גוגל.

הגבלת תכנים בעייתיים – בגלל הורים ומפרסמים

השינויים הללו מגיעים בעקבות הצהרה של יוטיוב כי תגביל את הגילאים של הסרטונים בכדי לוודא שהם לא מופיעים באפליקציית YouTube Kids, המיועדת לילדים מתחת לגיל 13.

למרות שוויכוחים על התוכן שבו הילדים צריכים לצפות אינם עניין חדש, קטעי הווידיאו שהתפרסמו בערוצי ילדים של יוטיוב היו לפעמים מוזרים ולעתים קרובות אפילו דוחים עד כדי תדהמה. הסרת התכנים הללו עוררה כבר תגובה חריפה מצד כמה מיוצרי הסרטונים לילדים באתר הדומיננטי, אך התגובה הרחבה יותר לסרטונים אלה – הכוללים קטעים כמו גיבורי-על שנקברים חיים, דמויות אהובות מסרטים מצוירים ששותות אקונומיקה, וילדים שהוזנו בכוח עד שהקיאו – היא כי הם ראויים לכל גנאי.

בחודש מרץ האחרון חוותה גוגל חרם מפרסמים ביוטיוב, שהחל בבריטניה אבל שהתפשט גם אל הענקיות וריזון (Verizon) או AT&T, שביטלו מיליונים מהפרסומים שלהן בסרטוניה כתוצאה מחוסר נוחות מובהק לנוכח תכנים שמשתמשים מעלים. הנושא שהקפיץ את הצורך בחרם הזה היה פרסום של תכני שנאה על הפלטפורמה של הסרטונים, אבל ניכר שגם במקרה של ערוצי הילדים המפרסמים מחפשים אחרי תכנים לגיטימיים יותר מאלו שפרסמו ערוץ Toy Freaks ודומיו.

ההחלטה האחרונה נראית כבחירה מושכלת בעבור יוטיוב, אשר צריכה להניח את דעתם של הורים מודאגים ומפרסמים, וגם להפגין בעצמה איזו שהיא אחריות למה שמופץ דרכה ברחבי הרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים