סקר: חלום האקזיט ממשיך להלהיב את הסטודנטים

77% מהסטודנטים למקצועות המחשוב והטכנולוגיה חולמים על סטארט-אפ, ו-43% אף הצהירו שיקימו אחד כזה - כך עולה מסקר שערכה ג'ון ברייס ● וגם: מיהם היזמים שמהווים עבורם מודל?

כדאי שלא נעשה אקזיט מהכיוון החיובי של ההיי-טק שלנו. צילום אילוסטרציה: BigStock

סקר חדש מראה עד כמה חלום האקזיט ממשיך להלהיב סטודנטים למקצועות המחשוב והטכנולוגיה: 77% מהם חולמים על סטארט-אפ, כאשר 43% אף הצהירו שיקימו אחד כזה. 34% השיבו כי הם שוקלים להקים סטארט-אפ בשנים הקרובות.

הסקר נערך לקראת פתיחת אירועי שבוע אורקל 2017, שיתקיים ב-19-23 בנובמבר. השתתפו בו 307 סטודנטים שלומדים בקורסים של ג'ון ברייס הדרכה מבית מטריקס, שאף ערכה את הסקר. מרבית הנשאלים היו בגילאים 20-35.

מהנתונים עולה שהחסם מספר אחת להקמת סטארט-אפ הוא למצוא רעיון שיתפוס (33%), ואחריו מדורגים חוסר ביטחון כלכלי (25%), מציאת משקיעים מתאימים (14%) ושיווק המוצר (10%).

למרות זאת, על פי הנסקרים, תרבות האקזיט הישראלית תמשיך לפרוח: 86% השיבו שכך יקרה, כאשר מחצית מהם סבורים שכך נכון לעשות, כיוון שזהו ה-DNA הישראלי. אלה הכלולים במחצית השנייה צופים שתרבות האקזיט תמשיך כיוון שקשה להצמיח בארץ חברה גלובלית וגדולה.

מיהם היזמים שנתנו לסטודנטים את ההשראה הרבה ביותר?

הסטודנטים בחרו בפרופ' אמנון שעשוע ובזיו אבירם, מייסדי מובילאיי (Mobileye), כיזמים הישראליים המהווים עבורם מודל (22%) – מה שאינו מפתיע, לאור האקזיט הענק שביצעה החברה, בסך של כ-15.3 מיליארד דולר, לאינטל (Intel). אחריהם דירגו הנשאלים את יזם ההיי-טק הוותיק דב מורן (19%) ואת גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט (16%) – באחוז שווה עם ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ב-Dell-EMC העולמית ויזמת בעברה.

רוב הסטודנטים סבורים שעדיף שליזם היי-טק יהיה רקע טכנולוגי: 27% השיבו שהוא חייב רקע כזה, 40% ענו שהוא לא חייב אבל זה מאוד עוזר, 25% ייחסו לרקע טכנולוגי חשיבות בינונית ו-8% חושבים שאפשר להצליח כיזם היי-טק ללא רקע טכנולוגי כלל.

מהו התחום הקורץ ביותר לסטודנטים?

עוד מלמד הסקר שהתחום הקוסם ביותר עבור הסטודנטים לפתוח בו סטארט-אפ הוא הסייבר, עם 22% – לא הרבה לפני המובייל, עם 18%. בהמשך הרשימה נמצאים הגיימינג עם 13%, ה-Big Data והאינטרנט של הדברים עם 8% כל אחד, הפינטק ומדעי החיים עם 7% כל אחד והרובוטיקה עם 6%.

עד שיהיה להם סטארט-אפ משל עצמם, נשאלו הנסקרים אם היו רוצים לעבוד בסטארט-אפ או בחברה גדולה. 50% בחרו לעבוד בחברה גדולה, משיקולים כמו רכישת ידע מעובדים בעלי ניסיון, למידה והתפתחות, ו-50% בחרו בסטארט-אפ או גם וגם, כשהשיקולים הם: להשפיע יותר, להיות חלק אמיתי מפיתוח של מוצר, לראות משהו צומח מההתחלה, להוציא מעצמם יותר וגם – להגיע לתפקיד בכיר בלי לעבוד בחברה 20 שנים.

רוב מוחלט: חשוב לשלב אנשים עם אוטיזם בהיי-טק

על רקע ההכרה הגוברת בעולם בהתאמתם של חלק מהאנשים עם אוטיזם לענף ההיי-טק, ראו רוב מוחלט (95%) של הסטודנטים חשיבות בשילובם בו. 79% מנשאלי הסקר אף מאמינים כי אותם אנשים יכולים לתרום לתעשיית ההיי-טק. יצוין כי משתתפי שבוע אורקל השנה יתרמו דרך הרגליים, ויתבקשו לפדל על אופני כושר שיוצבו באירוע, כאשר כל קילומטר יהווה תרומה של שבוע אורקל לאלו"ט – האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם.

לדברי זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומייסד שותף של שבוע אורקל 2017, "משמח לראות שהסטודנטים רואים לנגד עיניהם כמודל לחיקוי גם יזמים שעשו אקזיט וגם יזמים שהצמיחו את החברה הישראלית שלהם והפכו אותה לחברה גלובלית גדולה. עוד משמח לראות שהיזמות והתשוקה להקים סטארט-אפ חיה ובועטת בקרב הסטודנטים. מגמה זו תביא, בסופו של דבר, להקמת עוד הרבה מאוד סטארט-אפים מוצלחים בישראל".

הוא הוסיף כי "גם אני, כמו הסטודנטים, מסכים שה-DNA הישראלי הוא כזה שמתאים ליצירת אומת הסטארט-אפ, וגם בלי אקזיט אפשר להצליח, בדומה להצלחות של צ'ק פוינט (Check Point) או סייברארק (CyberArk). מצד שני, ניתן להצליח גם בדומה לזיו אבירם ולפרופ' אמנון שעשוע במובילאיי, או לארנה ברי ב-Dell-EMC".

שבוע אורקל יתקיים השנה זו הפעם ה-24 ברציפות וצפוי למשוך אליו אלפי משתתפים ממגוון מקצועות התוכנה: מפתחים, תכניתנים, ראשי צוותים, מנמ"רים, מנהלי מאגרי נתונים ועוד. הכנס, פרי שותפות ארוכת שנים בין אורקל ישראל לג'ון ברייס הדרכה, יתקיים במלון השרון בהרצליה, ויכלול סמינרים מקצועיים במגוון נושאים בתחומי ה-IT וההיי-טק, בסביבת אורקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים