בגלל הגורם האנושי: שאטל אוטונומי עשה תאונה בנסיעתו הראשונה

המיניבוס נטול הנהג, שהוא שאטל ההסעות הראשון בארצות הברית, התנגש במשאית פחות משעתיים לאחר שיצא לראשונה לנסיעתו ואחרי טקס השקה חגיגי ● הרשויות מאשימות בתאונה את הנהג האנושי

יש בישראל תעשייה ענפה בתחום האוטומוטיב. אז למה אנחנו לא ממש נהנים ממנה? אילוסטרציה: BigStock

העתיד הגיע ללאס וגאס, שהחליטה להפעיל אוטובוס חשמלי ללא נהג אשר יוביל נוסעים לאורך תוואי של 800 מטרים במרכז העיר. הנסיעה הראשונה של המיני-ואן האוטונומי נקבעה ליום ד' בשעה 10 בוקר, אלא שהדברים לא התנהלו כפי שתוכנן – נהג משאית פגע בכלי הרכב נטול הנהג פחות משעתיים לאחר שהושק רשמית והחל בעבודתו.

זה היה אמור להיות יום העבודה הראשון של כלי הרכב האוטונומי, שיוצר על ידי החברה הצרפתית Navia, והוא היה מיועד לפעול ב-ולאס וגאס, העיר הראשונה בארה"ב שהייתה מיועדת ליהנות מהטכנולוגיה המתקדמת והמסקרנת כל כך. אבל השאטל נקלע לתאונה ונפגע על ידי המשאית, כך על פי דיווח של KSNV-TV. נוסעי השאטל סיפרו שהרכב האוטונומי פשוט קפא ושהם ראו את התאונה המתגעשת עליהם.

כלי הרכב ללא הנהג, בעל הצורה האובלית, יכול להסיע עד 15 אנשים כשרק 8 מהם בישיבה. הוא מתבסס על מערכת ניווט GPS, ומצויד בחיישנים אלקטרוניים ובטכנולוגיות נוספות שאמורות להוביל אותו בבטחה למחוז חפצו, כשהוא מוגבל במהירות של עד 25 קמ"ש.

החברה המפעילה את השאטל העירוני, AAA, פרסמה בחשבון הטוויטר (Twitter) שלה הצהרה ובה ציינה כי: "משאית הובלות פגעה בשאטל, אשר נעצר. טעויות אנוש הן הגורמות למרבית התאונות, והמקרה הזה לא היה שונה. נהג המשאית נעצר. אף אחד לא נפגע מלבד פגוש ששופשף!"

רשויות לאס וגאס פרסמו אף הן הצהרה שבה נאמר כי ההסעה עצרה כפי שהייתה אמורה, אבל המשאית לא. בתגובה נכתב גם ש"לו היה למשאית אותו ציוד חישה שיש לשאטל, התאונה הייתה נמנעת".

יצוין כי לפי הדיווח של KSNV, על כלי הרכב האוטונומי היה מומחה אנושי שתפקידו לקחת פיקוד על ההגה במקרה חירום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים