הוכרזו הזוכים בהאקת-הון של הבורסה ורשות שוק ההון

למקום הראשון הגיעה קבוצת Bob, שפיתחה מערכת שמאפשרת להנגיש לעובדים את נתוני הביטוח שלהם ● הפרס: 23 אלף שקלים

האקתון פיננסי. אילוסטרציה: Profit_image, BigStock

קבוצת Bob, שפיתחה מערכת שמאפשרת להנגיש לעובדים את נתוני הביטוח שלהם, הגיעה למקום הראשון בהאקת-הון – תחרות ליזמים בתחום הפיננסים, שנערכה היום (ג') בבורסה בתל אביב.

על הזוכים הכריזו סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, ומנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב, באירוע שבו השתתפו כ-150 יזמים ופעילים בשוק ההון. בסך הכל נטלו חלק בתחרות 36 מיזמים.

חברי הקבוצה הזוכה – ליאור הראל, עומרי הכט ודורון צינגיסר – יקבלו 23 אלף שקלים וחדר עבודה בבורסה לשלושה חודשים. הם הציגו פתרון קצה למעסיקים בדמות מערכת ניהול ארגוני שמסוגלת להנגיש לציבור העובדים את נתוני התיק הביטוחי שלהם. מטרתם היא לחשוף ולהגביר את המודעות הפיננסית של העובדים בתחומי הביטוח והפנסיה, תוך חשיפתם למגוון התראות וסימולטורים שיסייעו בקבלת החלטות מושכלות.

למקום השני הגיעה קבוצת Scanovate, שזכתה ב-10,000 שקלים. הפתרון שפיתחו חברי הקבוצה – אמיר פישמן, טל בר זאב, עירד גלבוע ונמרוד בורוכוב – מזהה ומנהל את הזהות הדיגיטלית של משתמש הקצה, תוך העצמת תהליכי השירות של הגופים המוסדיים. הקבוצה פיתחה פתרון ששואב את המידע מתעודת הזהות למערכת המידע, במטרה לקהל על המשתמש להזדהות ולבצע פעולות בחשבון האישי בגוף המוסדי.

הקבוצה שהגיעה למקום השלישי, Polywizz, זכתה ב-5,000 שקלים. המפתחים – אבי יעקב, נתי דנציגר, ניר מגנהיים, אלישע אורן וטל אייל – הציגו מערכת שיודעת לאסוף ולנתח את כלל נתוני התיק הביטוחי של הלקוח. המערכת מנגישה ללקוח את המידע בצורה נוחה וברורה, ומסייעת לו לשפר את מצבו הביטוחי ולממש את זכויותיו.

ח"כ כהן אמר כי "האירוע של היום מהווה יריית הפתיחה לקידום החדשנות הטכנולוגית בפעילותם של הגופים המוסדיים. היום אנחנו מחברים בין תעשיית הביטוח והחיסכון הפנסיוני לתעשיית ההיי-טק, ומביאים את היזמות והיצירתית הישראלית לעולמות הביטוח והפנסיה".

לדברי סלינגר, "ההאקת-הון מוכיח שכדור השלג הטכנולוגי החל לנוע. רשות שוק ההון תמשיך ותפעל, יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים, להביא את הטכנולוגיה והחדשנות לענפי הביטוח והחיסכון, להבטחת טובתם של חוסכים ומבוטחים".

בן זאב ציין כי "חשוב להנגיש את המידע ובאמצעים דיגיטליים לציבור הרחב, שלא תמיד מודע ומבין בתחומי הפיננסים והביטוח, על מנת שיידע להתנהל עם כספי החסכונות שלו. נושא החינוך הפיננסי צריך להיות אינטרס ראשון במעלה של המדינה וטוב שרשות שוק ההון שמה את זה לנגד עיניה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים