סין – המדינה המובילה ברשימת 500 מחשבי העל המהירים ביותר

בפעם הראשונה אי פעם יש למדינה, שמוכיחה שוב עד כמה כוח המחשוב שלה מתקדם בצעדי ענק, יותר מחשבי על ברשימה מאשר לארצות הברית שירדה למקום השני

במקרה הזה, הסינים מעדיפים Made in China. אילוסטרציה: aquir/BigStock

סין הפכה למדינה המובילה ברשימת 500 מחשבי העל המהירים ביותר.

בפעם הראשונה אי פעם יש למדינה, שמוכיחה שוב עד כמה כוח המחשוב שלה מתקדם בצעדי ענק, יותר מחשבי על ברשימה מאשר לארצות הברית שירדה למקום השני – אחרי ששלטה בה מאז ומתמיד.

עד לפרסום הרשימה הנוכחית נהגה סין להתגאות בכך שמחשבי העל הם מהמהירים ביותר שיש ברשימה, אבל עכשיו היא יכולה גם להתגאות גם בכמות.

הצמיחה של כמות מחשבי העל בסין גדולה מאוד. לפי הארגון שמנהלת הרשימה יש כיום 202 מחשבי על בסין וזאת לעומת 159 מחשבים כאלה לפני כחצי שנה, צמיחה גדולה מאוד של קצת יותר מ-27%, במקביל ירד מספרם של המחשבים המוגדרים כמחשבי על בארצות הברית מ-169 ל-144, נפילה של כ-15%.

זה גם הוביל לכך שסין מובילה את הרשימה גם בהיבט של כוח מחשוב כולל, וגם כאן היא העפילה לצמרת על חשבונה של ארצות הברית.

שני המחשבים המובילים של הרשימה מצויים בסין. Sunway TaihuLight, שממוקם במרכז מחשוב העל הלאומי של סין בעיר ווקסי, מציע כוח עבודה של 93.01 PetaFLOPS, ואילו Tihane 2, שממוקם במרכז מחשוב העל הלאומי בגואנגזהו, מציע כוח עבודה של 33.86 PetaFLOPS.

בהיבט של היצרנים מובילה HPE את הרשימה עם 24.4%, לנובו (Lenovo) במקום השני עם 16.2% ואילו Inspur נמצאת במקום השלישי עם 11.2%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים