גוגל תסיר מה-Play Store יישומים שעשו שימוש לא ראוי בכלי ההנגשה

מערכת אנדרואיד מציעה למפתחים סט כלים המכונה Accessibility Services בכדי לשפר את היישומים שלהם לטובת בעלי מוגבלויות ● יש מי שעשו בכלים שימוש אחר, שלא לשמו הם נועדו ● כעת החליטה הענקית להסיר מהחנות אפליקציות שבהן נעשה שימוש לא ראוי בכלים אלו

שימוש שגוי ב-Accessibility Services. אילוסטרציה: BigStock

חברת גוגל (Google) הזהירה מפתחי אפליקציות שלא להשתמש בכלי שירותי הנגישות שלה, ה-Accessibility Services, המיועדים למשתמשים עם מוגבלויות, למטרות אחרות שעשויות ליצור בעיות אבטחה. גוגל הוסיפה והודיעה כי בכוונתה להסיר אפליקציות שכאלו מה-Play Store שלה.

בכדי לשרת משתמשים עם מוגבלויות באופן מוצלח יותר, מציעה מערכת ההפעלה אנדרואיד את סט ה-Accessibility Services, שמפתחים יכולים להשתמש בו בכדי לשפר את היישומים שלהם. אלא שבמשך זמן מה ששירותים אלה וממשקי API שימשו אפליקציות מסוימות (כגון LastPass ו-Tasker) בכדי ליצור ממשקי משתמש ייחודיים ופונקציות בקרה בתוך יישומים אחרים.

לפי דיווחים, ענקית הטכנולוגיה ממאונטיין וויו שלחה אימייל למפתחים ובו ציינה כי יהיה עליהם להסיר את כל הבקשות ל-Accessibility Services או שיוסרו מה-Play Store, "אלא אם המפתחים יוכלו לתאר כיצד האפליקציה משתמשת כראוי בשירותי הנגישות בכדי לעזור למשתמשים מוגבלים", כך דיווח אתר 9to5Google.

"כל ההפרות אותרו. הפרות חמורות או חוזרות ונשנות מכל סוג שהוא יגרמו לסיום חשבון המפתח שלך, לחקירה ולסיום אפשרי של חשבונות גוגל קשורים", כך בישרה הענקית למפתחים.

להנחיה החדשה יכולות להיות השלכות משמעותיות על כמה יישומים, במיוחד על אלה המיועדים להתאמה אישית או ל-power users. בין היישומים שעלולים להיפגע מההנחיה נכללים למשל:  LastPass, Universal Copy, Clipboard Actions, Cerberus, Tasker ו-Network Monitor Mini, שכולם משתמשים ב-Accessibility Services.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים