האם הפיד שלנו בפייסבוק עומד להשתנות?

ענקית הרשתות החברתיות מנסה שינוי משמעותי בפלטפורמה שלה: חלוקת פיד החדשות לשני עמודים נפרדים, אחד עם תכנים אישיים והשני עם ציבוריים ● גם כאן, המטרה היא להגדיל את הכנסות החברה מפרסום

הייתם עושים לייק להחלטה החדשה? צילום אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) בוחנת האם כדאי לה לשנות את הפיד שלנו, והחלה לפני ימים אחדים לערוך ניסוי לשם כך בשש מדינות – סרי לנקה, בוליביה, סלובקיה, סרביה, גוואטמלה וקמבודיה. פיד החדשות של מי שנכלל בפיילוט התפצל, כאשר בפיד הראשי מוצגים לו רק הפוסטים האישיים של החברים שלו, ובדף נוסף, שזכה לשם Explore, מופיעים הפרסומים המסחריים וכאלה של אתרי חדשות ותוכן.

פיד החדשות בפייסבוק הוא דף הנחיתה הראשי שבו נתקלים המשתמשים בכל פעם שהם נכנסים לאפליקציה או לאתר. זהו המקום שבו יכולים הגולשים לראות את הפוסטים העדכניים ואת אלה האחרונים שפרסמו חבריהם ובני משפחתם, כמו גם חומרים שהעלו פרסונות מפורסמות או דפים אחרים שהמשתמש סימן ואהב בעבר, ושהוא עוקב אחריהם. הפיד כולל גם עדכונים מקבוצות שבהן המשתמש חבר, פרסום ממוקד, תכנים מקודמים, הצעות לעקוב אחר דפים ועוד.

מקומות נפרדים לתכנים אישיים וציבוריים

"מטרת הפיילוט היא להבין אם אנשים מעדיפים מקומות נפרדים לתכנים אישיים וציבוריים. נשמע מה אנשים יאמרו על החוויה בכדי להבין אם זה רעיון ששווה להמשיך אתו הלאה", כתב אדם מוסרי, ראש תחום פיד החדשות של פייסבוק, בהודעה שבישרה על הפיילוט.

מדובר גם בחדשות טובות וגם בחדשות רעות עבור מרבית המשתמשים: טובות, כי התכונה החדשה תאפשר לראות ביעילות עוד הודעות מועדפות בפיד החדשות, ורעות עבור מי שמתחזקים דף משלהם בפייסבוק. השינוי יכול להכריח את אלה שמפעילים דפים – החל מדפי אקטואליה וחדשות מובילים, המשך בדפי מוזיקאים או קבוצות ספורט וכלה בעסקים קטנים – לשלם סכום מסוים אם הם רוצים שהתכנים שלהם ייראו גם בפיד של החברים ובני המשפחה. מאידך, המהלך החדש של ענקית המדיה החברתית יכול להועיל לעסקים מסוימים, שכן הוא יכול לעזור להם להגדיל את היקף הפרסום בפלטפורמה.

שינוי בכללי המשחק

אלא שבינתיים, לא כולם מתרשמים מהמהלך החדש של פייסבוק. אם הרעיון יתקבל וייושם במלואו לכל המשתמשים, מה שהחברה טוענת שאין בכוונתה לעשות בינתיים, מדובר בשינוי דרמטי בדרך שבה כלי התקשורת פועלים בפייסבוק.

אתרים מובלים, כמו BuzzFeed, זוכים בהגעה אל משתמשיהם באמצעות הפצת הודעות ויראליות בפיד החדשות שלהם, כך הסביר זיאד ראמלי, שכיהן ככתב חברתי בכיר באל ג'זירה (Al Jazeera) באנגלית. החברות אמנם נאלצות להעסיק מנהלי מדיה חברתית, אך יכולות לפחות לסמוך על כך שהתוכן שהמומחים מטעמן מפיצים יועבר הלאה מבלי שיצטרכו לשלם בכדי להגביר את התהודה שלו. השינוי בכללי המשחק עלול להיות לפיכך סיוט חדש בעבור החברות והיחידים שמעוניינים ליצור באזזז לשירותיהם ברשת החברתית, בעוד שפייסבוק מקווה, ככל הנראה, בעיקר ששינוי שכזה יוביל להגדלה משמעותית של ההכנסות שלה מפרסום.

עם זאת, יצוין כי מוסרי מסר שלעת עתה אין לחברה תוכניות להרחיב את המבחן העולמי של שני עדכוני החדשות הנפרדים לכל שני מיליארד המשתמשים בשירות. "פייסבוק גם לא מתכוונת כרגע לאלץ דפים מסחריים לשלם בעבור כל ההפצה שלהם", הוא הבהיר, בניסיון להרגיע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים