אתר גיוס ההמונים קיקסטארטר השיק את Drip – שירות ליוצרים עצמאיים

השירות החדש יאפשר לאמנים ויוצרים בתחום המוזיקה לבנות קהילה תומכת כלכלית ומורלית, שתוכל לסייע לקידומם ולחיזוק פועלם כיוצרים ● המצטרפים אליו יתמכו ביוצרים פעם בחודש

מימון המונים לגאדג'טים מגניבים. אילוסטרציה: AndreyPopov/BigStock

אתר קיקסטארטר (Kickstarter), המתמחה במימון המונים, השיק את Drip – שירות מוזיקה עצמאי למנויים משלמים, שיאפשר למשתמשים לתמוך באמנים ויוצרים, על מנת שאלה יוכלו לצבור מימון ולבנות קהילה משלהם. המצטרפים אליו יתמכו ביוצרים פעם בחודש.

הרעיון מבוסס על אותו העקרון כמו בפטרון (Patreon) – פלטפורמת מימון המונים שבמקום לממן פרויקט גדול וחד פעמי מאפשרת מימון מתמשך המשויך ישירות לתוכן של אמן או יוצר בודד.

גם הדפים של Drip מיועדים ל-"יוצרים בלתי תלויים", כשבקיקסטארטר מסבירים שההבדל הוא ש-Drip מתמקד בעצמאותו המוחלטת של היוצר, ומדגיש שיוצרים יוכלו לייצא את הנתונים והתוכן שלהם לפלטפורמות מנויים אחרים, אם ירצו בכך. בפוסט שפורסם בבלוג של קיקסטארטר מציינים אנשי האתר שעל אף שהוא מספק זירה חופשית ומטפחת, "היוצרים יוכלו לייצא את הנתונים והתוכן שלהם, ואנחנו נעזור ליוצרים להעביר את פרטי המנויים והתשלומים באופן מאובטח לפלטפורמות מנויים אחרות. אנחנו מאמינים שעצמאות היוצר פירושה שאיננו נעולים בפלטפורמה".

כמו בפטרון, כל פרויקט ב-Drip מתחיל עם תקופת "חברות מייסדת" (Founding membership), שמטרתה לעזור ליוצרים לבנות מומנטום. הצורך הזה מוצג ככזה שמעניק למשתמשי Drip הזדמנות לפתות את האוהדים שלהם, חבריהם וקהלים חדשים על ידי מתן תגמולים מיוחדים ויתרונות למי שמצטרף למיזם מוקדם.

נכון לעכשיו, Drip פועל בהזמנה בלבד, אבל כמה גורמים דומיננטיים בתעשייה, כמו מייסדת Feminist Frequency, הגיימרית ומבקרת המדיה אניטה סרקיסיאן, ו-Mooneye Studios, מפתחת המשחק Lost Ember, כבר משתמשים בפלטפורמה ומרחיבים אותה.

קיקסטארטר: Drip מעודד את חופש היצירה

"העבודה והיחסים שיוצרים מפתחים באינטרנט צריכים להיות שייכים להם. הם לא צריכים להרגיש מחוברים לפלטפורמה רק כי הדברים האלה לא קלים להזזה", נכתב בהודעה, שבה מסביר האתר כיצד Drip מעודד את חופש היצירה.

הכלי ייפתח, ככל הנראה, ליוצרים אחרים בתחילת השנה הבאה. כדי להתעדכן בפרטים נוספים מומלץ לעקוב ולהתעדכן בבלוג של קיקסטארטר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים