"המגמה החדשה – מחשוב קצה מבוזר"

"האינטרנט של הדברים משנה את המודל המחשוב הריכוזי של היום, וזהו מעין מסע בזמן לאחור - מעין 'בחזרה לעתיד' לעבר קליינט-סרבר", כך אמר יגאל שניידר, מנכ''ל אלכסנדר שניידר

יגאל שניידר, מנכ''ל אלכסנדר שניידר. צילום: ניב קנטור

"האינטרנט של הדברים דורש עיבוד בזמן אמת וישנה את מודל המחשוב הריכוזי הקיים כיום – של ענן ומובייל, למודל מחשוב קצה מבוזר", כך אמר יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר.

שניידר דיבר בכנס DATA CENTER. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. את הכנס הנחו מני רוזנר, ארכיטקט מתקני מחשוב, מ.ש.ר. הנדסה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי שניידר, "האינטרנט של הדברים מכניס הרבה שינויים בעולם ה-IT, ביניהם הצורך במחשוב בזמן אמת. כך, נראה קטגוריה חדשה של דטה סנטרים, שיהיו ממוקמים פיזית לצד הנתונים. זאת, כי המודל הקיים של מחשוב ריכוזי, לא יוכל לעבוד בעת צורך בניתוח ועיבוד בזמן אמת. לא ייתכן שיהיה מצב בו תישלח הודעת ווטסאפ (WhatsApp), והיא תעבור בענן וחזרה".

"יישומי אינטרנט של הדברים רבים יהיו מבוססים על מחשוב בזמן אמת. מיליארדים של מצלמות וטריליונים של חיישנים יזינו נתונים שבשל גודלם ובשל שיקולי השהייה (Latency), זה לא יהיה מעשי ולא נבון להעלות אותם לענן".

כך, הסביר שניידר, "המגמות הללו יביאו את עולם ה-IT להסתמך יותר ויותר על מחשוב קצה (Edge Computing) ועל מספר רב של מיקרו-דטה סנטרים, אשר ימוקמו פיזית בקרבת מקום הייצור של הנתונים".

"בחזרה לעתיד לעבר קליינט-סרבר"

"האינטרנט של הדברים משנה את המודל המחשוב הריכוזי של היום", אמר שניידר, "וזהו מעין מסע בזמן לאחור, מעין 'בחזרה לעתיד' לעבר קליינט-סרבר. כך, העולם החל לעבוד עם מיינפריים בשנות ה-60' וה-70' של המאה הקודמת, משם החל ביזור עם מודל של קליינט-סרבר בשנות ה-80' עד שנות ה-2000".

"המגמה השלישית הבאה היא המובייל והענן, שהחלה במחצית העשור הקודם ותימשך עד 2020. המגמה הבאה, שתחל בסוף העשור, היא מחשוב קצה מבוזר עם בינה. היא תאופיין במיליארדים רבים של רשתות מבוזרות, Peer to peer – עם כוח עיבוד מסיבי. זה יחייב מספר גדול של מיקרו-דטה סנטרים, שיהיו ממוקמים בקרבת מקום".

כך, אמר שניידר, "דוגמה למימוש המודל החדש היא כלי הרכב האוטונומיים. כל מכונית אוטונומית, יוצרת 10 גיגה בייט לכל ק"מ נסיעה. אין זמן להעלות את הנתונים לענן, לעבד אותם ולהחזיר אותם חזרה – צריך לבצע עיבוד נתונים בזמן אמת".

"עיקר הנתונים הם של תמונות ושל וידיאו. ברור לכל, שלמען בטיחות בתעבורה, על הנתונים לעבור עיבוד בזמן אמת. אין אפשרות מעשית, ואין גם צורך להעלות לענן את מרבית הנתונים. בשל כך, חלק גדול מהנתונים יעובד במערכות הרכב עצמו, וחלק אחר – במיקרו-דטה-סנטרים שיהיו ממוקמים לאורך הכבישים".

על הענן, הסביר שניידר, "יהיו האפליקציות שאין בעיה להעלותן לשם, ואין עבורן צורך בחישוב בזמן אמת. מחשוב הקצה יהיה לטובת עולמות כלי הרכב האוטונומיים, מישחוק (גיימינג) ועבור העולם הפיננסי".

אלכסנדר שניידר, אמר שניידר, "קיימת 55 שנים, ומונה 160 עובדים מוסמכים לתקן איכות לתחום. לחברה יותר מ-500 לקוחות ארגוניים, ואנו פועלים בעולם תשתיות הדטה סנטר".

שניידר הציג כמה פתרונות לתחום המיקרו-דטה-סנטר, אשר לדבריו, "ימוקמו בסניפי רשתות ובנקים, ברצפות יצור של מפעלי תעשייה, בערים חכמות ובעוד יישומים רבים שטרם נולדו. בפתרונות הללו משולבים ארונות שרתים, המתוכננים לפריסה מהירה עם אבטחה פיזית, מיזוג אוויר אינטגרלי פנימי, מערכות גיבוי וכיבוי, וכן מערכות בקרה ושליטה מרחוק".

כך, סיכם שניידר, "כל העולם הופך להיות דומיין של ה-IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים