"הטכנולוגיה היא הדבר הכי פחות חשוב בהגעת ה-IoT"

"מה שחשוב הוא להתחיל בשאלת המחקר ומשם לבדוק מהו המידע ומהם הכלים האנליטיים הנכונים שיובילו אותנו להשיג את המטרה שהגדרנו מראש", כך אמר מוטי סדובסקי, יועץ אסטרטגי במערכות מידע

מוטי סדובסקי, יו''ר ועדת התוכן של פורום BI & Analytics מבית אנשים ומחשבים. צילום: ניב קנטור

"האינטרנט של הדברים הגיע לעולם המקצועי שלנו בדיוק בזמן – בדיוק ברגע בו הטכנולוגיה כבר קיימת ומאפשרת להפיק ערך אמיתי מכמות הנתונים הגדולה שמפיקים ההתקנים והחיישנים. עם זאת הטכנולוגיה היא הדבר הכי פחות חשוב בתמונה, כי יש לה הרבה מאוד מקורות אפשריים. מה שחשוב הוא להתחיל בשאלת המחקר ומשם לבדוק מהו המידע שיאפשר להשיג את המטרה, ומהם הכלים האנליטיים הנכונים שיובילו אותנו להשיג את המטרה שהגדרנו מראש", כך אמר מוטי סדובסקי, יועץ אסטרטגי במערכות מידע בכנס IIOT – Industry 4.0 שנערך אתמול (ב') באולם האירועים LAGO בראשון לציון.

הכנס, אותו הנחה אילן אלתר מנכ"ל אלתרנט ויו"ר ועדת תכני הכנס, הופק על ידי אנשים ומחשבים, והוא היה הכנס הראשון אי פעם שנערך בישראל בנושא של מפעל חכם והמהפכה התעשייתית הרביעית.

לפי סדובסקי, השילוב בין עולם ניתוח המידע לבין עולם התעשייה ורצפת הייצור אפילו טבעי. "אפשר לדוגמה לאסוף מידע ממכונות לצורך תחזוקה מונעת, לבנות תחזית מתי תהיה תקלה, ולהקדים תרופה למכה – לזהות שאם מכונות מסוימות עובדות ביחד זה יכול להוביל לתקלה, וכדומה".

"אנחנו יכולים להשתמש באנליטיקה כדי לדעת כמה נוכל לייצר בחודשים הבאים ולתכנן באופן נכון מלאים. יש גם את ההיבט של מיטוב הרכש והמלאי, והמיטוב יכול להיות הרבה יותר מדויק באמצעות האינטרנט של הדברים".

זרימת המידע במפעל, מרכיב לרכיב ברצפת הייצור יכולה להוביל להקטנת הוצאות הוא אמר. "ויותר חשוב: להוביל לקבלת החלטות טובה ומיודעת יותר. צריך להבין שבינה עסקית היא להציג את ההיסטוריה בצורה יפה, אבל אנליטיקה זה לקחת את החומר ההיסטורי הזה ולבצע חיזוי, ובעולם של Big Data, זה בעצם המנוע. הטכנולוגיה מאפשרת לנו להשתמש במידע בצורה מדויקת, בעלת ערך", הוא סיכם.

פיליפ ביירשניידר, מנהל מוצר ויעץ בסימנס. צילום: ניב קנטור

פיליפ ביירשניידר, מנהל מוצר ויעץ בסימנס. צילום: ניב קנטור

פיליפ ביירשניידר, מנהל מוצר ויעץ בסימנס (Siemens) דיבר על הדרך שמובילה ל-Industry 4.0 בשנים האחרונות, תוך שהוא מציג חלק מהמהלכים שהחברה שלו מבצעת בתחום, כשלדבריו סימנס היא אחת החברות המובילות בהיבט הזה.

"כל מה שאנו בונים הוא מוצרים שאפשר להחזיק אפילו ביד. העסק שלנו הוא לאפשר אופטימיזציה לחברות שמחפשות התקדמות עבור רצפת הייצור שלהן. אנחנו בעצם עושים את החיבור בין המפתחים ליצרנים, ומה שלמדנו מהם זה שאם אנחנו רוצים באמת להגיע למטרות שלנו אנחנו צריכים ליצור פלטפורמה, הוא סיפר.

לדבריו פלטפורמת ה-Industry 4.0 שמציעה החברה יכולה לעזור מאוד בזמן ההגעה לשוק של מוצרים חדשים.

"עבור מוצר חדש אנחנו יכולים לחסוך עד 20% בזמן הפיתוח, ואנחנו יכולים להפחית עד 50% ביצירת הכלים, וזה מדהים מכיוון שאנחנו יכולים להשיג ערך גבוה יותר ממה שחשבנו שאפשר".

מה בעתיד? "לימוד מכונה, ניתוח אנליטי חכם, כשאנו מספקים יכולות ניטור למכונות, מיטובים להשגת מטרות מבחינת ערך וכדומה", אמר ביירשניידר.

לסיכום הוא אמר כי "אנחנו למעשה רוצים מקור אחד לפיתוח, בדיקת איכות וצבירת נתונים מרצפת הייצור, וזה צריך להתרחש באופן מקומי וגלובלי, עם רצפת ייצור שמקושרת במלואה ומציעה שקיפות נתונים, עם מספר ענק של תהליכים יומיומיים שמפוקחים ועוזרים לצבור מידע שמוביל להשתפרות בכל המדדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים