"בעתיד – למידע תהיה מודעות עצמית"

"הדטה הוא המרכיב הכי חשוב במרכז הנתונים ● היכולת לאחסן אותו בכל מקום שרוצים, להעביר אותו ממקום למקום בין עננים שונים, אפשרויות האבטחה שלו - זה הכיוון שאליו אנו מבקשים להגיע", כך לדברי גיא רחמים, CTO בנט-אפ ישראל

גיא רחמים, סמנכ''ל טכנולוגיות בנט-אפ ישראל. צילום: קובי קנטור

בכתבה הראשונה מכנס NetApp Insight 2017 מברלין, הסברנו שנט-אפ (NetApp) היא חברה שעיקר עיסוקה הוא במידע. זו אבחנה חשובה של החברה על עצמה, גם בגלל שאין היום משאב חשוב יותר ממידע, בוודאי ובוודאי לחברת טכנולוגיה שרואה את עצמה בשורה הראשונה של חברות מהסוג הזה בעולם.

ובגלל זה, לא היה מפתיע בכלל שאת ההרצאה הראשית הראשונה החליטו בנט-אפ שיעביר לא אחד מהמנהלים שלהם, כי אם עיתונאי. מדובר בקנת' קוקייר, עורך ראשי לנושאי דטה ודיג'יטל של האקונומיסט (Economist), שאף חיבר רב מכר של הניו יורק טיימס בשם "Big Data", ונמנה על הנהלה של ארגונים ללא מטרת רווח.

ההרצאה של קוקייר הייתה מרתקת: לא אכנס ליותר מדי פרטים, אבל אם לתת את הרעיון הכללי שלה, הוא הסביר על החשיבות של דטה להחלטות בנושאים עסקיים ובשאר התחומים. אחת השורות התחתונות שלו הייתה שאם המקצוע של מישהו כולל לקחת החלטות מבוססות על מידע, אז סיכוי סביר מאוד שתוך לא יותר מדי זמן יהיו מכונות שיהיו מסוגלות להחליט הרבה יותר טוב, וכדוגמה נתן את הפתולוגים שצריכים להחליט בנושאי גידולים סרטניים.

לשים את הדטה בראש סדר העדיפויות

הסיבה שאני כותב על ההרצאה (חוץ מהעובדה שהיא באמת הרשימה), היא שזו הייתה דוגמה אחת שבה נט-אפ הראתה שברגע שהיא החליטה לשים את נושא הדטה בראש מעייניה, היא התחייבה לנושא לחלוטין – ובאמת שכל האירוע היה בסימן דטה, החל מהתשתית, עבור בסקר של IDC עליו כתבתי בכתבה הקודמת, וגם כמובן בטכנולוגיות שהחברה הציגה.

ואחת מאותן טכנולוגיות מעניינות, שאמנם הוכרזה לפני חודש אבל הוצגה במהלך הכנס, הייתה ההשקה של ה-NFS של נט-אפ על Azure, הענן של מיקרוסופט (Microsoft).

אוקטאביו טנסה, סגן נשיא בכיר בנט-אפ, סיפר כי במסגרת זו יוכלו לקוחות להעביר את היישומים שלהם מהענן הפרטי אל הענן ציבורי ב-Azure ולקבל את הביצועים והאמינות שמציעים שירותי הנתונים המובילים של נט-אפ. הפתרון הראשון מסוגו משתמש בטכנולוגיית NFS, כדי לשנות את הדרך בה ארגונים משתמשים בענן, לספק נראות ושליטה בקרב Azure, במקום הארגון ובעומסי העבודה.

"ההתבססות של מיקרוסופט על נט-אפ מעידה על הפתרון ואיכותו, וגישת הדטה פבריק של נט-אפ מתגלמת בשת"פ הזה. יכולות חכמות של העברת מידע בין עננים: ענן פרטי וענן ציבורי. בנוסף יש העמקת שיתוף הפעולה גם במוצרים נוספים, כמו CloudControl, שירות המאפשר גיבוי Office 365 וכעת מאפשר גיבוי גם אל Azure", כך מסר גיא רחמים,CTO בנט-אפ ישראל.

לדבריו, "הדטה הוא המרכיב הכי חשוב במרכז הנתונים, ונט-אפ מתמקדת בו. היכולת לאחסן בכל מקום שרוצים, להעביר אותו ממקום למקום בין עננים שונים, ואפשרויות האבטחה שלו – זה הכיוון שאליו נט-אפ מבקשת להגיע".

לתת שעות נוספות

סשן מעניין נוסף ששווה להתעכב עליו היה של ה-CTO של החברה, מארק בראגמן, שעלה שלב גבוה יותר, ונתן הצצה אל העתיד הרחוק אף יותר שאליו נט-אפ מכוונת, עם מספר תחזיות שיותר מכל דבר אחר, גרמו לדמיון של המאזינים לתת שעות נוספות.

בין השאר, הסביר ברגמאן שבנט-אפ כבר חושבים על העידן שאחרי Big Data, זה של ה-Huge Data, (כמויות ענק אמיתיות של מידע), שיצריך ארכיטקטורת SSD חדשה.

ה-CTO אף סיפר שבנט-אפ מאמינים שבעתיד למידע תהיה מודעות עצמית, ככה שהוא יידע מה הוא צריך לעשות בעצמו ולאן להגיע, שהשימוש בטכנולוגיות בלוקצ'יין שונות יצבור תאוצה ולאו דווקא בתחום הכספי, אלא יותר במובן ה-"ביולוגי" – שלא יהיה גוף אחד שעושה אדמיניסטרציה ורגולציה, אלא  שפעולות יקרו בתיאום כללי.

שני נושאים נוספים שעליהם דיבר בראגמן היו ה-"אובריזציה" של VM, שבה אני אשתמש ב-VM רק כשאני צריך ולפי דרישה, למשל, וכמובן העובדה שכמות המידע תהפוך לכזו שיהיה קשה מאוד להעביר אותו ממקום למקום, ככה שרובו ישב בקצה (ב-EDGE) ורק את החלקים שבהם אנחנו משתמשים נשמור במקום שבו אכן צריך "לשנע" אותם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים