"הקוד הפתוח הפך למיינסטרים והמנמ"ר הולך היישר אליו"

"כיום הכל משתנה: הטכנולוגיה נמצאת בכל מקום, בכל פינה יש שירותים טכנולוגיים הניתנים על ידי גורמים אחרים, שאינם ה-IT המסורתי", כך אמר דן טולדנו, מנכ"ל רד-האט, ישראל, יוון וקפריסין

דן טולדנו, מנכ"ל רד-האט, ישראל, יוון וקפריסין. צילום: ניב קנטור

"יש לי משבר זהות משולש: נולדתי במרוקו, גדלתי בצרפת ועליתי לישראל. אבל הסתבר שהצבע האדום הוא המוטיב השולט. זהו הצבע של לוגו החברה, הבן שלי קיבל לפני שבוע כומתה אדומה – ואז באה ההפתעה בכדורגל: מרוקו וטוניס, שתיהן בעלות צבא אדום – עלו למונדיאל. הצבע האדום שולט בכדורגל וב-IT", כך אמר דן טולדנו, מנכ"ל רד-האט (Red Hat), ישראל, יוון וקפריסין.

טולדנו דיבר בפתח כנס Red Hat Forum Israel 2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נשא את הכותרת Make IT Happen, והוא נערך היום (ג'), באולם אירועים LAGO, ראשון לציון, שהשתתפות יותר מ-1,000 מקצועני IT, לקוחות ושותפיה העסקיים של החברה.

לדברי טולדנו, "הצלחתנו היא בשל הצלחת הקוד הפתוח. זהו מעגל קסמים שאנו שמחים להיות חלק בו. החיילים הרבים בקהל מהווים הוכחה להצלחת העבודה של הקהילה. הדרישה לקוד פתוח באה מלמטה".

בעבר, אמר טולדנו, "לקוחות פנימיים היו פונים לאנשי ה-IT בבקשה להרים סביבה או לפתח מוצר או שירות. אנשי המחשוב היו יחידים שיכלו לספק שירותים אלה. כיום המצב השתנה, וישנן חלופות לאספקת השירותים מחוץ לארגון. אתגרים נוספים של המנמ"רים הם במחסור משאביי כוח אדם ותקציב, ובצורך במענה לרגולציות".

איך קודאק היא זו שהרגה את עצמה

לדבריו, "כיום הכל משתנה: הטכנולוגיה נמצאת בכל מקום, בכל פינה יש שירותים טכנולוגיים הניתנים על ידי גורמים אחרים, שאינם ה-IT המסורתי. צוותים בעבודה יכולים לבנות שירותים בלא סיוע ה-IT, כי הכלים קיימים בשוק. הטכנולוגיה היא חלק מכל דבר. לכן, בשל העובדה כי לכל ארגון יש ייחודיות משלו – עליו לדעת לנצל את הטכנולוגיות בצורה שונה לטובתו ולצרכיו".

הטכנולוגיות כיום, אמר טולדנו, "הן משבשות במהותן. ראינו כבר שיבושים בעבר – המכונית שהחליפה את העגלה והסוס, הטלפון שהחליף את המברקים בטלגרף, הדואר האלקטרוני שהחליף את הדואר המסורתי. אבל השוני כיום הוא בקצבי השינוי – משך המהפכות קצר יותר: המהפכה התעשייתית ארכה 100 שנים, המהפכות שאחריה ארכו עשרות שנים. כיום, מהפכות הדיגיטל אורכות פחות משנה".

טולדנו הביא כמה דוגמאות לארגונים שצלחו או שלא צלחו את השינויים: "קודאק (Kodak) המציאה את המצלמה הדיגיטלית הראשונה, אולם לא השכילה להמשיך ולפתח את התחום, וכך יצא מצב שקודאק הרגה את קודאק".

בשנת 2004 לגו (LEGO) היתה קרובה לפשיטת רגל, ורק מהפך שהיא ביצעה, שכלל שינויי בצורת התייחסות ללקוחות וקבלת משובים מהם – הוא שהציל אותה מפשיטת רגל. נטפליקס (Netflix) פעלה בדיוק כמו בלוקבסטר (Blockbuster) – היא שלחה DVD ללקוחות, אבל הבינה כי צריכת מדיה תיעשה ברשת. היא המציאה את עצמה מחדש והיא הכי מצליחה".

בשל הצורך להסתגל למצב חדש זה, אמר טולדנו, "ארגונים נדרשים לזהות את הטכנולוגיות המשבשות כבר בשלב מוקדם, על מנת להכיר אותן ולהחליט על הטמעתן אצלם. אפשרות נוספת היא לפתח טכנולוגיות שכאלו בעצמם". בכל מקרה, אמר, המפתח להצלחה הוא המהירות. ככל שארגונים יאמצו את הטכנולוגיות החדשות לאט יותר, כך יפחתו סיכויי ההצלחה שלהם".

לענות לאתגר הטרנספורמציה הדיגיטלית

"המנמ"ר הולך לקוד פתוח", אמר, "כי כעת הוא הופך להיות מיינסטרים לחלוטין. כבר אין צורך לשכנע אותו לגבי החלופה של קוד פתוח, החלופה הזו הפכה לטבעית. הוא מבין כי קוד פתוח מניב חיסכון, וכי החדשנות קורית בקוד פתוח בצורה מהירה ואפקטיבית יותר מאשר עבודה בסביבה קניינית".

טולדנו סיים באומרו כי "הסניף הישראלי צומח בקצב גבוה מזה של החברה העולמית. יש לנו עשרות אנשי מכירות ותמיכה, לצד מרכז פיתוח, המונה יותר מ-200 עובדים. בשל מרכז הפיתוח בישראל, אנו עדים לשיתופי פעולה מעמיקים, מרכז המו"פ וצוות המכירות, המביא להעצמת מודל הקוד הפתוח אצל הלקוחות".

"יש אינטרס הדדי של לקוחות גדולים, כגון הצבא והבנקים, לשתף פעולה ישירות עם מרכז המו"פ, על מנת להשפיע על מפת הדרכים הטכנולוגית שלנו. הפתרונות שלנו מתאימים לכלל תצורות מערכי המחשוב. אנו מסייעים לארגונים לענות לאתגר הטרנספורמציה הדיגיטלית, עם מענה מחשובי להיבטים העסקיים ופיתוח מהיר של אפליקציות על ממשקים שונים – מובייל ואינטרנט של הדברים – ובסביבות הרצה מגוונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים