מרצדס השיקה את מרכז המו"פ שלה בישראל

המרכז יעסוק בפיתוח מוצרי ניידות, תקשורת, דיגיטלזיציה בין כלי רכב ואבטחה ● ד"ר דיטר זטשה, מנכ"ל החברה: "תל אביב תשולב באופן מלא ברשת המו"פ שלנו ויש לנו תכניות גדולות עבורה"

מרכז המו"פ של מרצדס בתל אביב. צילום: יח"צ

דיימלר (Diemler), החברה האם של מרצדס בנץ (Mercedes Benz), השיקה היום (ה') את מרכז המו"פ שלה בתל אביב. ההאב הישראלי של החברה מצטרף ל-24 מרכזי מו"פ שהיא מפעילה ב-11 מדינות ברחבי העולם, ויעסוק בפיתוח מוצרי ניידות, תקשורת, דיגיטלזיציה בין כלי רכב ואבטחה. המרכז יעסיק בשנה הקרובה 25 עובדים וינוהל על ידי עדי אופק.

בענקית הרכב שמים מזה זמן עין על השוק הישראלי, בפרט בתחומי האבטחה וכמובן – הניידות, ורק לפני כחודשיים פורסם כי הובילה סבב השקעה של רבע מיליארד דולר ב-ויה הישראלית. בנוסף, אולה קלניוס, מנהל מרכזי המו"פ של החברה, חשף במסיבת העיתונאים שערכה לפתיחת המרכז כי דיימלר ניהלה שיחות מתקדמות להשקעה במובילאיי (Mobileye), שבינתיים לא הובילו לשום מקום – אם כי הוא לא פוסל השקעה בה בעתיד.

קלניוס לא פירט באילו חברות היי-טק ישראליות דיימלר מתעניינת במיוחד, אולם אמר שיש רבות כאלה, וכי ייתכן שהחברה תרכוש בעתיד חברות בישראל. בדיימלר מתכוונים להקים רשת של שיתופי פעולה מקומיים, בהם עם אוניברסיטאות וחברות היי-טק מקומיות, במטרה ליצור אקו-סיסטם של טכנולוגיות שונות שתומכות במכוניות חכמות, כמו אימות זהות ביומטרי, ניווט וחידושים אחרים.

ד"ר זיטר זטשה, יו"ר מועצת המנהלים של דיימלר ומנכ"ל מרצדס בנץ. צילום: יח"צ

ד"ר זיטר זטשה, יו"ר מועצת המנהלים של דיימלר ומנכ"ל מרצדס בנץ. צילום: יח"צ

"כבר עתה אנחנו עדים ליכולות של מרכז הפיתוח החדש בישראל לתמוך ביעילות בשיתופי פעולה עם מאיצים טכנולוגיים כגון ברידג' והשקעות כגון אלה שבוצעו ב-ויה וב-StoreDot", אמר ד"ר דיטר זטשה, יו"ר מועצת המנהלים של דיימלר ומנכ"ל מרצדס בנץ, שהגיע לארץ לפתיחת המרכז.

למה דווקא ישראל?

"יש הרבה סיבות למה בחרנו לפתוח מרכז מו"פ בישראל", הוסיף קלניוס. "ישראל מובילה במספר הסטארט-אפים לנפש, רבים מהם בתחום האוטומוטיב, יש כאן הרבה כישרונות IT והיא מתאימה לתרבות שלנו. המיקס שיש בישראל נותן תנאים אידיאליים להאב הכולל שלנו ולמאמצי הדיגיטל שלנו. הוא יפתח מוצרי ניידות, יתמוך בפיתוח מוצרי התוכנה ויפעל לשילוב האבטחה במכוניות. אנחנו בטוחים שמה שנבנה כאן יוביל להטבה באבטחה שלנו. תל אביב תחזק את המו"פ שלנו".

זטשה אמר כי "תל אביב תשולב באופן מלא ברשת המו"פ שלנו ויש לנו תכניות גדולות עבורה. יש כאן אווירה חדשנית ותרבותית".

הוא פירט את ארבעת התחומים העיקריים בהם מתמקדת מרצדס במבט לשנים הבאות: קישוריות, רכבים אוטונומיים, שיתופיות ורכבים חשמליים (CASE). לדבריו, עד תחילת העשור הבא יגיעו לכבישים המכוניות החכמות הראשונות בייצור מסחרי, ש-"ישוטו ליעד כמו ברבורים", ועד 2025 יהיו הרכבים החשמליים רבע מהמכוניות שהחברה תייצר. כמו כן, החברה פועלת לפיתוח מוניות רובוטיות, שלדבריו "יוכלו להסיע פי שניים אנשים מהמוניות הרגילות, ואף לחלוק את הנסיעה ואת העלות".

זטשה ציין כי "העתיד של התחבורה הוא אלקטרוני והשקענו 10 מיליארד דולר כדי לפתח פורטפוליו של מכוניות חכמות. זה העתיד של החברה שלנו וזה משתלב בעסקי הליבה שלנו. אנחנו מחויבים להשתמש בטכנולוגיות החדשות כדי לשמר אותנו רלוונטיים ולפתח את עסקי העתיד, במטרה שהוא ימשיך להיות בהיר".

קלניוס אמר כי לכל מרכז מו"פ של דיימלר יש את המומחיות שלו, ואחד מהתחומים שהענף בישראל טוב בהם הוא אבטחה. "המכוניות הטובות ביותר חייבות להיות גם הבטוחות ביותר וצריך לאבטח גם את התוכנה", ציין. לדבריו, "תוכנה היא הלב של האסטרטגיה שלנו, במטרה לא רק לבנות את המכוניות אלא גם להגדיר מחדש את האבטחה שלהן, כדי שהלקוחות ימשיכו להביע בנו אמון".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דורון

    להקים אולם תצוגת רכב ״מרצדס בנץ״ בתל-אביב ברחוב יגאל אלון בבניין שבו נחנך מרכז פיתוח ומחקר. להקים ולייסד אולם תצוגת רכב ״מרצדס בנץ״ בתל-אביב ברחוב יגאל אלון כמו: בהרצליה-פיתוח ובאר-שבע, חיפה וירושליים.

אירועים קרובים